Gå til innhold

Hjelp - på utsikt etter ny!

M4dse
 Share

Anbefalte innlegg

Åja - tenkte å dra å se på den senere idag, men som jeg tenker da så er jeg bare 19år og trenger ikke allverdens med utstyr (eller?)

Men vet dere noe om kmstanden med tanke på chipping (har hørt verksteder ikke er så glad i det)

Jeg må bare spørre, for vil ikke bruke så mye penger uten å være sikker! :D

Hva med denne?

https://www.finn.no/finn/car/used/objec ... e=39518352

Men den er jo langt ifra like rå som den andre :/

Takk for svar! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åja - tenkte å dra å se på den senere idag, men som jeg tenker da så er jeg bare 19år og trenger ikke allverdens med utstyr (eller?)

Men vet dere noe om kmstanden med tanke på chipping (har hørt verksteder ikke er så glad i det)

Jeg må bare spørre, for vil ikke bruke så mye penger uten å være sikker! :D

Hva med denne?

https://www.finn.no/finn/car/used/objec ... e=39518352

Men den er jo langt ifra like rå som den andre :/

Takk for svar! :)

Trur heller jeg hadde gått for denne, den andre er seikkert ræv kjørt.

det med du att du er 19 år og ikke trenger utstyr kan forsovidt være greit, men du har mye igjen da du selger bilen at bilen har mere utstyr.

lettere og selge og flere aktuelle kjøpere vil være intressert kontra en bil med lite utstyr :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil gjerne forsvare selger av den 318Den, da jeg faktisk vet hvem det er. Jeg kjenner han ikke, men karen er over 30 og jeg husker at han kjørte en E28 520i for 12-13 år tilbake. Så han er på ingenmåte en fjortis!

[

Trur heller jeg hadde gått for denne, den andre er seikkert ræv kjørt.det med du att du er 19 år og ikke trenger utstyr kan forsovidt være greit, men du har mye igjen da du selger bilen at bilen har mere utstyr.lettere og selge og flere aktuelle kjøpere vil være intressert kontra en bil med lite utstyr :)

Jeg mener også at han ikke trenger masse utstyr. Det blir bare dyrere bilhold. Dessuten er ekstrautstyret mindre relevant når bilen blir eldre. Så salgsverdi/verditap kan faktisk bli mer fordelaktig enn en bil fullastet med utstyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit nok at man ikke trenger allverdens utstyr, men msport, autoklima, sportseter osv går ikke mer i stykker enn tilsvarende "kjipe" utgaver av samme utstyret så får man det til samme prisen ser jeg ikke vitsen med å "klare seg uten".

Syns bilen (318d) var dyr også. Får jo biler med både lavere km, mer motor og mer utstyr til ca samme pris.

Viktig å ikke se seg blind på "tøff" styling, felger osv da dette er relativt billig i forhold til mer vitale deler av bilen.

Hadde funnet meg en bedre utstyrt preface eller helst en facelift (2009+) til denne prisen. Syns faceliften er mye penere, ihvertfall på sedan/touring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvom du er 19 og kanskje tenker at du ikke trenger så mye utstyr, så er det vel i og for seg sant, eller usant, nå trenger vel strengt tatt ingen utstyr, utenom damene som ikke klarer og parkere uten automatisk system, ryggekamera og rygge sensor over alt, men jeg er 20, og jeg har en så og si en full utstyrt E39, og det er ganske artig og tenke på at jeg har mye utstyr som ganske mange ikke har. Eneste jeg mangler er navigasjon, elektrisk bakrute gardin, men hey, jeg har 3 speil som er automatisk avblendbare, takluke og original telefon, utenom det har jeg alt, og det er smooth!

Og en annen ting jeg kom til og tenke på, du er 19 år og har sikkert ikke bygget noe bonus hos forsikringselskap, og du har nok lite erfaring med og være på veien, så og kjøpe såpass dyr bil, kommer du til og gå konkurs av. Skal du forsikre selv, snakker du lett nesten 3000 kr i måneden i bare forsikring, også skal bilen ha bensin/diesel, og det er ikke gratis det heller, og forsikrer du den på en av dine foreldre eller evt. besteforeldre, så vil du jo ikke selv bygge noe bonus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så på den 318D 2006 igår, synes det så veldig fin ut - var ingen ulyder, eller fusk.

Bilen virket strøken, også når den var ute å kjørte.

Tenkte på takst/tilstandsrapport for å se om alt er i orden og om den er rævkjørt.

Har også hørt med BMW-forhandlere, og de sier bilen virker som er bra og fin bil - eneste som var

er litt høyt priset.

Forhandleren sa, 160000,- med anlegget.

Noen andre biler som kan være ett alternativ?

19år, mest langturer (billig i drift), er ute etter en pen/fet bil som er behagelig å kjøre langt med :)

- Takk for alle svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis langturkomfort er viktig ville jeg funnet meg noe annet enn E90 med standardseter. Sportsetene er gode hvis du passer i dem. Er relativt smale.

Har du sett på E39/E60 5-serie? Bruker naturligvis noe mer drivstoff pga vekt, men langt mer komfortabel og har høyere opplevd kvalitet. Noen flere feilkilder pga mer utstyr.

Ang aktuelle E90n slår den meg som meget overpriset sammenlignet med mye annet på Finn, spesielt med tanke på km. Får jo 09/10 mod 316d/318d med samme km evt 05-08 mod 318d/320d med LANGT lavere km til ca samme pris. Ettermontert anlegg ser jeg heller på som minus enn pluss, spesielt på den måten det er gjort her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utstyr er alltid viktig ;) med tanke på senere salg å! Å tror disse bilene kommer til å dette endel i pris nå

Helt enig, men også at litt ekstra utstyr ombord løfter følelsen av bilen og gleden av å ha bilen betraktilig etter min mening.

En E9x-bil uten sportsseter ville jeg aldri ha kjøpt da standardsetene på ingen måte er i nærheten av like gode som sportssetene. Mitt tips er å finne en bil som er godt tatt vare på, og om du vil ha mere og bedre lyd, gjør jobben selv og integrer det på en gjennomført og usynlig måte så holder bilen seg i verdi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...