Trond H. Olsen Skrevet Mars 11, 2013 Skrevet Mars 11, 2013 Jeg så litt på denne bilen for en stund siden, tenkte det var en god pris første gangen. Men så ble den solgt, og lagt ut igjen kort tid etter, for så å bli lagt ut igjen nå. Og prisen har økt for hver gang + igjenhengende heftelser (kan jo være treghet hos brreg) 1 gang: http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=37438615 2 gang: http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=38230115 3 gang: http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=40293460
PenguiN- Skrevet Mars 11, 2013 Skrevet Mars 11, 2013 Moralen er: Flott hvis man kan tjene penger på videresalg Eller mener du at det er mistenkelig at noen selger bilen for mer enn de kjøpte den for ? kilometerstanden er iallefall ikke minsket etterhvert som den blir videresolgt.. Forstår ikke helt hva meningen med denne posten er..?
Trond H. Olsen Skrevet Mars 11, 2013 Forfatter Skrevet Mars 11, 2013 Ingenting mistenkelig med at selger vil tjene penger på uvitende dumme nordmenn. Og meningen med denne posten er å gjerne gjøre folk mer bevisst når en handler bil og gjerne sonderer markedet over tid. Ser ofte biler igjen ute på finn.no, og om man da har en tidligere pris å gå etter hvis man skal kjøpe er det et greit kort i ermet. Når det er sagt så hadde det vært en super idè om finn hadde alle tidligere annonser tilgjengelig ved søk på f.eks regnr. Sånn at man kunne sett prishistorikken. For du må jo være enig med meg når jeg sier at bil i normale tilfeller skal man i utgangspunktet ikke tjene på.
PenguiN- Skrevet Mars 11, 2013 Skrevet Mars 11, 2013 kan jo hende at bilen er betydlig påkostet evt særskilte feil som i utgangspunktet gjorde at prisen var noe lav er rettet på. Det er ingen naturlov som tilsier at det ikke er lov å tjene penger på bilsalg, derav bilselgere. Det er heller ingenting som tilsier at man er dum dersom man betaler f.eks 10 000,- mer enn det forrige kjøper gjorde for 1 eller 2 måneder siden. Det er derimot dumt å tro at fordi jeg betalte 100 000,- for en bil så skal du ha den for 100 000,- eller MINDRE når du kjøper den av meg. Folk betaler det de synes gjentanden er verdt, hva du betalte for den er revnende likegyldig. Men klart, overprises ting så selges det ikke.
aplet86 Skrevet Mars 11, 2013 Skrevet Mars 11, 2013 For en dum post. Så det du mener er at hvis jeg kjøper den bilen nå, legger på 15000,- og selger den igjen. Har jeg da lurt han jeg selger den til??
Trond H. Olsen Skrevet Mars 11, 2013 Forfatter Skrevet Mars 11, 2013 Som sagt så var jeg å så på denne bilen då den sto hos Jæger Sentrum. Når da selger nr2 ligger den ut er det ikke gjort noe annet enn å vaske bilen, så syns jeg 10k påslag på tidligere prisforlangende er drøyt. Selger nr3 har derimot gjort seg flid med å bytte en knekt koppholder. Dum var kanskje et drøyt ordvalg, men poenget er likevel det samme. Du hadde nok sikkert vært lettere irritert om du betalte 10k til forrige eier for å kjøre bilen 4000km. Om du ikke har gjort noe annet enn å bare kjøre den evt bilen så er det arrogant og frekt å kalle meg dum om jeg ikke vil betale 100k eller mer for den. Ignorance is bliss er et engelsk ordtak som kan brukes her om ola donk, som et svar til begynnelsen av ditt nederste avsnitt. Som en bisetning uten betydning så kan det nevnes at taksten hos Jæger på den aktuelle bilen var 360k
Trond H. Olsen Skrevet Mars 11, 2013 Forfatter Skrevet Mars 11, 2013 For en dum post.Så det du mener er at hvis jeg kjøper den bilen nå, legger på 15000,- og selger den igjen. Har jeg da lurt han jeg selger den til?? Sleip har du nå i hvert fall vært. Men dette er typisk i et marked der ALLE vil tjene penger og kjøperene godtar dette fordi de er ignorante og uvitende.
Trond H. Olsen Skrevet Mars 11, 2013 Forfatter Skrevet Mars 11, 2013 Så de som synes dette var en dum post har ingenting i mot å betale overpris for en vare?
Der Barockengel Skrevet Mars 11, 2013 Skrevet Mars 11, 2013 Jeg så litt på denne bilen for en stund siden, tenkte det var en god pris første gangen.Men så ble den solgt, og lagt ut igjen kort tid etter, for så å bli lagt ut igjen nå. Og prisen har økt for hver gang + igjenhengende heftelser (kan jo være treghet hos brreg) 1 gang: http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=37438615 2 gang: http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=38230115 3 gang: http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=40293460 Når man ser på responsen her, kan man nesten begynne å lure hvorfor folk i det hele tatt gidder å starte nye tråder... Det er ikke tvil om at enkelte kjøper biler for å forsøke å selge dem igjen med fortjeneste etter kort tid. I dette tilfellet begynner jeg imidlertid nesten å lure på hva som er galt med bilen siden ingen vil beholde den. At heftelsen på bilen har økt kan vel rett og slett bety at at bilen har fått eiere som har skutt inn mindre egenkapital ved bilkjøpet. Hva betyr egentlig "tidig"?
Tom K Skrevet Mars 11, 2013 Skrevet Mars 11, 2013 Ikke umulig at bilen blir solgt etter kort tid pga elektronikkfeil, min var ihvertfall full av dem
Silverboy Skrevet Mars 11, 2013 Skrevet Mars 11, 2013 Så er jo spørsmålet hvem som er dum, han som solgte den for billig første gang, eller han som synes bilen er verdt pengene han betaler siste gang.. Eller han som ikke får solgt da prisen er blitt for høy og markedet synker og tilslutt ender med å tape penger. Og hvem vet hva den ble solgt for i de ulike trinnene.. Kanskje første pris ikke var prutbar men siste annonsen er lagt ut høyt for å kunne prutes... Forskjellige måter å prise seg i markedet på. En bils verdi er til enhver tid verdt det noen er villige til å betale for den.. Men kan også være verdt mer enn den blir solgt for. Føler du deg lurt i matbutikken? Varen er jo solgt ihvertfall tre ganger før du kjøper, og alle har tjent penger på det
larserso Skrevet Mars 11, 2013 Skrevet Mars 11, 2013 Har gått fra 2009 til 2010 imens også Har 2010 speil så er nok bygd etter 09.09. Men, det var mistenkelig kort km-stand om den var drosjekjørt? Prata tilfeldigvis med en drosjesjåfør i dag og han hadde en snart ett år gammel F11 og den hadde gått 140.000.
Fredrik Skrevet Mars 11, 2013 Skrevet Mars 11, 2013 ....Føler du deg lurt i matbutikken? Varen er jo solgt ihvertfall tre ganger før du kjøper, og alle har tjent penger på det Men så er varene også minst 30-40% dyrere i Norge enn EU gjennomsnittet. Hvorfor det er slik er imidlertid en annen diskusjon. Jeg har litt problemer med å forstå logikken bak trådforfatterens tanker, men jeg tror at problemet er at han vet at den aktuelle bilen har vært billigere. Hvis prisen i den første annonsen hadde vært den samme som i den siste annonsen hadde bilen evt. bare vært dyr uten at dette i seg selv hadde medført ytterligere refleksjoner hos trådforfatteren. Altså... ikke helt ulikt eksempelet med varene i matbutikken...
aplet86 Skrevet Mars 11, 2013 Skrevet Mars 11, 2013 Føler du deg lurt i matbutikken? Varen er jo solgt ihvertfall tre ganger før du kjøper, og alle har tjent penger på det Dette gjelder jo så og si alt som finnes av produkter man kjøper. Det er alltid 2-3-4 ledd som tjener masse penger før du som sluttkunde ender opp med det. Til trådstarter: Sånn er det med bil også. Eller hadde det vært dårlig butikk og drevet bilbutikk...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå