Gå til innhold

Erfaringer med Konghelle Bil AS?


Idefix
 Share

Anbefalte innlegg

Kan da umulig vere verre en å gå ;)

Nei, man har da sykkel :mrgreen:

Jeg hadde det helt motsatt.

Etter prøvetur og en rask runde rundt bilen fikk jeg ned prisen over 20 lapper, fant ingen feil ved bilen eller lignende som gjorde at jeg hadde noe å begrunne prisavslag med.

Ser jo at det er mange forskjellige innlegg her, så helt på stell virker det ikke som det alltid er.

Nå er nok jeg en ganske enkel kunde i tilegg, brukte vel toppen 30 min på hele greia, jeg har en tendens til å bli litt vel ivrig når jeg først har bestemt meg for en bil

Tviler ikke på at det du sier stemmer og de har nok mange fornøyde kunder også ellers hadde de ikke kunnet drive på. De tar deg sikkert mer seriøst om du dukker opp personlig da de nok får mange henvendelser som ikke fører til noe.

Jeg er sånn at jeg enten ringer eller sender mail for å lodde interessen først. Får jeg lunken tilbakemelding eller at jeg føler at jeg må mase for å få opplysninger, så lar jeg heller være. Jeg knegår ingen for å kjøpe bil. Når det gjelder prisantydning så vet jeg om flere som har bydd 10k under og fått blankt avslag. Sånt syns jeg er smålig. Da er man så nær at man kunne forhandle og blitt enige uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er veldig enig i det du skriver, er selger slapp og lite "villig" over tlf gjør det så jeg ofte går en annen vei også.

Disse bilene som står i butikken der burde man så klart ha mulighet til å diskutere pris på, alle som driver med litt kjøp og salg vet jo at dem har en del å gå på.

Men ja, vet jo hvordan jeg er når jeg selv har solgt bilene mine, man får jo ekstremt mange spørsmål. Noen bedre enn andre. Har vel hendt at jeg ikke har vært så veldig ivrig på å følge opp alle mulige spørsmål.

Nå er dette uansett jobben til disse gutta så man burde kunne forvente god service av dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte min første E46 M3 av Tore, original M3 sim jeg betalte 600 for den gang. Å alt gikk supert. Di monterte coilovere før jeg hentet den å fikk full tank med bensin å holdt meg oppdatert hele veien osv. Jeg var kjempe fornøyd med den handelen hvertfall å en kompis kjøpte en E36 M3 der engang hvor alt også gikk knirkefritt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har handla mye med Tore på Konghelle opp gjennom åra, både kjøp og salg. Tore driver butikk, og som alle andre som skal leve av det så gidder han ikke gi ved dørene. Men han er ærlig, og lever av ryktet sitt. Ingen dårlige erfaringer hos meg, og jeg har vel solgt 2 biler til ham, og kjøpt 4, pluss at jeg har pusha en bekjent eller tre i den rettningen opp gjennom åra som også har handlet. Det finnes langt værre steder å kjøpe bil.

Når det gjelder trådene som var her inne angående snusk og fanteri, så antar jeg at dersom det faktisk var beviselig hold i det så ville det "kommet ut" og ikke bare vært rykter. Og jeg tviler sterkt på at Konghelle, som er såpass spisset mot BMW markedet, ville gjort noe slikt. Da graver de sin egen grav ganske så fort. Alle historier har to sider, og jeg har diskutert litt rundt kjøp med Tore jeg og opp igjennom. Men uærlig har han aldri vært.

Uansett får jo folk gjøre opp sin egen mening. Men Konghelle hadde ikke overlevd så lenge som de har gjort hvis de lurte folk hele tiden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har handla mye med Tore på Konghelle opp gjennom åra, både kjøp og salg. Tore driver butikk, og som alle andre som skal leve av det så gidder han ikke gi ved dørene. Men han er ærlig, og lever av ryktet sitt. Ingen dårlige erfaringer hos meg, og jeg har vel solgt 2 biler til ham, og kjøpt 4, pluss at jeg har pusha en bekjent eller tre i den rettningen opp gjennom åra som også har handlet. Det finnes langt værre steder å kjøpe bil.

Når det gjelder trådene som var her inne angående snusk og fanteri, så antar jeg at dersom det faktisk var beviselig hold i det så ville det "kommet ut" og ikke bare vært rykter. Og jeg tviler sterkt på at Konghelle, som er såpass spisset mot BMW markedet, ville gjort noe slikt. Da graver de sin egen grav ganske så fort. Alle historier har to sider, og jeg har diskutert litt rundt kjøp med Tore jeg og opp igjennom. Men uærlig har han aldri vært.

Uansett får jo folk gjøre opp sin egen mening. Men Konghelle hadde ikke overlevd så lenge som de har gjort hvis de lurte folk hele tiden :)

Helt klart!! Er som regel kundene som forlanger langt mer enn di har skrevet under på i kontrakten osv. Feks om mann får 50/50% garanti i 3mnd på motor og gir så kjører mann bilen på naftest siste dag av garantien eller gjerne tre dager ETTER garantien er ute, å klager på alt mulig piss!! Som feks foringer, bremseklosser osv som har null og niks med motor og gir å gjøre og ikke minst er SLITEDELER! Er så utrolige mange som tror di får garanti på hele bilen når di kjøper bil... Å ikke minst tror bilen skal være som ny!! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde satt pris på å få en forklaring på dette med serviceheftene. Serviceheftet til M3en var jo grei skuring, det var falskt. Men en bruktimportert 118D som Konghelle hadde solgt til en her på forumet hadde jo et identisk stempel - fra et verksted i Tyskland. Da begynner man jo å lure - er 118Den sitt reele stempel "kopiert" over til M3en, eller har de brukt et falskt stempel både på M3en og 118Den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Driver man med import av bil møter man før eller senere på biler som er vært trikset med.. Det er nesten en naturlov. Om forhandlere selger disse bilene videre i god tro, eller faktisk selv er klar over at det er noe "muffens" vet man som oftest ikke. Er en forhandler useriøs vil det komme til overflaten i form av masse klager fra missfornøyde kunder. Virker ikke som om Konghelle er helt der, 2-3 missfornøyde hos en bruktbilforhandler som har holdt på i flere år er vel egentlig ganske bra..

Selv har jeg aldri handlet fra Konghelle. Jeg synes de ofte har hatt stive priser i forhold til utstyr, km og garanti på bilene jeg vurdert, men det at det faktisk er en del biler der med høy km-stand er i seg selv lovede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Av hensyn til at det ikke har dukket opp noe galt som er gjort etter min sak har jeg valgt å nå ta bort mine meninger og den historien som var.

Vi får leve i nåtiden og stole på at alle parter har tatt lærdom av nevnte sak. Alle fortjener en ny sjangse, lykke til Tore og Konghelle bil. 

 

Kan legge til at jeg har vært engasjert i å plukke feil på dette selskapet i flere år, men alt som har dukket opp har vært gamle saker. Konghelle har ordnet opp i de sakene jeg vet om.

Nyere salg og slik jeg kan se at de driver butikk nå er profesjonelt og uten ulumskheter. Svært mange M biler som er solgt det siste året har blitt nøye sjekket uten at det er funnet noe man kan utsette Konghelle for.

Uansett bør man alltid når man handler slike biler brukt være kritisk, stille mange spørsmål og gjøre noen stikkprøver på f.eks serviceheftet. Det være seg om man kjøper fra Konghelle eller en hvilken som helst annen forhandler.

 

-knut

 

Endret av Knutern_e36
Redigert
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ikke legge ut hele greia her? Det er da bare posetivt om noen andre kan søke opp dette og hindre at flere går i fella, vi har yttringsfrihet her i dette landet og de kan ikke nekte deg å fortelle din erfaring. Jeg føler du sier litt a men ikke b her, enten bør man ikke si noe i det hele tatt eller så får man legge hele historien på bordet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av hensyn til at det ikke har dukket opp noe galt som er gjort etter min sak har jeg valgt å nå ta bort mine meninger og den historien som var.

Vi får leve i nåtiden og stole på at alle parter har tatt lærdom av nevnte sak. Alle fortjener en ny sjangse, lykke til Tore og Konghelle bil. 

 

Kan legge til at jeg har vært engasjert i å plukke feil på dette selskapet i flere år, men alt som har dukket opp har vært gamle saker. Konghelle har ordnet opp i de sakene jeg vet om.

Nyere salg og slik jeg kan se at de driver butikk nå er profesjonelt og uten ulumskheter. Svært mange M biler som er solgt det siste året har blitt nøye sjekket uten at det er funnet noe man kan utsette Konghelle for.

Uansett bør man alltid når man handler slike biler brukt være kritisk, stille mange spørsmål og gjøre noen stikkprøver på f.eks serviceheftet. Det være seg om man kjøper fra Konghelle eller en hvilken som helst annen forhandler.

 

-knut

Endret av Knutern_e36
Redigert
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ytringsfrihet er en ting, men de er ikke dømt for noe som helst så da tar jeg mine forhåndsregler..

Ikke for å være vanskelig men du har jo allrede "plumpet" ut med påstander som uansett ikke kan hverken dokumenteres eller bevises. Så jeg mener at hvis du er så opptatt av å ta dine forhåndsregler så har du allerede sagt for mye. Det er derfor jeg mener du likegodt kan fortsette historien da du allerede har begynt på innledningen om du skjønner :)

Å det er helt klart og tydelig bevist at de har jukset på KM-stand og servicehefter på flere biler.

Serviceheftet til min bil ble kjøpt av GS-bildeler (de har ikke noe med svindel å gjøre), stemplet av konghelle med falske tyske stempel før den ble solgt gjennom Prodrift i TR.heim..

I etterkant dukket det opp flere biler kjøpt av konghelle med identiske stempel, både kjøpt en god stund før og like etter min bil. Bla.a en sort 118d m-sport.

Jeg gikk grundig til verks å fikk sjekket med det aktuelle tyske verkstedet som bekreftet at disse bilene hadde de aldri hatt noe å gjøre med.

  
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av hensyn til at det ikke har dukket opp noe galt som er gjort etter min sak har jeg valgt å nå ta bort mine meninger og den historien som var.

Vi får leve i nåtiden og stole på at alle parter har tatt lærdom av nevnte sak. Alle fortjener en ny sjangse, lykke til Tore og Konghelle bil. 

 

Kan legge til at jeg har vært engasjert i å plukke feil på dette selskapet i flere år, men alt som har dukket opp har vært gamle saker. Konghelle har ordnet opp i de sakene jeg vet om.

Nyere salg og slik jeg kan se at de driver butikk nå er profesjonelt og uten ulumskheter. Svært mange M biler som er solgt det siste året har blitt nøye sjekket uten at det er funnet noe man kan utsette Konghelle for.

Uansett bør man alltid når man handler slike biler brukt være kritisk, stille mange spørsmål og gjøre noen stikkprøver på f.eks serviceheftet. Det være seg om man kjøper fra Konghelle eller en hvilken som helst annen forhandler.

 

-knut

 

Screenshot_2014-10-27-01-56-41.png

Endret av Knutern_e36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...