jojr Skrevet April 14, 2013 Skrevet April 14, 2013 Har vel egentlig 3 ting jeg lurer litt på her. Hadde bilen inne på hjulstillingskontroll med håp om at det var noe å justere, da jeg synes den er litt ustabil. Brukte et lokalt verksted, de mente at dette så bra ut, å lite å justere på. foringer og stag var bra. (ca 5 mnd gamle) Men når jeg har hatt E39 på hjulstilling kontroll tidligere så har det vært en drøm å kjøre etterpå. (da har jeg brukt Arne Gulbrandsen i Oslo som er BMW verksted) Er det så stor forskjell på BMW og andre biler på justering at det lønner seg å bruke merkeverksted? Jeg har 235/40 på 8,5 felg fremme og 265/35 på 10 felg bak. er det mulig å få det godkjent på en touring? Hvordan vil dekk som har stått stille på bil ca 1 år være?
Otis Skrevet April 14, 2013 Skrevet April 14, 2013 Det er mulig å justere feil, selvom det er rett. I TIS er det spesifisert hvordan man skal justere vinkler avhengig av hva kunden klager på, om det ikke blir bra med standrad verdier. I tillegg så kan caster stagene være skeive, men ikke synlig skeive, da skal man frem med en jigg for å sjekke de.
TRF Skrevet April 14, 2013 Skrevet April 14, 2013 Mannen bak hjulstillingsapparatet som avgjør om bilen blir god eller ikke.
jojr Skrevet April 14, 2013 Forfatter Skrevet April 14, 2013 Selvoppretting virker greit,(servotronic hjelper vel litt) og det er ikke noe slakk i styring, og at bilen sporer er vel like mye dekkene sin feil, men det er akkurat som styringen bytter litt vinkel og at du på en måte må holde igjen rattet etter at sporing er ferdig, men den bytter på hvilken side du må holde igjen rattet på litt dårlig å vanskelig forklaring,
Alpejohn Skrevet April 14, 2013 Skrevet April 14, 2013 Jeg opplevde og ha min på justering hos bmw verksted og betale 2500,- for så og få en annen mekaniker på et hyundaiverksted til og se på papira, han syns dem hadde justert den på en veldig rar måte, og at han ikke ville gjort det slik. Da jeg hadde den på justering året etter på et annet "ikke merkeverksted", syns de også at dette så litt rart ut. Bilen var ok før og etter, men sleit ganske mye dekk bak på innersida når bmw justerte..
Hollabaloo Skrevet April 14, 2013 Skrevet April 14, 2013 Jeg opplevde på to forskjellige verksteder at man først stilte inn hjulstilling etter feil biltype, for deretter at man glemte å sentrere ratt før man justerte om igjen til riktig biltype. Litt ineffektivt å måtte ha bilen på bukk 3 ganger når det strengt tatt holder med en gang dersom alt gjøres riktig på første forsøk.
Alpejohn Skrevet April 14, 2013 Skrevet April 14, 2013 Ja, det virker som det er mange som slurver, eller NOEN som slurver.. Jeg gir altid klar beskjed om at rattet skal være BEINT! Eller så kommer jeg tilbake. Men det er fordi det er jævla irriterende om det ikke er beint..
jojr Skrevet April 14, 2013 Forfatter Skrevet April 14, 2013 Jeg opplevde og ha min på justering hos bmw verksted og betale 2500,- for så og få en annen mekaniker på et hyundaiverksted til og se på papira, han syns dem hadde justert den på en veldig rar måte, og at han ikke ville gjort det slik. Da jeg hadde den på justering året etter på et annet "ikke merkeverksted", syns de også at dette så litt rart ut. Bilen var ok før og etter, men sleit ganske mye dekk bak på innersida når bmw justerte.. Var du på Hyundai verkstedet i Ulstein med bilen? det var der jeg hadde den sist.
Alpejohn Skrevet April 14, 2013 Skrevet April 14, 2013 Nei den ble aldri justert der, men en kompiss som jobba der som kikka på papira jeg fikk fra bmw. Mener den ble justert hos Frodes bilverksted i Dragsund/Myrvåg På papiret fra bmw, var det faktisk noen verdier som ikke var "grønne" også. Men etter siste justering var alt grønt slik det skal være.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå