Dkarlsen Skrevet Mars 21, 2013 Skrevet Mars 21, 2013 Hei. er hjullager foran på e39 en grei garasjejobb? eller må jeg avgårde til jobben å demontere nav å presse? har ikke skiftet på bmwer før:P
laland10 Skrevet Mars 22, 2013 Skrevet Mars 22, 2013 Det er en fin garasjejobb Gjorde det selv i fjor høst uten noen mekanisk bakgrunn. Sjekk DIY her og youtube så har du hele oppskriften. De er skrudd på med 4 bolter så du slipper å grave ut lageret av navet.
Mysemannen Skrevet Mars 22, 2013 Skrevet Mars 22, 2013 Helt kurrant jobb! Men har ikke hatt suksess med ettermarkeds hjullager til denne bilen så hadde sterkt vurdert originaldel.
laland10 Skrevet Mars 22, 2013 Skrevet Mars 22, 2013 på koed.no koster uorginalt 600.- mens originalt 1800.- Jeg kjøpte uorginalt, funker fint ennå, men så har jeg bare kjørt 3500km med det
Mysemannen Skrevet Mars 22, 2013 Skrevet Mars 22, 2013 på koed.no koster uorginalt 600.- mens originalt 1800.-Jeg kjøpte uorginalt, funker fint ennå, men så har jeg bare kjørt 3500km med det Kjøpte begge foran uorginale på Koed første gang, men etter to ødelagte sett med bremseskiver foran og masse frustrasjon fant jeg ut at det var kast i hjullagrene, ca 2/10mm på begge! Etter samtale med Koed kunne de opplyse at de hadde hatt mye reklamasjon med disse hjullagrene til E39, og jeg fikk en god pris på originale i stedet. Kanskje det var et dårlig parti med varer jeg var innom, hvis det funker for deg Vibrasjoner i ratt ved bremsing er uansett en plage jeg ikke kan leve med.
scoot Skrevet Mars 22, 2013 Skrevet Mars 22, 2013 Jeg og sliter med ubalanse i disse koed lagrene, så jeg vurderer og ta kontakt med dem for å se om de kan hjelpe meg med det.
Dkarlsen Skrevet Mars 22, 2013 Forfatter Skrevet Mars 22, 2013 Takk for svar jeg har bestilt fra Gs, så har tro på det trodde det var pigghjula, bilen var på eu dagen før kjøp av bil alså på lørdag den 13, heiv på piggfrie når jeg fikk den heim å fortsatt lyd -.- høres ut som et propell fly
Mysemannen Skrevet Mars 22, 2013 Skrevet Mars 22, 2013 Takk for svar jeg har bestilt fra Gs, så har tro på det trodde det var pigghjula, bilen var på eu dagen før kjøp av bil alså på lørdag den 13, heiv på piggfrie når jeg fikk den heim å fortsatt lyd -.- høres ut som et propell fly Uoriginalt på GS koster det samme som originalt på Koed, bare en heads up
Haug530D Skrevet Mars 23, 2013 Skrevet Mars 23, 2013 på koed.no koster uorginalt 600.- mens originalt 1800.-Jeg kjøpte uorginalt, funker fint ennå, men så har jeg bare kjørt 3500km med det Kjøpte begge foran uorginale på Koed første gang, men etter to ødelagte sett med bremseskiver foran og masse frustrasjon fant jeg ut at det var kast i hjullagrene, ca 2/10mm på begge! Etter samtale med Koed kunne de opplyse at de hadde hatt mye reklamasjon med disse hjullagrene til E39, og jeg fikk en god pris på originale i stedet. Kanskje det var et dårlig parti med varer jeg var innom, hvis det funker for deg Vibrasjoner i ratt ved bremsing er uansett en plage jeg ikke kan leve med. Lurer litt på om dette er problemet hos meg også, byttet nemlig ene hjullageret foran i fjor sommer, dette var uorginalt fra Koed, jeg har nå risting i rattet ved oppbremsing.
Fisher Skrevet Mars 24, 2013 Skrevet Mars 24, 2013 Dere er klar over at hjullager produseres kun 3 plasser i verden mener jeg.. Å jeg har hørt at du aldri vil kunne få tak i et dårlig hjullager selv om du handler det på biltema.. Å Det virker å stemme det... Forøvrig feilmontering er en annen sak. MEN!!!!! Det du beskriver med kast framme.. Det opplever fan me jeg på min 03 alltid på merkeverksted bmw og.. Kast i orginalskiver på 2mnd........Denne er gått 120 000km. Fikk ny på garanti å begynte å få samme problemet igjenn! Men det forsvant etter Powerflex i casterstagene og powerflex i stabstagene. (tror det var casterstaget som gjor det). Så jeg tviler dette har noe med lagerene å gjøre.. Som nevnt over det er 3kvalitets fabrikanter som lager til alle.. SÅ det skal være umulig å få dårlige lager...
Bimmerfører Skrevet Mars 24, 2013 Skrevet Mars 24, 2013 Har byttet alle lagerene på min E39, bilen har rulla snart 35000 etter dette og jeg har enda ikke merket noe negativt med mine hjul-lager. Mine er også uorginale fra koed, så jeg har ingen betenkligheter med å anbefalle disse
Alpejohn Skrevet Mars 24, 2013 Skrevet Mars 24, 2013 Jeg bytta begge hjullager forran i fjor sommer, dette var SKF lager bestilt fra tyskland. Har fått vibrasjon når jeg bremser, men mistenker at dette er bremseskivene da de er ganske gamle.. Aldri vært bytta på over 3 år (så lenge som jeg har eid bilen) og da jeg kjøpte dem så de ganske gamle ut også, men virka fint. Jeg blir og bytte alt av bremser til sommeren og håper det ikke er lagera som er dårlig
Fisher Skrevet Mars 25, 2013 Skrevet Mars 25, 2013 Se hva jeg har nevnt over.. Skf lager er ofte samme som står i til orginalt. Det går ikke ant det er "dårlige" lager.. Det brukes overalt til alt!
Fisher Skrevet Mars 26, 2013 Skrevet Mars 26, 2013 joda, Men legg merke til om du kjøper orginala/gode merker på bremsene å du opplever det på nytt. Da har jeg en tanke om den der jevla kasterstag foringen som lager til noe bais.. For jeg har kjørt mange biler hardt.. men alikavell på denne klarte jeg å få skjeve bremser helt fram til jeg byttet kasterstag foringer til powerflex.. da var det borte.. Veldig usikker hvordan det går ann.. eneste ideen er at det kan lage bevegelse som får det til å enten føles skjevt ut.. eller bli skjevt ^^
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå