Gå til innhold

96' BMW Hellrot Coupe Individual (Solgt)


BjornarHS
 Share

Anbefalte innlegg

Dette har skjedd siste dagene:

Stoppet i promille/førerkort/vognkort kontroll.

IMG_20160621_184502.jpg

Dette resulterte i at bilen må på visning, grunnet den ble målt 2cm lavere på alle 4-hjul. Bilen var godkjendt med fjærer i 2008, noe som viser seg da er at fjæren bak, som er den som er innskrevet i vognkortet har seget 2cm med årene. Fjærene fremme var av typen supersport, så desse stemte ikke med vognkortet (men hadde det vært de i vognkortet hadde jo de og vært seget rundt 2cm så..). 

Så da har jeg to alternativ:

1) Godkjenne med KW 60/40 Fjærene. Har montert de nå, men synes bilen ser helt rar ut med den senken, ubrukeli lav fremme synes jeg, samt dette må jeg på 4-hjulskontroll med for å få godkjendt.

2) Kjøpe 2stk nye fremfjærer av den typen det står den er godkjendt med i vognkort, og bruke de bakfjærene som har seget 2cm bak. Da kan jeg og selge kw-settet og slippe 4-hjulskontroll.

Akkurat nå heller jeg mest mot sistnevnte, selv og jeg vil slippe å bytte fjærer enda en gang..

Bilder med kw 60/40:

received_10210100933226707.jpeg

IMG_20160622_201045.jpg

Bildet på gresset lyver litt, men bilen er alt for lav fremme til mitt bruk. Synes og hjulet kom for langt oppi buen...

Ellers litt bilder fram fjærskiftet:

Lakket demperen i samme slengen!

IMG_20160622_163134.jpg

IMG_20160622_173304.jpg

NB! Posten er ikke ment noe negativt mot politiet og deres arbeid! De var veldig greie å ha med å gjøre og gjorde bare jobben sin :)

Endret av BjornarHS
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bør man ikke ta hjulstillingskontroll når høyden endres? Om ikke for å få bra kjøreegenskaper så sparer man ihvertfall en del dekk på å få det riktig. Nå er det vel litt begrenset hva som kan stilles på her, men skader neppe å ta en sjekk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, minim skrev:

Bør man ikke ta hjulstillingskontroll når høyden endres? Om ikke for å få bra kjøreegenskaper så sparer man ihvertfall en del dekk på å få det riktig. Nå er det vel litt begrenset hva som kan stilles på her, men skader neppe å ta en sjekk :)

Jo, men bilen er godkjendt med apex fjærer fra før (bakfjærene står på enda, men ikke fremme) så da lurte jeg på å bare kjøpe 2 nye fremfjærer bare for å vise at bilen har de som er i vognkortet :)

Kunne vært greit å få tatt en 4-hjuls ja, men akkurat nå vil jeg igrunnen ikke bruke mer penger på bilen enn jeg må. Skal til med nye bakdekk og et styreledd. Slik bilen har vært har igrunnen hjulstillingen vært perfekt (med tanke på slitasje og selvretting) så tror hadde jeg montert apex fjærer igjen hadde det gått greit :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Supersport komplett kit får du billig på ebay (-men det vet du vel kanskje)

Virker som det er litt forskjell på fjærene når de sitter seg, for 40/30 supersport blir ganske høy fremme. Endte opp med å kjøpe 60 fremme noen måneder etter. Ble perfekt på e36 jeg hadde det på, og jeg misliker veldig lave biler (ukjørbare)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Gabz skrev:

Synes det var fin høyde jeg :) Om det bare hadde vært et par-tre cm lavere bak og.

Smak og behag, men enig i at bilen skulle vær lavere bak om man skulle kjørt den høyden :)

Ser nå jeg heller ikke får godkjendt det senkesettet det med supersport fremdemper, grunnet denne tydligvis er lavere enn org..

1 minutt siden, bimmerfun skrev:

Supersport komplett kit får du billig på ebay (-men det vet du vel kanskje)

Virker som det er litt forskjell på fjærene når de sitter seg, for 40/30 supersport blir ganske høy fremme. Endte opp med å kjøpe 60 fremme noen måneder etter. Ble perfekt på e36 jeg hadde det på, og jeg misliker veldig lave biler (ukjørbare)

Har kikket litt der ja :)

Hmm, fant noen bilder av en som monterte 40/30 sett på sin av samme type(med korte supersport dempere), synes det så greit igrunnen. Er faktisk 40mm m/demper som stod på bilen før, sikkert litt seget da men. Blir litt for lavt til mitt bruk dette ja, nå er gt-splitterne ned i bakken ofte..

Bilde av den med komplett 40/30 supersport sett:

S4010307.jpg

S4010301.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bilstein 60/40 + dempere  og min vesentlig høyere enn din. Mere lik den sorte, dersom den har 17" hjul.

med 8" bbs rc 215/40-17 har jeg 13cm klaring under frontfanger, og ca 1cm fra toppen av dekket til hjulbue, så jeg tror ikke de siste fjørene er helt ærlige mtp reel høyde.

Har du vurdert KW inox variant 1? ser de har komt ned i 8k nå.

Endret av hsd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, hsd skrev:

Har bilstein 60/40 + dempere  og min vesentlig høyere enn din. Mere lik den sorte, dersom den har 17" hjul.

med 8" bbs rc 215/40-17 har jeg 13cm klaring under frontfanger, og ca 1cm fra toppen av dekket til hjulbue, så jeg tror ikke de siste fjørene er helt ærlige mtp reel høyde.

Har du vurdert KW inox variant 1? ser de har komt ned i 8k nå.

Ja..synes den ble merkelig lav med de 60/40 fjærene. Tja, 8k blir litt dyrt nå for tiden, får heller teste med 40/30 tenker jeg :)

1 time siden, MarcusSteffensen skrev:

Syns du kan ha den så lav 😁✌

Tja..med tanke på innpress på m-felgene så synes jeg det blir litt for rart :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er bilde av cabben jeg hadde. Helt nytt supersport 40/30 på, med nye supersport dempere.

Ble veldig høyt, det andre bilde er med 60mm fjærer foran fra supersport.

Har 40/30 på e36 coupeen jeg har, den er like lav som 60/30 supersport :)

20150509_215339.jpg

20150502_201919.jpg

20150512_221121.jpg

Endret av bimmerfun
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, bimmerfun skrev:

Mulig du har e36 60mm senk for 4cyl foran? Siden den er så veldig lav?

Hmm...fin høyde på den caben på første bildet der! Ja man kan jo begynne å lure, på settet står det 6-zyl da men, har vært innom tanken på at den kan være til 4-zyl...

Screenshot_2016-05-28-19-35-38.thumb.png.65cc3a4cc0d41fc2eaaeb2638120a9ff.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ble det litt deler...8)

Kom over et ubrukt supersport 40/30 sett (komplett med dempere) som en hadde liggendes ute på auksjon (ebay).

Dette ble mitt for 820,- NOK + litt over 500 i frakt (frakten på bildet var innenfor tyskland) :-D

Screenshot_2016-06-27-19-01-08.png

Så har og dette blitt bestilt (styreleddet i forbindelse med eu-kontroll)

-Høyre styreledd (m/mansjett og alt)

-Nye tårnlager (begge fremme, synes de gamle var begynt å bli litt slitt, så like greit bare å skifte når man først holder på med demperene..)

-Gummi til fjær (øvre/under)

-Forhandlerskilt (BMW 3'er). Kostet knappe 20,- på koed for skiltet, så spent på hvordan kvaliteten på desse er..

Så med tanke på det kommer nytt "understell" på bilen vil nok desse delene komme for salg snart:

-Supersport fremdempere + uorginale koed bakdempere. Fremdemperene er i god stand, men la merke til en mest sannsynlig ørliten lekasje på venstre demper når jeg holdt på. Bakdemperene er gode som nye...(500 for alle).

-KW 60/40 fjærer (det jeg monterte men ble for lavt), nesten ikke kjørt med, med tüv, 1000,-.

-Diverse fjører, supersport 40mm framfjører, apex bakfjærer som har seget til 40mm'ish, apex bakfjærer som har seget 50mm'ish. (500/bud).

Så om noen skulle være interesserte, så send en pm, må som sagt få på det nye først da.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • BjornarHS changed the title to 96' BMW Hellrot Coupe Individual (Solgt)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...