Mikael-B Skrevet April 5, 2013 Share Skrevet April 5, 2013 Absolutt ikke mer gjennomsnittlig oljeforbruk på M54 i forhold til M52. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjell Z3 Skrevet April 5, 2013 Share Skrevet April 5, 2013 Absolutt ikke mer gjennomsnittlig oljeforbruk på M54 i forhold til M52. Joda, og det er en veldig kjent sak. Ingen av mine to M52 bruker olje. Z3 2,8 literen min er fremdeles på max merket etter ett år (7-8000 km). 523'en har 3/4 på peilepinnen etter 1 år (15-16.000 km). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Julianv Skrevet April 5, 2013 Share Skrevet April 5, 2013 M54 bruker nok en del mer olje en M50 og M52. Hvorfor vet jeg ikke, men alle jeg har vært borti har brukt en god del. Ikke vært borti noe spesielt forbruk på M52, dog litt på ene M50en jeg hadde. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet April 5, 2013 Share Skrevet April 5, 2013 Vist jeg velt ha m54 så har valget godt på m54 b25 eller b30 dem er som regel tatt meir vare på en b22 som bare blir brukt og blir tatt vare på som det skulle ha vært vag produkt. Det der er virkelig det dummeste jeg har hørt! Finnens ikke noen garanti for at en M54B25 er tatt bedre vare på enn en M54B22 Der er det eieren og ikke motoren som må vurderes, jeg tok veldig godt vare på min M54B22 f eks... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aroid Skrevet April 5, 2013 Share Skrevet April 5, 2013 Vist jeg velt ha m54 så har valget godt på m54 b25 eller b30 dem er som regel tatt meir vare på en b22 som bare blir brukt og blir tatt vare på som det skulle ha vært vag produkt. Det der er virkelig det dummeste jeg har hørt! Finnens ikke noen garanti for at en M54B25 er tatt bedre vare på enn en M54B22 Der er det eieren og ikke motoren som må vurderes, jeg tok veldig godt vare på min M54B22 f eks... Det som er dumeste at du grei aldri legg noe fakta på bordet når du skriver. Hva er vitsen med å kom med fakta på forumet her når det er bare drit som kommer tilbake. Må bare innse at bmw har problemer dem også. At du tatt vare på bilen så betyr ikke alle dem alle er lik bra forde. Alle kan kjøpe katta i sekken. For å unngå katta i sekken så må man ha kunnskap for å unngå "fellene" som ligger der ute å lurer blant bilene. Vist man er ute å kjøpe bil og man sjekker alt så er det lettere å prute på bilen eller ikke kjøp den, i steden for å lag en helvete 2mnd etter på du har kjøpt bilen at det var skjulte feil og mangler på bilen du kjøpte. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjell Z3 Skrevet April 5, 2013 Share Skrevet April 5, 2013 Vist jeg velt ha m54 så har valget godt på m54 b25 eller b30 dem er som regel tatt meir vare på en b22 som bare blir brukt og blir tatt vare på som det skulle ha vært vag produkt. Det der er virkelig det dummeste jeg har hørt! Finnens ikke noen garanti for at en M54B25 er tatt bedre vare på enn en M54B22 Der er det eieren og ikke motoren som må vurderes, jeg tok veldig godt vare på min M54B22 f eks... Helt enig, det der var dumt. Min søster hadde forøvrig en E60 520iA 2004 mod. Den ble kjøpt 1 år gammel, hun hadde den ca 5 år. Hun måtte etterfylle olje stadig vekk helt fra hun kjøpte den til hun solgte den. Alle servicer ble fulgt på BMW verksted, og ikke grisekjørte hun bilen heller. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CrZyWiz Skrevet April 5, 2013 Share Skrevet April 5, 2013 Vist jeg velt ha m54 så har valget godt på m54 b25 eller b30 dem er som regel tatt meir vare på en b22 som bare blir brukt og blir tatt vare på som det skulle ha vært vag produkt. Det der er virkelig det dummeste jeg har hørt! Finnens ikke noen garanti for at en M54B25 er tatt bedre vare på enn en M54B22 Der er det eieren og ikke motoren som må vurderes, jeg tok veldig godt vare på min M54B22 f eks... Helt enig, det der var dumt. Min søster hadde forøvrig en E60 520iA 2004 mod. Den ble kjøpt 1 år gammel, hun hadde den ca 5 år. Hun måtte etterfylle olje stadig vekk helt fra hun kjøpte den til hun solgte den. Alle servicer ble fulgt på BMW verksted, og ikke grisekjørte hun bilen heller. Største problemet til M54 motoren er at den kom midt i longlife-hypen med 0w-30 oljer, uten at den i utgangspunktet nødvendigvis var konstruert for olje tynt som pissvann. Har kjørt mange tusen km med overladet M54B22 motor, uten noe som helst oljeforbruk. Den fikk dog normal olje(0\5W-40), istedetfor dette longlife tullet. Frederick Mowinckel hadde samme erfaringer med sin M54B25 motor, og den har også levd endel på banen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aroid Skrevet April 5, 2013 Share Skrevet April 5, 2013 Dere vet vell det er kun e46 og e39 det gjelder? For problemet vart utbedret på senere modeller. Det var en periode bmw byttet mange motorer helt til bmw satt høyere tillat olje forbruk. E90 og e60 vart utbedret skrapering og tettninger for å fungere på longlife. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjell Z3 Skrevet April 5, 2013 Share Skrevet April 5, 2013 Dere vet vell det er kun e46 og e39 det gjelder? For problemet vart utbedret på senere modeller. Det var en periode bmw byttet mange motorer helt til bmw satt høyere tillat olje forbruk. E90 og e60 vart utbedret skrapering og tettninger for å fungere på longlife. Men det virker ikke som det var så mye hjelp i? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aroid Skrevet April 5, 2013 Share Skrevet April 5, 2013 Dere vet vell det er kun e46 og e39 det gjelder? For problemet vart utbedret på senere modeller. Det var en periode bmw byttet mange motorer helt til bmw satt høyere tillat olje forbruk. E90 og e60 vart utbedret skrapering og tettninger for å fungere på longlife. Men det virker ikke som det var så mye hjelp i? Jeg har enda ikke vært bortig en e90 og e60 brukt noe særlig olje. Mange av e46 og e39 fikk nye motorer i garantid tiden. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet April 5, 2013 Share Skrevet April 5, 2013 Det som er dumeste at du grei aldri legg noe fakta på bordet når du skriver. Hva er vitsen med å kom med fakta på forumet her når det er bare drit som kommer tilbake. Må bare innse at bmw har problemer dem også. At du tatt vare på bilen så betyr ikke alle dem alle er lik bra forde. Alle kan kjøpe katta i sekken. For å unngå katta i sekken så må man ha kunnskap for å unngå "fellene" som ligger der ute å lurer blant bilene. Vist man er ute å kjøpe bil og man sjekker alt så er det lettere å prute på bilen eller ikke kjøp den, i steden for å lag en helvete 2mnd etter på du har kjøpt bilen at det var skjulte feil og mangler på bilen du kjøpte. Jeg kom med fakta på forrige side jeg, men det du sier at den ene motoren mest sannsynlig er dårligere vedlikeholdt enn den andre er jo latterlig. Ja alle kan kjøpe katta i sekken og det er ingenting som tilsier at den sjansen er større hvis man kjøper 520I i stede for 525I, har ingenting med modell å gjøre om man kjøper katta i sekken. En bruktbil bør sjekkes nøye uansett hvilken bil det er og hvem som har eiet den Jeg har enda ikke vært bortig en e90 og e60 brukt noe særlig olje. Mange av e46 og e39 fikk nye motorer i garantid tideni? Nå kom jo aldri M54 serien i E90 så det har kanskje ikke slått deg at dette er årsaken til at du ikke har hørt noe om oljeforbruk på disse? Hadde selv en 2006 A6 med 2,4 liters V6er som var tørst på olja, mer enn min M54 jeg hadde. M54 bruker olje ja, men ikke spesielt mer en andre gjevnaldrene bensin seksere fra f eks Audi eller Mercedes. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mexos Skrevet April 5, 2013 Share Skrevet April 5, 2013 Min m54 brukte fort 1L olje på 2-300 mil, så den var tørst, men dette har nok mer med oljetypen enn motoren som andre nevner. Bruker man samme olje på m52 og m54 vil jeg tro de har samme oljeforbruk. Ny olje og veivhusventilasjon senker også oljeforbruket som tidligere nevnt. M54 er en fin motor, men den mangler litt moment i forhold til storebrødrene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjell Z3 Skrevet April 5, 2013 Share Skrevet April 5, 2013 Min m54 brukte fort 1L olje på 2-300 mil, så den var tørst, men dette har nok mer med oljetypen enn motoren som andre nevner. Bruker man samme olje på m52 og m54 vil jeg tro de har samme oljeforbruk. Ny olje og veivhusventilasjon senker også oljeforbruket som tidligere nevnt. M54 er en fin motor, men den mangler litt moment i forhold til storebrødrene. Nei det er feil, jeg har 0-30 olje på min M52 og bruker ikke olje, men det gjør M54. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CrZyWiz Skrevet April 5, 2013 Share Skrevet April 5, 2013 Min m54 brukte fort 1L olje på 2-300 mil, så den var tørst, men dette har nok mer med oljetypen enn motoren som andre nevner. Bruker man samme olje på m52 og m54 vil jeg tro de har samme oljeforbruk. Ny olje og veivhusventilasjon senker også oljeforbruket som tidligere nevnt. M54 er en fin motor, men den mangler litt moment i forhold til storebrødrene. Nei det er feil, jeg har 0-30 olje på min M52 og bruker ikke olje, men det gjør M54. Hvordan kan du si det er feil? Så din M52 motor er representabel for ALLE M52 motorer? Og utifra dette vet du at ALLE M54 motorer bruker olje? God bedring Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjell Z3 Skrevet April 5, 2013 Share Skrevet April 5, 2013 Min m54 brukte fort 1L olje på 2-300 mil, så den var tørst, men dette har nok mer med oljetypen enn motoren som andre nevner. Bruker man samme olje på m52 og m54 vil jeg tro de har samme oljeforbruk. Ny olje og veivhusventilasjon senker også oljeforbruket som tidligere nevnt. M54 er en fin motor, men den mangler litt moment i forhold til storebrødrene. Nei det er feil, jeg har 0-30 olje på min M52 og bruker ikke olje, men det gjør M54. Hvordan kan du si det er feil? Så din M52 motor er representabel for ALLE M52 motorer? Og utifra dette vet du at ALLE M54 motorer bruker olje? God bedring Jeg har to av dem Hvorfor skulle begge mine være så unike? Dessuten er det skrevet mye om dette før. Jeg sier ikke at M54 er en dårlig motor, bare at den vanligvis bruker en del mer olje enn M52, dette er faktisk så kjent at det er utrolig om du ikke har hørt om det. Ikke bare her dette blir diskutert: http://forum.roadfly.com/threads/131782 ... onsumption Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå