Gå til innhold

M emblem på M Sport

sjur
 Share

Anbefalte innlegg

Ja så du mener at en enkel M betyr M3/M5/M6 ? Jeg prater om forskjellen mellom en enkel M å en M+nummer (da folk mener at en enkel M er eks M3/M5. Så det som står på denne siden er feil http://en.wikipedia.org/wiki/BMW_M ?

Når jeg skriv M, skriver jeg da M3\5\6? NEI! Det er ikke det folk her mener, nå må du få på deg lesebrillene her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 136
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Du kommer jo ikke med noe info, som motbeviser det jeg skriver. Hvorfor ikke heller informere folk med din expertise i steden for å skrive bare rør.

Hvis jeg tar feil, så er det fint om folk retter på det, med kostruktiv kritik en å være flåsete.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sier at en enkel M på en bil, har ingen ting med motor å gjøre på eks E30 så hva er probleme at folk bruker det, hvis dem ikke blander inn nummer i tilleg. Folk mener jo at hvis man setter en enkel M så må det være M motor i den, men det blir feil, for da må man legge til M+ nummer.

Eks.

Enkel M = M-tech/M-sport

En M+nummer = M-tech+M motor

Er dette feil eller riktig ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kommer jo ikke med noe info, som motbeviser det jeg skriver. Hvorfor ikke heller informere folk med din expertise i steden for å skrive bare rør.

Hvis jeg tar feil, så er det fint om folk retter på det, med kostruktiv kritik en å være flåsete.

Du skriver jo ingenting spesifikt, annet en rør som ikke gjør annet en å forvirre?

M merker har ingenting på en BMW å gjøre. Unntaket er de gamle utgavene som ble levert med dette orginalt, f.eks M535\635CSI.

Så har vi teskje metoden for at du skal skjønne det, M-Sport utstyrspakken til de vanlige modellene har INGENTING med M-bilene(Her mener jeg da M3,M5 osv) å gjøre.

M-bilene som BMW M-gmbh produserer, altså de med WBS chassisnr. De kan gjerne ha M3,M5,1M,M6 merker, siden dette er orginalt fra fabrikken.

Jeg sier at en enkel M på en bil, har ingen ting med motor å gjøre på eks E30 så hva er probleme at folk bruker det, hvis dem ikke blander inn nummer i tilleg. Folk mener jo at hvis man setter en enkel M så må det være M motor i den, men det blir feil, for da må man legge til M+ nummer.

Eks.

Enkel M = M-tech/M-sport

Det er feil, en M3 har ikke M-tech + M Motor. Det er en annen bil, men helt annet understell\stoler++.

Det er ingen som sier det skal være M motor i den, det er det du som har surret til.

De sier at det skal ikke være M merker på biler som ikke har det orginalt. Og en M3 skal da ha M3 merke, ikke noe ettermontert M merke.

En sitat fra M3 forumet beskriver det greit:

An ///M Badge on an M car means Motorsport and on a non M car it means Moron.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skriver jo ingenting spesifikt, annet en rør som ikke gjør annet en å forvirre?

M merker har ingenting på en BMW å gjøre. Unntaket er de gamle utgavene som ble levert med dette orginalt, f.eks M535\635CSI.

Så har vi teskje metoden for at du skal skjønne det, M-Sport utstyrspakken til de vanlige modellene har INGENTING med M-bilene(Her mener jeg da M3,M5 osv) å gjøre.

M-bilene som BMW M-gmbh produserer, altså de med WBS chassisnr. De kan gjerne ha M3,M5,1M,M6 merker, siden dette er orginalt fra fabrikken.

Eks.

Enkel M = M-tech/M-sport

Det er feil, en M3 har ikke M-tech + M Motor. Det er en annen bil, men helt annet understell\stoler++.

Det er ingen som sier det skal være M motor i den, det er det du som har surret til.

De sier at det skal ikke være M merker på biler som ikke har det orginalt. Og en M3 skal da ha M3 merke, ikke noe ettermontert M merke.

En sitat fra M3 forumet beskriver det greit:

An ///M Badge on an M car means Motorsport and on a non M car it means Moron.

hehe du kan ikke være gammle karen, som ikke greier å diskutere sakelig på et forum.

It is not unusual to see "standard" BMW's with "M" badges or ribbons accenting the design. The plain motorsports Badge simply stands for M-tech upgrades on the car, suspension, brakes, looks or any other mod that has been developed by the ///M division. So therefore the ///M badge should not under any circumstances be compared to the ///M+number badge (except the Z-cars, as mentioned)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe du kan ikke være gammle karen, som ikke greier å diskutere sakelig på et forum.

Er nok eldre en deg, men skjønner du innså tapet, siden du måtte gå på person :)

Wikipedia er forøvrig ingen god kilde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De mener at M logoen på ratt, innstegslister og Evt girspake symboliserer M-utstyrspakke.

Men det emblemet som folk klistrer bak på bilen sin er ikke originalt, det er en utgave av M3/M5 der de bare har klippet bort f.eks 5'en i M5

Derfor gir det ingen mening å putte det bakpå en bil, da det ser ut som en M3 der noen har fjernet/mistet 3 tallet.

Men M logoen de skriver om på wiki er den lille på ratt o.l og har ingenting å gjøre med det emblemet folk klistrer på luken sin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

(Det er ingen som sier det skal være M motor i den, det er det du som har surret til.)

Jo folk mener, at setter man en enkel M på en bil, så må den ha M-motor. Men hva faen gjør en orginal E30 320 med M på bg-luka, Må han/henne være helt moron da ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vehicles which have been modified by BMW Motorsport, but are not full M Cars, may feature "M" badges, whilst full M Cars will have "M" badges with the model number.

Rart dem skriver dette, Wikipedia må jo være helt på tryne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener nok M-badges som på rattet, lister osv.. ;) Såvidt meg bekjent er det ikke orginalt på bakluken.. Men så skal jeg heller ikke kalle med ekspert, såå.. :)

Rart det blir skevet på den måte, å en 100% orginal E30 320 har det på bg-luka. Men hva vet jeg, må bare følge exspertene her inne, men er lærerikt. Så lenge man får svar på det man lurer på å ikke masse annet rør :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja ser godt hva du vil fram til.. :D Men nå er ikke alltid Wikipedia kjent for å treffe spikeren på alt heller.. ;) Håper noen som vet dette 110% kan svare, for lurer faktisk litt på dette selv nå etter å ha lest hele tråden.. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...