Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Sannheten kan svi hardt vet du, uten at jeg har sett hva du skrev på siden deres. Feige folk vil jeg si, de er helt tydelig klar over at de har gått litt for langt over streken med denne. Arrogant holdning rett og slett, livredde for å tape ansikt og innrømme at de har bomma noe så grønnjævlig med prisen på den E30en.

Det er ikke noen menneskerett å få skrive hva man vil på andres facebooksider.

Hvis vi skal følge resonnementet ditt, kan jeg stille meg opp utenfor forretningen du jobber med plakater som sier prisene deres er for høye, hva som er galt med varene og hva som må forbedres for å kunne ta prisene dere tar.

Og når jeg (som ikke er eller har vært kunde i forretningen) får beskjed om pakke sammen plakatene og fjerne meg fra forretningens område; så skal altså du og dine medarbeidere måtte tåle å bli kalt "feige folk" med "arrogant holdning" og "livredde for å tape ansikt"?

Nei, jeg synes absolutt ikke det var noe man skulle funnet seg i.

• Svar 50
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Det er ikke noen menneskerett å få skrive hva man vil på andres facebooksider.

Hvis vi skal følge resonnementet ditt, kan jeg stille meg opp utenfor forretningen du jobber med plakater som sier prisene deres er for høye, hva som er galt med varene og hva som må forbedres for å kunne ta prisene dere tar.

Og når jeg (som ikke er eller har vært kunde i forretningen) får beskjed om pakke sammen plakatene og fjerne meg fra forretningens område; så skal altså du og dine medarbeidere måtte tåle å bli kalt "feige folk" med "arrogant holdning" og "livredde for å tape ansikt"?

Nei, jeg synes absolutt ikke det var noe man skulle funnet seg i.

Men nå var det ikke jeg som skrev på Facebook siden deres, så innlegget burde rettet mot vedkommende som gjorde dette :)

Men skal vi ikke komme tilbake til topic heller, for her kan vi tydeligvis diskutere inn i evighetern da vi ikke blir enige eller har samme synspunkter :)

Skrevet
Det kalles kapitalisme gutter, og det lite man kan gjøre noe med, bortsett fra ha en mening om ;)

Kjøpers marked. Og markedsføring er alt når man skal bli kvitt noe sånt.

Skrur man ikke selv, eller er i tidsklemma OG VIL HA E30 så kan jeg se denne blir solgt for 100k+. Her inne er vi såpass spesialiserte at vi ser ulempene tydeligere.

Spørs nesten om kapitalisme har forsvunnet fra pensum rundt omkring. :?

Men, hva springer dette voldsomme engasjementet og regelrette opprøret mot prisingen av denne spesifikke bilen ut fra?

Først, la oss slå fast at E30 har blitt en av de ikoniske bilmodellene fra 1980-tallet. Kanskje noe overraskende hvis vi tenker på noen av de andre alternativene fra tiåret, men like fullt et faktum.

Det som ofte skjer når en bilmodell når ikoniske høyder, er at et lite men iherdig entusiastmiljø går i forveien og skaper entusiasme og oppmerksomhet rundt bilmodellen. Man møtes med likesinnede i sommersesongen og bytter deler og besøker garasjer om vinteren. Etterhvert har mange av de bedre bilene vært eid av flere av entusiastene i miljøet.

Så skjer det noe: Arbeidet bærer frukter og vanlige folk utenfor miljøet får øynene for alvor opp for bilen. Resultat? Markedet støvsuges for de gode bilene, utvalget blir mindre og prisene går opp. Og nå kommer vi til stadiet der entusiastene burde gni seg i hendene over at bilene deres blir stadig mer verd. I stedet klages det over at prisene stiger. Bilene de før kunne bytte til seg for beskjedne beløp selges til "ferskinger" for mye høyere summer. Beklager, det finnes ikke krav om ansinnitet for å få kjøpe E30. Dette har skjedd før, det kommer til å skje igjen. Get used to it. :)

Så hvis noen sitter på en noenlunde rustfri todørs E30 med seks sylindre, med et helt og pent interiør, blank lakk i en attraktiv, moderne farge, med noen tiltalende hjul og der modifiseringer som er gjort er attraktive og smakfulle - ja, da anbefaler jeg at du får tatt noen representative bilder av den og legger den ut for salg etter Påske med en utropspris i den øvre enden av skalaen. :) Just my two cents.

Skrevet
Men nå var det ikke jeg som skrev på Facebook siden deres, så innlegget burde rettet mot vedkommende som gjorde dette :)

Men skal vi ikke komme tilbake til topic heller, for her kan vi tydeligvis diskutere inn i evighetern da vi ikke blir enige eller har samme synspunkter :)

I all vennlighet; nei, det var ikke du som skrev på selgers facebooksider - mitt poeng var at å omtale selger som "feige folk" ikke tjener saken. Det er ikke sannsynlig at alle noen gang vil bli enige om alt, derfor er det en fordel å kunne være uenige på en høflig måte. Ved å kalle selger negative ting, oppnår man på sikt ikke annet enn forumets eier mottar ganske irriterte klager fra representanter for selgeren, og da øker sjansen for at tråden er borte før man får tid til å si "rekkesekser". ;)

Husk at det er mer enn sannsynlig at ikke bare potensieller kjøpere, men også personer med forbindelser til selger kjenner til og leser denne tråden. :)

Skrevet

Så hvis noen sitter på en noenlunde rustfri todørs E30 med seks sylindre, med et helt og pent interiør, blank lakk i en attraktiv, moderne farge, med noen tiltalende hjul og der modifiseringer som er gjort er attraktive og smakfulle - ja, da anbefaler jeg at du får tatt noen representative bilder av den og legger den ut for salg etter Påske med en utropspris i den øvre enden av skalaen. :) Just my two cents.

Eller... hvis du synes at en slik bil er for dyr... kjøp en tilsvarende E36. De er stadig relatativt billige, men vil innen overskuelig fremtid få en renessanse. Min mening er at E36 i langt større grad er verdt pengene hvis den skal brukes til annet enn banekjøring. E36 er stadig en relativt moderne bil... noe E30 definitivt ikke er. Just my 5 cents... :)

Skrevet

I all vennlighet; nei, det var ikke du som skrev på selgers facebooksider - mitt poeng var at å omtale selger som "feige folk" ikke tjener saken. Det er ikke sannsynlig at alle noen gang vil bli enige om alt, derfor er det en fordel å kunne være uenige på en høflig måte. Ved å kalle selger negative ting, oppnår man på sikt ikke annet enn forumets eier mottar ganske irriterte klager fra representanter for selgeren, og da øker sjansen for at tråden er borte før man får tid til å si "rekkesekser". ;)

Husk at det er mer enn sannsynlig at ikke bare potensieller kjøpere, men også personer med forbindelser til selger kjenner til og leser denne tråden. :)

Det var jo jeg som skrev der, men har ikke kalt noen feige, så håper ikke den var rettet mot meg. Synes også jeg skrev høflig og saklig, noe som jeg tror gjenspeilet seg i det jeg fikk tilbake på privat melding.

Jeg står uansett for det jeg har skrevet, selv om jeg egentlig aldri bruker og uttale meg slik på forum, men igjen, som tvers gjennom E30-entusiast så reagerte BMW-hjertet mitt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...