Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Satt akkurat på med en Mazda 6 2.0D Sport med 150hk og synes den dro mer enn min 523 er det noe galt med min bil eller kan det være Turboen i Diesel motoren som lurte meg? nå er jo jeg kun van til å kjøre min egen bil så jeg har veldig lite å sammenlikne med, dessuten har den vel grodd på meg på en måte om dere skjønner? :)

Skal også nevnes at det rykker og napper litt periodesvis på rundt 2-3rpm og i tilegg når jeg starter bilen går den litt opp og ned på turtall før den roer seg.

• Svar 43
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Turbodieselen vil jo nødvendigvis ha mere kraft i form av NM, og et helt annet register. Så det vil jo føles helt annerledes :P

Skrevet
Turbodieselen vil jo nødvendigvis ha mere kraft i form av NM, og et helt annet register. Så det vil jo føles helt annerledes :P

Derfor jeg kjennte at jeg forsvant litt bakover i setet? ikke mye men jeg kjente det litt, har aldri vært sånn med min, har heller aldri testet en annen 523 så har ikke noe å sammenligne med.

Skrevet

Det er nok momentet du merker ja :) Min 520D med 136hk føles sterkere enn Fars E60 520 bensin med 170hk. Min går nok ikke bedre, men den føles sprekere fordi den er så sterk på bunnen :)

Skrevet
Jeg ble frakjørt av far sin 525dat når jeg hadde 528iat. Begge var E39

Haha :D da må bilen din være ganske sliten da min dro fra en 530d :lol:

Skrevet
Det er nok momentet du merker ja :) Min 520D med 136hk føles sterkere enn Fars E60 520 bensin med 170hk. Min går nok ikke bedre, men den føles sprekere fordi den er så sterk på bunnen :)

Ok da skjønner jeg litt mer for en diesel vil vel dra bedre fra lavere turtall mens min river skikkelig i bjella på rundt 3500-4K selv om jeg ikke ligger baki baksetet, men dette skyldes vel at momentet i motoren ikke er så høyt.

Skrevet
Jeg ble frakjørt av far sin 525dat når jeg hadde 528iat. Begge var E39

Haha :D da må bilen din være ganske sliten da min dro fra en 530d :lol:

Eller at gamlingen sin er chippa :P uvisst uansett...

530d..? før facelift da regner jeg med

Skrevet
Diesel?? [-X Som brudern sier:

Jeg foretrekker å dø enn å kjøre diesel møkk :lol: Bensin bil er tingen det!

Foretrekker og kose med meg 0.6 i forbruk på E39´n jeg. :evil:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...