MrBrum Skrevet April 14, 2013 Skrevet April 14, 2013 Kan være tett katalysator. Bilen din er trimmet, og sender dermed mere uforbrent drivstoff inn i eksos anlegget. Det er ikke bra for katalysatoren. Har opplevd det samme selv. Buldrer det mere enn normalt i eksos anlegget?
Eirik36 Skrevet April 14, 2013 Forfatter Skrevet April 14, 2013 Var ikkje katalysator. Kobla frå eksosen so da blas rett frå turbo. Les startspørsmåle. Lmm er flett ny. No blir bilen levert på verkstad for å diagnotiserast i morgon. So får eg ofra ei geit og hopa da ikkje e dieselpompo som har stråke me. Eg har filma korleis bilen oppføre seg frå tomgang til den stoppe på 2000. Er det rå og legje ut det her om det er interesse? Er ikkje so dreven me sånn datagreie
The Marlboro Man Skrevet April 14, 2013 Skrevet April 14, 2013 TRF-Racing skrev: nei.gamle bensin myter må snart få lov til å dø. Riktig. Min 2000 320dT måtte programmeres etter bytte da den ikke ble 1% når jeg var ferdig å bytte...
Eirik36 Skrevet April 17, 2013 Forfatter Skrevet April 17, 2013 Då har bilen vå på verkstad og dei seie da e noko gale me da elektriska i bilen. So einaste som var å gjra va å feilsøka. Og sidan eg verken har utstyr eller kunnskapa til slikt blir detta ei kosleg rekning... Ska oppdatera når eg ein gong får svare
Eirik36 Skrevet April 24, 2013 Forfatter Skrevet April 24, 2013 Då hadde dei feilsøkt. Fant ingenting i da elektriska. Men dei sa at om dei tok av da metallrøyre på egren av, so gjekk bilen reint. Dei var vist fasst bestemt på at da va karalysatoren i og me da va lite trykk i eksosen. Hjalp ikkje at eg sa tre gonga at da hadde eg alt prøvd. Nokon som har nokon meiningar utover detta?
Otis Skrevet April 25, 2013 Skrevet April 25, 2013 Åpenbart ikke det som er feil da, om ikke styringen av EGR er feil, så den bruker EGR hele tiden. Blende/koble av vakum styringen til EGR og sjekk da.
Eirik36 Skrevet April 25, 2013 Forfatter Skrevet April 25, 2013 Gjort da. Da funka ikkje. Va kun når da røyre var kobla frå den gjekk reint
Eirik36 Skrevet April 25, 2013 Forfatter Skrevet April 25, 2013 Gjort da. Da funka ikkje. Va kun når da røyre var kobla frå den gjekk reint
Otis Skrevet April 25, 2013 Skrevet April 25, 2013 Du må skrive bokmål helst. Nuvel, det høres fremdeles rart ut da. Det som du sier og de sier kan ikke stemme overens med hverandre.
Eirik36 Skrevet April 25, 2013 Forfatter Skrevet April 25, 2013 ok, skal prøve. hva mener du med det?
Eirik36 Skrevet Mai 3, 2013 Forfatter Skrevet Mai 3, 2013 Siste nytt frå verkstaden nå er da det har begynt å komme olje ut fra turboen (det gjor det ikke da jeg leverte den fra meg) og de mener det er den som trenger å bytes. Og at bilen da skal fungere som normalt igjenn. Virker dette riktig? Fikk ikke følelsen av at de helt hadde kontroll på det
Otis Skrevet Mai 3, 2013 Skrevet Mai 3, 2013 Så vidt jeg vet så går ikke bilen dårligere om turboen svetter litt. Rart uansett at dette skulle ha tilbakevirkende kraft da ??
Eirik36 Skrevet Mai 4, 2013 Forfatter Skrevet Mai 4, 2013 det var vell noe mer enn svetting vill jeg si... vi snakker vell lekasje. stakk handa nedi for å kjenne på den og ble helt innsausa i olje
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå