Gå til innhold

Billig og bra forsikring? 8000kr spart!


 Share

Anbefalte innlegg

Jeg har Sparebank 1 Forsikring, og er helkunde der. Ikke særegent bra renter i bank, ei heller veldig billig forsikring, den er helt midt på treet for min del i alle fall. Det jeg derimot er fornøyd med, er at de gangene jeg har hatt behov for forsikringen, har jeg fått utbetalt en fair pris, raskt. Uten noe tull. Det er viktigere for meg, enn å spare noen hundrelapper i året. Hva er vitsen med å forsikre noe, hvis du ikke får den dekningen du vil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var totalkunde hos SB1 før, dårlig service, dårlige renter, dårlige lånetilbud. Virker som om de kjører litt "old school" her i moss/rygge iallfall. Om du ikke kom pent kledd med lua i handa så var det surer miner på samtlige ansatte.. Vel nå er dette noen år siden, me også mine foreldre byttet bank med samme følelse.

Menmen, har ikke hatt noe problem med skadeoppgjør i IF eller Gjensidige heller;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Sjekk nemi... billigst for meg på kassebill og lettsykkel, unison billigst, ligger fortsatt på avtalen med bmwccn... vi får se til neste hovedforfall... gjensidige ikke billigst, faktisk ganske langt unna...

sent by me, with Tapatalk 2

 

Og når det ble hovedforfall var Nemi billigst på atl bortsett fra tilhengeren, men det var snakk om en 50-lapp... Så jeg er totalforsikret i Nemi...

Så får vi se hvordan de er om det skulle bli en skade.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trekker denne opp litt.

 

Jeg har Vardia i dag på begge bilene, samt huset. Dette av den enkle grunn at de er billigst.

 

I dag fikk jeg en telefon fra If, og etter iherdig kalkulatortrykking endte han opp på ca. 7-800kr mer i året enn det jeg har nå, men dette inkluderer soppforsikring som jeg ikke har (denne koster 5-600 hos Vardia, så regner jeg med dette er det snakk om noen få hundrelapper), samt nøkkelforsikring til bilene som jeg heller ikke har nå. Ellers er det meste relativt likt såvidt jeg kan se.

 

Selv om dette er dyrere frister det likevel litt, da If er et mye større og kjent selskap med tanke på tilgjengelighet og skadeoppgjør. De er også kjent for å ordne opp relativt greit (selv om det naturligvis finnes skrekkhistorier her også). Vardia er et lite selskap, og det er lite erfaringer å finne her.

 

Noen som har noen meninger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den eneste bilen jeg har vraket var forsikrert hos IF, da på min far (da var jeg 18år). Svingte unna et rådyr å hoppet ut i grøfta, det sto 86 000kr på konto en uke senere. Det samme jeg kjøpte bilen for nesten et år tidligere. Så min erfaring med IF er iallfall helt 100% knall! Men prismessig kan de ikke engang nærme seg prisen jeg får hos gjensidige pr i dag..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en stygg sak dette med priser på forsikring, egentlig på alt sammen man kan kjøpe i dag for penger...

 

Fordi: Vardia har presset prisen på forsikringer, ingen tvil om det. Mest sannsynlig uten å gi forbrukere dårligere villkår, siden de er mindre og billigere å drive med store eier i bakgrunnen.

Så kommer IF valsende med en pris som er nesten det samme som Vardia for å få tak i kunder. Og det er bra, da IF er presset av Vardia. Men om vi alle sammen da hopper over til de store aktørene, så blir det nok mindre konkurranse som igjen er dårligere for oss forbrukere.

 

Så det er ingen lett måte å velge noe på. IF er sikkert kjempeflinke på oppgjør. Og som vi vet, er Vardia relativt nytt, men de er vel eid av Sparebank1 og et annet stort firma om jeg ikke husker feil. Så jeg ville nok ikke vært bekymret for et evt skadeoppgjør, og jeg er jo som sagt kunde der nå, på andre året og er ikke bekymret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Banker og forsikringsselskaper er noe av det verste som er. :)

 

Jeg er ikke direkte bekymret for at Vardia ikke ordner opp (da hadde jeg aldri valgt de i første omgang), men jeg ser likevel ikke bortifra at If hadde gjort dette bedre.

 

En ting jeg ser på som en fordel med de store er tilgjengeligheten. Nå er det riktignok ikke så ofte man har behov for å kontakte de utenom normale åpningstider, men i høst fikk jeg plutselig varsel om avskiltning på begge bilene i postkassen. Jeg var bortreist på jobb og fikk ikke vite om dette før på fredagskvelden. Hadde Vardia vært tilgjengelig i helgen hadde jeg hatt en bekymring mindre. Nå ordnet dette riktignok seg relativt fort etter helgen (de hadde gjort i en feil i forbindelse med overflyttingen fra mitt forrige selskap), men slike ting liker jeg å ha i orden med en gang.

 

Jeg kan ikke fordra slikt som dette. Det er helt umulig å sammenligne direkte da alle har forskjellige vilkår, produkter og priser.

 

Vardia eies forøvrig av Scandinavian Insurance Group, det er Unison som eies av Sparebank1.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gjensidige på min 325D 07mod, betaler i overkant av 10000 på den, er 23år og har 70% 1år. Er litt forskjell på 3liter og 2liter motor ja...Tror jeg skal ta en ringerunde til vardia, nemi og lignende i morgen/dag og se om jeg får bedre priser :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også totalforsikret i Vardia nå. Sparte oppimot 4000,- i året på bilforsikring til BMWen i forhold til Gjensidige. Har hus, reise og to biler forsikret der.

Fornøyd med god kundeservice og lave priser hittil, så får vi se når det engang skjer en skade.

For min del var Vardia billigste av Gjensidige, Eika, SB1, IF og Nemi.

 

De har godt rykte på seg mtp. reiseforsikring hvertfall, ellers er det lite erfaringer å finne ja...

Nå ble de Årets forsikringsselskap i Sverige i 2012 også..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tydligvis så billig jeg kan få det.. 2034kr i måneden inkl barneforsikring og noe annet vas. Alle små selskap har jo aldersgrense på 25 år... If sku ha 2600kr i måneden..

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har forsikringer på langt over 20.000 hos gjensidige.. Noen som vet om noen klubber man kan melde seg inn og få rabatter hos gjensidige?
Når jeg hadde IF var jeg medlem av Jakt og fiskeforbundet. Betalte 150kr året og sparte 2000 hos IF :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...