Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette spørsmålet høres nok dumt ut, men jeg får ikke på bremseskiva. Den gamle var utrolig vond å få av, måtte banke som en gærning med slegge for at den skulle løsne. Nå når jeg skal sette på ny (100% sikker på at den er riktig ja) passer den ikke i verden. I alle guider jeg har funnet står det "sett den på plass" som om det var en legokloss, men den vil absolutt ikke på så lett. Har prøvd å banke igjen med slegge, og da setter den seg i ett hjørne, mens den andre siden bare "skreller" av metallet på både hjulfestet og bremseskiva. Altså er skiva alt for trang til å passe på. Er det seriøst så mye styr å få på ny skive? Eller er noe feil? :?

Skrevet

Skive bak.

Har gjort rent med rødsprit og klut, har ikke noe bedre... er i hvert fall ikke noe som "stikker ut". Virker som skiva er for liten til å gå rett på, er det meningen at den skal det? Eller skal man bruke makt for å få den på?

Skrevet
Skive bak.

Har gjort rent med rødsprit og klut, har ikke noe bedre... er i hvert fall ikke noe som "stikker ut". Virker som skiva er for liten til å gå rett på, er det meningen at den skal det? Eller skal man bruke makt for å få den på?

Kanskje slakke bremsebanda for og få på ny skive , gammel skive blir slitt å da blir diameter større . Ellers skal det bare være å vaske å montere

Skrevet

- Slakk håndbrekket. (10mm mutter under brekket)

- Rengjør/Slip navet med 40 slipepapir, eller som nevnt oppemed stålbørste.

- Klin på med keramisk grease så det ikke ruster mellom skive og nav.

Hvis du har banka på med slegge, så tror jeg du har ødelagt bånda. Skal ikke mye til for å fakke bånda.

Skrevet

Evt ødelagt monteringssett eller bremseskjold. Tåler jo "ingenting". E39 dette er snakk om eller?

Du må skru justeringsskruen til håndbremsbanda helt tilbake (nr6). Dette skulle du egentlig gjort før du tok av skiva. Godt mulig denne er rustet fast og må løses opp. Slakk også av vaieren inni bilen. Når du er ferdig med å bytte justerer du først banda og så vaieren inni bilen.

Jeg ville også sjekket om overføringen (nr5) og vaierne går lett da det er veldig vanlig at disse sitter dønn fast.

e2znrk7b9wjprankzsdz.png

Lykke til :wink:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...