Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Har dere sett noen av disse bilene, gjerne et år eller mer, etter de ble lakkert? At lakken fortsatt er på? Hehe. 

 

Jeg får prøve å spare litt, så ser vi om det nytter eller ikke. :P Hvis det går dårlig, får jeg bare lakkere bilen i 2-3 omganger, på samme verksted, og håpe at det ikke blir synlige nyanseforskjeller. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begge disse ble lakkert i år, ene en helg før påsken, andre i påsken.. men har sett flere andre biler bli lakkert av Muztang, og her er ting gjort ordentlig :) tidligere lakkerern min var ikke like god, så har byttet til han her :) han står for alt jeg skal ha lakk på ;) forsåvidt for de fleste vennene mine :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var dagens drittjobber overstått! 

 

Det som sto på menyen: 

 

- Bytte den hydrauliske beltestrammeren, samt reimhjulet, bolten og skiven. 

- Bytte servopumpe

- Bytte servoolje

 

Planen var at det skulle gå fort og lett, men det skjer nesten aldri :P Ble en del motstand. Bolter som sitter, bolthoder som rundes, slår inn større torx og torx knekker, tom for torx osv.  

 

Oljen var ATF Castrol Dex III (rød). Den som var i systemet så ut som en veldig tynn brunsaus og var langt fra gjennomsiktig. Sikkert aldri blitt byttet. Fant også en liten lekkasje fra slangeklemmen inn på servopumpen, men ikke noe drastisk. Byttet den i samme slengen. 

Servopumpen henger i to braketter (en foran og en bak), og den bakerste er det ikke sjanse for å løsne fra oversiden, så måtte finne frem jekkene og slenge meg under. 

 

Bilen ble bra igjen, hvert fall i 2 mil og et par rundkjøringer. Plutselig kom det litt servoulyder ved full sving. Så oppi beholderen og nivået var fortsatt på maks, men det var mye skum, så jeg må lufte mer, tydeligvis. Hvis ikke er det lekkasje flere steder. Var i hver fall deilig å bli kvitt raklingen og ristingen fra lealaus servopumpe. Ble også kvitt klunking fra forstillingen forleden, det var topplagrene som var røket. Byttet fjærgummien og monterte senkeskåler i samme slengen (nå som jeg er tilbake på originalt M-sport understell.) Så nå er alt nytt fra topp til tå, og bilen er fast og fin å kjøre :)

 

Nytt vs. gammelt reimhjul til beltestrammer: 

DSC_0197_zpsgnekz3tz.thumb.JPG.493d8ad9e382559129ff3e9431178243.JPG

 

Hydraulisk strammer på plass: 

DSC_0196_zpscbvrljub.thumb.JPG.26c5ee711d1177ea6233597ef4ebf885.JPG

 

 

Montert: 

DSC_0198_zpsqo5i5hfv.thumb.JPG.cc968abcdd647d34272c94115d085679.JPG

Nye servopumpen:

 

DSC_0191_zpshl5iuury.thumb.JPG.2118219a2d49997ad371064a9ba5156c.JPG

 

Ny servoolje (får lyst å smake):

DSC_0200_zps8ktocpwv.thumb.JPG.3a2297253f0356a7a065ce0c01d3fdea.JPG

Endret av Thundercoil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går friskt, ja! :) Har ikke fått kjørt så veldig mye enda. Den er veldig artig nå.

Storkoser meg bak rattet. Veldig smidig i filbytter og forbikjøringer. Haha.

Tenkte å snart ta turen til Modalen igjen, så da får jeg teste svingete landevei, i fin natur, både opp og ned fjellene.

Men det skal sies at jeg fløy opp Hemsedal, for noen uker siden. Var kjapt og moro uten kompressoren også,måtte bare gire lenger ned, og så var det litt mindre action.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

på servogreia mi står det CHF-11s olje only. Går det ann å bruke ATF da om jeg tømmer hele systemet? eller vil det skape kaos? 
Og hvordan bytter man servoolje? Må bilen opp på bukk osv? Må se og få gjort det på bilen min. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...