kragz Skrevet Mars 7, 2013 Skrevet Mars 7, 2013 Er for tiden student i California og skal hjem til sommeren. Går å dag drømmer om hvilken bil jeg skal kjøpe meg når jeg kommer hjem. Jeg er veldig gla i e34 og har ikke lyst å ha noe for nytt så jeg kan fikse ting selv. Tenkte prisklassen mellom 50-100 000 Det bilen jeg går å vurderer er en 525i e34 Jeg tenkte å ta inn et godt eksemplar fra tyskland siden det er vanskelig å finne en bra e34 i norge. noe lignende den her: http://www.mobile24.no/details.htm?id=1 ... =〈=nor Er det noen som har alternativ bergning pakken på mobile24 som kan sjekke hva den bmwen jeg postet over koster? Det jeg lurte på er om e34 er blitt så pass gammel at man bare går å påkoster den hele tiden? Familien vår har hatt mange bmwer opp igennom tidene og e34en vi hadde var den som var minst problemer med, men det er lenge siden.
Fredrik 90 Skrevet Mars 7, 2013 Skrevet Mars 7, 2013 Tror ikke du trenger å bekymre deg nevneverdig for en gammel E34 som er tatt godt vare på, dette er bunnsolide biler med høy byggekvalitet. I din prisklasse kan du få mye fint inn fra Tyskland, finnes fra tid til annen noen perler i Norge også med de er det langt i mellom. M50 maskineriet er skuddsikkert og deletilgangen er lett og forholdsvis billig, holder man motoren fint med servicer så går den evig. Har selv hatt en 19 år gammel E34 i ett år nå, eneste jeg har bytta så langt er ett speedometer som var defekt da jeg kjøpte bilen og en bremsekalipper bak som er slitedel å regne. Meget driftsikker og solid gammel bil, selv med 230 000 km på klokka så viser ikke interiøret særlig tegn til bruks slitasje. Eneste jeg har å utsette på denne bilen er at 520en med automat er litt i slappeste laget
Stonescream Skrevet Mars 7, 2013 Skrevet Mars 7, 2013 Har du vurdert en flott E39? Jeg har så langt skifta dynamo, radiator, oljefhusfilterpakning og nå toppdekselpakning. Mye nyere enn E34, men min erfaring så langt er at de er lette å skru på. Så langt er endeste "spesialtingen" jeg har handla ett torx sett som går opp til str 50. Hadde e34 1991 520 automat som førstebil og var godt fornøyd med den. "Enormt" med plass i motorrommet og det var ikke mye feil med den de åra broren min hadde den og så meg. En 5 år var det vel. Både E34 og E39 er veldig behagelige å kjøre
tommyheimberg Skrevet Mars 8, 2013 Skrevet Mars 8, 2013 Syns e34'n min er generelt sett mere slitesterk enn e39'n var og syns e34 virker som ikke ruster så lett i dører osv.. men det er bare min errfaring:-)
scoot Skrevet Mars 8, 2013 Skrevet Mars 8, 2013 Både E34 og E39 går for å være en av de bedre sammensatte bilene BMW noengang rulla ut. Det som er verdt å merke seg med disse bilene er at du _må_ benytte slitedeler av høy kvalitet. ( Originale deler, Meyle HD, Lemförder osv ) Billige og litt mindre kjente merker liker ikke bilene, de slites fort, er ikke helt like osv. Spesielt bremser, herregud som BMW generelt hater uoriginale bremsedeler.
Fredrik 90 Skrevet Mars 8, 2013 Skrevet Mars 8, 2013 Syns e34'n min er generelt sett mere slitesterk enn e39'n var og syns e34 virker som ikke ruster så lett i dører osv.. men det er bare min errfaring:-) E39 er også knallgode biler men dens svakhet i forhold til E34 er at den har mere elektronikk som kan gå galt. Ikke snakk om store feil som gjør bilen ukjørbar men små irriterende elektriske bugs som er i veien og til irritasjon. De sies, bla av Broom Benny at E34 og E38 er blandt de beste bilene BMW har bygget. Siden E38 og E39 deler mye teknikk og komponenter så er den nok ikke så langt unna den heller. Jeg for min del klarer ikke helt å bestemme meg for hvilken jeg liker best, har hatt begge og har kun posetivt erfaringer. E34 er jo en siste "gamle" 5 serien føler jeg, f eks siste BMW med seperate hovedlykter. Den har liksom den gode "gammel BMW" følelsen, den følelsen får jeg ikke i E39 som ellers er en fin blanding av begge E60 kan ikke sammenliknes med disse modellene, verken på driftsikkerhet eller gode tradisjoner. Her startet BMW med helt blanke ark, på godt og vondt
Haukefer Skrevet Mars 8, 2013 Skrevet Mars 8, 2013 Om du har et budsjett til opp til 100k så tror jeg at jeg hadde gått for en e39 altså men det er meg Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
kragz Skrevet Mars 9, 2013 Forfatter Skrevet Mars 9, 2013 takker for tips, Får se hva som dukker opp i løpet av sommeren. Hadde en 1996 e39 523 i med manuell kasse for noen år siden og det var en mandags bil, så jeg er litt mer spektisk til e39,kansje det var en del svaktheter på 96 modelen som ble utbedret? ble lei av den å solgte den, kjøpte der etter en e46 som jeg var veldig fornøgd med. Har mest lyst på en svart e34 med 2,5 literen siden det skal være en bruksbil, shadowline, sorte de lykter, sotet bred front, ac schnitzer front, m interiør, mørkt tak innvendig, takluke, aircondition. Finner jeg en sånn blir jeg en lykkelig mann
M|Fjeld Skrevet Mars 9, 2013 Skrevet Mars 9, 2013 Om du har et budsjett til opp til 100k så tror jeg at jeg hadde gått for en e39 altså men det er meg Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2 Heller en enormt strøken og driftsikker e34 enn en godt brukt og sliten e39 til samme pris Bilen trådstarter linket til så jo helt fantasisk ut!
scoot Skrevet Mars 9, 2013 Skrevet Mars 9, 2013 For 100k får du jo en relativt bra E39 vil jeg påstå.
Haukefer Skrevet Mars 9, 2013 Skrevet Mars 9, 2013 Ja det trodde jeg og.. Men men, e34 er sikkert topp biler det altså. Men er ikke det Jeg hadde kjøpt meg for det budsjettet, hehe Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
Fredrik 90 Skrevet Mars 9, 2013 Skrevet Mars 9, 2013 For 100k får du jo en relativt bra E39 vil jeg påstå. Jo men man bør vel helst ha en Facelift E39 for å være kurert for de fleste barnesykdommene, og da er det plutselig ikke så mye å velge i lenger hvis man skal ha noe litt spennende Til mellom 50 000 og 100 000 så får du en urørt, 110 prosent strøken E34 fra Tyskland med lav kilometerstand. Også er det jo litt hva man vil ha da...
scoot Skrevet Mars 10, 2013 Skrevet Mars 10, 2013 For 100k får du jo en relativt bra E39 vil jeg påstå. Jo men man bør vel helst ha en Facelift E39 for å være kurert for de fleste barnesykdommene, og da er det plutselig ikke så mye å velge i lenger hvis man skal ha noe litt spennende Til mellom 50 000 og 100 000 så får du en urørt, 110 prosent strøken E34 fra Tyskland med lav kilometerstand. Også er det jo litt hva man vil ha da... Det er helt klart fordel å finne en facelift. Prioriteringssak, men over til å svare enkelt på spørsmålet. Ja, det blir reparasjoner, men ikke noe mer enn det ville blitt på en nyere bil
Dirty Skrevet Mars 10, 2013 Skrevet Mars 10, 2013 For 100k får du jo en relativt bra E39 vil jeg påstå. Jo men man bør vel helst ha en Facelift E39 for å være kurert for de fleste barnesykdommene, og da er det plutselig ikke så mye å velge i lenger hvis man skal ha noe litt spennende Til mellom 50 000 og 100 000 så får du en urørt, 110 prosent strøken E34 fra Tyskland med lav kilometerstand. Også er det jo litt hva man vil ha da... Det er helt klart fordel å finne en facelift. Prioriteringssak, men over til å svare enkelt på spørsmålet. Ja, det blir reparasjoner, men ikke noe mer enn det ville blitt på en nyere bil for 100 tusen får du jo en veldig god E39 mener nå jeg. hadde aldri brukt 100 tusen på en standard e34, da hadde jeg spart mer og kjøpt en E34 M5 E34 er 20-50 tusen klasse biler mener nå jeg. E39 er jo en mye bedre bil på alle måter om du er på jakt etter en med litt utstyr og sikkerhet. Men e34 har sjarm det har ikke E39, iallefall ikke enda Alltid en fare for store utgifter på en gammel bil, men deletilgangen er bra og delene er billige om du kan skru litt selv
Haukefer Skrevet Mars 10, 2013 Skrevet Mars 10, 2013 Ville nå faktisk sett på e38 og jeg.. Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå