Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja så du mener at en enkel M betyr M3/M5/M6 ? Jeg prater om forskjellen mellom en enkel M å en M+nummer (da folk mener at en enkel M er eks M3/M5. Så det som står på denne siden er feil http://en.wikipedia.org/wiki/BMW_M ?

Når jeg skriv M, skriver jeg da M3\5\6? NEI! Det er ikke det folk her mener, nå må du få på deg lesebrillene her!

• Svar 136
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Du kommer jo ikke med noe info, som motbeviser det jeg skriver. Hvorfor ikke heller informere folk med din expertise i steden for å skrive bare rør.

Hvis jeg tar feil, så er det fint om folk retter på det, med kostruktiv kritik en å være flåsete.

Skrevet

Jeg sier at en enkel M på en bil, har ingen ting med motor å gjøre på eks E30 så hva er probleme at folk bruker det, hvis dem ikke blander inn nummer i tilleg. Folk mener jo at hvis man setter en enkel M så må det være M motor i den, men det blir feil, for da må man legge til M+ nummer.

Eks.

Enkel M = M-tech/M-sport

En M+nummer = M-tech+M motor

Er dette feil eller riktig ?

Skrevet
Du kommer jo ikke med noe info, som motbeviser det jeg skriver. Hvorfor ikke heller informere folk med din expertise i steden for å skrive bare rør.

Hvis jeg tar feil, så er det fint om folk retter på det, med kostruktiv kritik en å være flåsete.

Du skriver jo ingenting spesifikt, annet en rør som ikke gjør annet en å forvirre?

M merker har ingenting på en BMW å gjøre. Unntaket er de gamle utgavene som ble levert med dette orginalt, f.eks M535\635CSI.

Så har vi teskje metoden for at du skal skjønne det, M-Sport utstyrspakken til de vanlige modellene har INGENTING med M-bilene(Her mener jeg da M3,M5 osv) å gjøre.

M-bilene som BMW M-gmbh produserer, altså de med WBS chassisnr. De kan gjerne ha M3,M5,1M,M6 merker, siden dette er orginalt fra fabrikken.

Jeg sier at en enkel M på en bil, har ingen ting med motor å gjøre på eks E30 så hva er probleme at folk bruker det, hvis dem ikke blander inn nummer i tilleg. Folk mener jo at hvis man setter en enkel M så må det være M motor i den, men det blir feil, for da må man legge til M+ nummer.

Eks.

Enkel M = M-tech/M-sport

Det er feil, en M3 har ikke M-tech + M Motor. Det er en annen bil, men helt annet understell\stoler++.

Det er ingen som sier det skal være M motor i den, det er det du som har surret til.

De sier at det skal ikke være M merker på biler som ikke har det orginalt. Og en M3 skal da ha M3 merke, ikke noe ettermontert M merke.

En sitat fra M3 forumet beskriver det greit:

An ///M Badge on an M car means Motorsport and on a non M car it means Moron.

Skrevet

Du skriver jo ingenting spesifikt, annet en rør som ikke gjør annet en å forvirre?

M merker har ingenting på en BMW å gjøre. Unntaket er de gamle utgavene som ble levert med dette orginalt, f.eks M535\635CSI.

Så har vi teskje metoden for at du skal skjønne det, M-Sport utstyrspakken til de vanlige modellene har INGENTING med M-bilene(Her mener jeg da M3,M5 osv) å gjøre.

M-bilene som BMW M-gmbh produserer, altså de med WBS chassisnr. De kan gjerne ha M3,M5,1M,M6 merker, siden dette er orginalt fra fabrikken.

Eks.

Enkel M = M-tech/M-sport

Det er feil, en M3 har ikke M-tech + M Motor. Det er en annen bil, men helt annet understell\stoler++.

Det er ingen som sier det skal være M motor i den, det er det du som har surret til.

De sier at det skal ikke være M merker på biler som ikke har det orginalt. Og en M3 skal da ha M3 merke, ikke noe ettermontert M merke.

En sitat fra M3 forumet beskriver det greit:

An ///M Badge on an M car means Motorsport and on a non M car it means Moron.

hehe du kan ikke være gammle karen, som ikke greier å diskutere sakelig på et forum.

It is not unusual to see "standard" BMW's with "M" badges or ribbons accenting the design. The plain motorsports Badge simply stands for M-tech upgrades on the car, suspension, brakes, looks or any other mod that has been developed by the ///M division. So therefore the ///M badge should not under any circumstances be compared to the ///M+number badge (except the Z-cars, as mentioned)

Skrevet

hehe du kan ikke være gammle karen, som ikke greier å diskutere sakelig på et forum.

Er nok eldre en deg, men skjønner du innså tapet, siden du måtte gå på person :)

Wikipedia er forøvrig ingen god kilde.

Skrevet

De mener at M logoen på ratt, innstegslister og Evt girspake symboliserer M-utstyrspakke.

Men det emblemet som folk klistrer bak på bilen sin er ikke originalt, det er en utgave av M3/M5 der de bare har klippet bort f.eks 5'en i M5

Derfor gir det ingen mening å putte det bakpå en bil, da det ser ut som en M3 der noen har fjernet/mistet 3 tallet.

Men M logoen de skriver om på wiki er den lille på ratt o.l og har ingenting å gjøre med det emblemet folk klistrer på luken sin.

Skrevet

(Det er ingen som sier det skal være M motor i den, det er det du som har surret til.)

Jo folk mener, at setter man en enkel M på en bil, så må den ha M-motor. Men hva faen gjør en orginal E30 320 med M på bg-luka, Må han/henne være helt moron da ?

Skrevet

Så tape, hehe nei desverre. Men syns det er rart folk ikke kan skrive sakelig når det blir diskutert. Å diskutere å ulike synspunkter.

Men som dere sier, så kom aldri eks en orginal E30 320 med M på bg-luka ?

Skrevet

Vehicles which have been modified by BMW Motorsport, but are not full M Cars, may feature "M" badges, whilst full M Cars will have "M" badges with the model number.

Rart dem skriver dette, Wikipedia må jo være helt på tryne.

Skrevet

Mener nok M-badges som på rattet, lister osv.. ;) Såvidt meg bekjent er det ikke orginalt på bakluken.. Men så skal jeg heller ikke kalle med ekspert, såå.. :)

Skrevet
Mener nok M-badges som på rattet, lister osv.. ;) Såvidt meg bekjent er det ikke orginalt på bakluken.. Men så skal jeg heller ikke kalle med ekspert, såå.. :)

Rart det blir skevet på den måte, å en 100% orginal E30 320 har det på bg-luka. Men hva vet jeg, må bare følge exspertene her inne, men er lærerikt. Så lenge man får svar på det man lurer på å ikke masse annet rør :)

Skrevet

Ja ser godt hva du vil fram til.. :D Men nå er ikke alltid Wikipedia kjent for å treffe spikeren på alt heller.. ;) Håper noen som vet dette 110% kan svare, for lurer faktisk litt på dette selv nå etter å ha lest hele tråden.. :lol:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...