Gå til innhold

Varme opp garasje

LarsBMW
 Share

Anbefalte innlegg

Har et verksted på 100 m3. Er isolert. Noen som har prøvd denne?http://biltema.no/no/Bygg/Vifte/Varmevifte-5000-W-46288/

Lurte på byggtørker, men nå som våren nærmer seg lurte jeg på å prøve en slik ovn som en billig løsning..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 38
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ser for meg at 5000W kan bli litt lite når det er pådet kaldeste, pleier ofteå trekkelitt fra de fleste verkstedsportene jeg har vært borti. Men ting har jo blitt bedre med tiden også.

Har brukt denne modellen mye på jobben http://www.elbjorn.com/no/produkter/kli ... r/e8726386

Den har jo regulering på 0-4.5-9Kw noe som er greit til neste vinter igjen. Har desverre ikke noe pris på dem, men har man strøm nok er de helt gull

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har et verksted på 100 m3. Er isolert. Noen som har prøvd denne? http://biltema.no/no/Bygg/Vifte/Varmevi ... 0-W-46288/

Lurte på byggtørker, men nå som våren nærmer seg lurte jeg på å prøve en slik ovn som en billig løsning..

100 kubikkmeter - da snakker vi om 30-40 kvadratmeter?

I så fall burde 5000 watt være tilstrekkelig, så lenge formen på lokalet er slik at det er praktisk å varme opp med en varmekilde plassert på ett spesifikt sted.

Skal du varme opp svært ofte, kan det være lurt å regne på om en enkel varmepumpe for selvmontering er med lønnsomt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5kw vil funke greit dersom det er bra isolert, blir nok ikke t-skjorte klima, men er vell ikke det du er ute etter heller.

Det som egentlig er greiest, er å dra til med ei tilsvarendes varmepumpe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett flere har varmepumper til ca 5000-6000,- fra Netthandelen og Jula som holder til garasjer på 70-80 m2.

Har selv en gassdrevet varmekanon som er justerbar mellom 20 til 30 Kw,blir fort varmt uten lukt og slikt. Den holder i 9 timer på fullt med en 11kg gassflaske.

Prøvde med en sånn camping gassovn på 4 kw,men det varmet ikke i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gass er dyrere å fyre med enn strøm,

varmepumpe er det som er billigst å fyre med, men spørs jo hvor ofte man skal ha god lunk i garasjen da, 8 og hvor mye man må gi for pumpa)

har kjøpt varmepumpe på jula, får en til 5k der stort sett, ( jeg ga 6k for den som er litt større)

hvis du bare skal fyre opp en gang i blant så kan gass være et greit alternativ, men skal du holde litt temp hele tia er strøm best.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trur nok elektrisk vifteovner er det mest fornuftige, men varmeeffekten er litt avhengig av hvor godt garasjen er isolert inkludert isolert port. Jeg er i ferd med å legge fliser i mine garasjer, her har jeg funnet ut at jeg skal legger varmekabler i gulvet, dette gir den beste varme. Jeg har 5cm isopor i gulvet, men det kan være fornuftig å legge et lag med de nye isolasjonsplatene for jeg legger på utgjevningsmasse.

Varmepumpe har jeg ikke noe tru på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...