bmw cab Skrevet April 30, 2013 Share Skrevet April 30, 2013 Hehe, er klar over det John Kr.Men klarte ikke dy meg,måtte få ut litt tanker jeg å,og da ble uheldigvis tråden til Halco misbrukt;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hansh Skrevet April 30, 2013 Share Skrevet April 30, 2013 Interessant teori om felger/nav, men mine foreldre sin F30 som ruller på originale 18" F30 felger/dekk om sommeren og 17" E90 felger om vinteren har ingen tegn til slike problemer. Har for øvrig ikke vært noen andre problemer med den heller så vidt jeg vet. En gang i blant klarer da heldigvis BMW å få på veien en fungerende bil ser det ut som.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Odd-M Skrevet April 30, 2013 Share Skrevet April 30, 2013 Apropos vibrasjoner; jeg har opplevd E39 som ekstremt sensitiv for høydekast i dekk og felger. Problemet kan ikke balanseres bort og jeg har opplevd det med annerkjente dekkprodusenter. Noen få millimetre kast er nok. Vibrasjonene ble forsterket når jeg rørte bremsepedalen og øker proporsjonalt med felgdim og redusert profil i sommerdekk, som har stivere oppbygning enn vinterdekk. Det eneste settet jeg ikke opplevde problemer med var skikkelige BBS-felger og dyre Nokian-dekk. Jeg har utviklet allergi mot billige felger, som blir skjeve av selv det minste hull, og dårlige dekk. Synes det er meget alarmerende å høre at de har produksjonsavvik på originale felger. Det har jeg til dags dato ikke opplevd. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Evenol Skrevet April 30, 2013 Share Skrevet April 30, 2013 Sikkert ikke av betydning, men på fatter sin '12 F25 som har gått 30.000km så er det antydning til kast i skivene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Halco Skrevet April 30, 2013 Forfatter Share Skrevet April 30, 2013 Før jeg kjøpte min F11 i 2011 browset jeg nettet på jakt etter svakheter. De to gjengangerne var jumpy transmission på de største automat/bensinmodellene som gjorde at bilen hoppet fremover ved start, og risting som oppsto ved høye hastigheter. Når jeg tittet innom forumene igjen i dag ser jeg at F10/11 fremdeles sliter med vibrasjoner som kommer brått på når bilen nærmer seg 90-100kmt. jeg opplever dette på min 525dat med de orginale sommerhjulene, men ikke med de uorginale vinterhjulene. Sistnevnte var kostbare felger/dekk og jeg tror faktisk at de holder høyere nivå enn BMWs egne. jeg har lurt mye på om disse vibrasjonene kan være årsaken til problemene med bremseskivene, men har egentlig slått det fra meg. det virker ikke logisk. Ekspertisen hos Jæger virker å være kjent med vibrasjons-problemet og ba meg jekke opp bilen og sjekke etter høydeforskjell på dekket, noe modellen visstnok er svært overfølsom for. (Sjekker til helgen) Dette med høydeforskjell på dekket stemmer også med hva som diskuteres og konkluderes på forumene, hvor man ofte skifter alle fire hjul for å få vekk vibrasjonen. Her mener man også at harde lavprofil (runflat) dekk øker risikoen, og at BMWs felger/dekk ike nødvendigvis er bedre enn andre hjul. Jeg tror altså ikke at dette har noe med bremseskivene mine å gjøre, men inntil jeg er sikker på at feilen nå er utbedret så tar jeg gjerne imot tips her i tråden om relevante uhumskheter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Halco Skrevet Mai 29, 2013 Forfatter Share Skrevet Mai 29, 2013 Nå er det gått såpass lang tid siden bremsene ble reparert til at jeg tør påstå at feilen endelig er fikset. Skiftet av alle fire caliperne har gjort jobben! Dette er nok en sjelden feil, men hvis noen skulle få liknende problemer med bremsene må dere gjerne ta kontakt med meg så skal jeg maile hele verkstedsloggen. Og nå når hvilepulsen har kommet tilbake må jeg innrømme at jeg nok har vært litt hard mot BMW Jæger. Den garantiansvarlige hos Jæger har stått på min side hele tiden, og det eneste jeg kan kritisere verkstedet for er litt logistikkproblemer. Jæger har vært forståelsesfulle og høflige hele veien, men har møtt doveggen hos BMW Norge i Oslo. Det er BMW Norge som er skurken i min fortelling og som er årsaken til at det tok over ett år og fire komplette skiveskift før de var villige til å vurdere en reparasjon av bremsene. En siste bug har imidletid ødelagt litt av gleden. Alle fire BMW orginale sommerdekk av typen Pirelli runflat har utviklet 3mm høydekast, målt og konstatert av Jægers dekkverksted. Dekkene har kun gått en sesong, ca 14.000km. Bilen rister som en Zanussi, på flat vei. Og igjen avslørte BMW Norge at de driter i Nybilgarantien og Forbrukerkjøpsloven. BMW Norge innrømmer at høydekast er et kjent problem med disse dekkene, men at dette er noe kunden selv må ta opp med dekkleverandøren. Dekkene inngår etter deres mening ikke i Nybilgarantien. Så nå må jeg ut med sure 9000 for nye dekk, til tross for at dette er en opplagt reklamasjonssak. Kjedelig. Hvis mine erfaringer ikke er et unntak så er BMW Norge i ferd med å parkere BMW som bilmerke i samme omdømme-grøft som Møller og BertelOSten har slitt hardt for å komme opp av. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eilefsen Skrevet Mai 29, 2013 Share Skrevet Mai 29, 2013 En siste bug har imidletid ødelagt litt av gleden. Alle fire BMW orginale sommerdekk av typen Pirelli runflat har utviklet 3mm høydekast, målt og konstatert av Jægers dekkverksted. Dekkene har kun gått en sesong, ca 14.000km. Bilen rister som en Zanussi, på flat vei. Og igjen avslørte BMW Norge at de driter i Nybilgarantien og Forbrukerkjøpsloven. BMW Norge innrømmer at høydekast er et kjent problem med disse dekkene, men at dette er noe kunden selv må ta opp med dekkleverandøren. Dekkene inngår etter deres mening ikke i Nybilgarantien. Så nå må jeg ut med sure 9000 for nye dekk, til tross for at dette er en opplagt reklamasjonssak. Kjedelig. Hvis mine erfaringer ikke er et unntak så er BMW Norge i ferd med å parkere BMW som bilmerke i samme omdømme-grøft som Møller og BertelOSten har slitt hardt for å komme opp av. Kast runflat dekkene og skaff deg noen ordentlige dekk istedetfor, du kommer til å få en helt annen bil kan ikke skjønne hvorfor det blir levert orginalt med disse dekkene på krøtterstiene i norge. funker sikkert bra på autobahn i tyskland, men i norge.... nei... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thundercoil Skrevet Mai 29, 2013 Share Skrevet Mai 29, 2013 +1 Denne gangen gjorde bilen deg en tjeneste, slik at du kan få på skikkelige dekk, som både du og bilen fortjener Hehehe Kjekt å høre at bremsene holder denne gangen! Måtte det vare resten av ditt eie. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Silverboy Skrevet Mai 29, 2013 Share Skrevet Mai 29, 2013 BMW Norge innrømmer at høydekast er et kjent problem med disse dekkene, men at dette er noe kunden selv må ta opp med dekkleverandøren. [...] Så nå må jeg ut med sure 9000 for nye dekk, til tross for at dette er en opplagt reklamasjonssak. Kjedelig. Har du hørt med dekkimportøren da? Det bør jo JS gjøre for deg iofs, men likevel.. Men virker jo litt snodig at man selv skal gå til underprodusent.. Problemer med girkassa og man må selv ringe ZF... Eller hella når det er dugg i en lykt... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå