BMWE39turbo Skrevet April 2, 2013 Share Skrevet April 2, 2013 Her er både personlige meninger/erfaringer og rein fakta velkommen. Tenker litt på ny bil, Men usikker på hvilken motor eg vil ha, elsker lyden av V8-erene i E39, syns lyden overkjører sekserene. Men samtidig virker sekserene som veldig gode og pålitlige motorer. Ka ville du valgt? Og koffor? Kom med innspill! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Evenol Skrevet April 2, 2013 Share Skrevet April 2, 2013 Hadde uten tvil valgt 540i hvis jeg kunne velge. Rimelig skuddsikre disse M62 motorene også. Samme svakheter som M60: Oljepumpebolter, lekkasje fra toppdekselpakninger og sprukket innsugsbelg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
D.Toft Skrevet April 2, 2013 Share Skrevet April 2, 2013 hadde valgt 530 + kompressor. eller om pengene strakk til, 540 + kompressor Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lamek Skrevet April 16, 2013 Share Skrevet April 16, 2013 530i synes jeg er en flott bil. 6er hører hjemme i Bmw:) Dem fungerer utmerket, men som 540i så er den vel heller skjelden med manuell. Det fine med det er at det er enklerer å få tak i deler for ombygging til manuell på 530, også en god del rimeligere. 540 er også en flott maskin, men den er vesentlig tørstere en 530. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
*MrB* Skrevet April 16, 2013 Share Skrevet April 16, 2013 Hadde valgt 530i, helst med manuell om jeg hadde funnet en. De går godt, og er vel litt lettere i snuten enn 540i. V8 er gromt, og M62 er ingen dårlig motor, men bilholdet blir nok billigere og enklere med en 530i, uten at man mister så mye glede. Nå har jeg ikke kjørt 540i, så jeg synser litt her. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet April 16, 2013 Share Skrevet April 16, 2013 Jeg har kun kjørt E39 530i med manuelt gear og det er en rimelig harmonisk kombinasjon. Selvfølgelig er det mer godlyd og kraft i E39 540i (286 HK), men med automatgear (og det bør man ha i en alminnelig bil med en V8 motor synes jeg) er ikke forskjellen når det gjelder akselerasjoner så stor til den nevnte 530i´en. Det skiller kun 0,6 sekunder 0-100 Km/t og på en stående kilometer er forskjellen bare 1 sekund blank. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hakon Skrevet April 16, 2013 Share Skrevet April 16, 2013 Selvfølgelig hører V8 og manuelt gir sammen! 540i har et veldig fint skyv, men det har faktisk 530i også. Alle E39er med V8 har snekke, mens 4- og 6-syl. har tannstag. Mest pga dette hadde jeg funnet meg en flott 530i sport. Jeg tror ikke du blir skuffet (selv om en 540i føles en del raskere) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gkw89 Skrevet April 22, 2013 Share Skrevet April 22, 2013 man ser vel ikke på 530 og 540 om man skal spare penger jeg var strålende fornøyd med min e39 540iat S62 motor'n passer omtrent rett oppi også så Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå