Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

fst olja til castrol en ny utgave av den som før het sport,

å grunnen til at den er bergegna til M motorer er fordi den innholder noen andre tilsetninger som den gammle 10-60 sport ikke hadde

å nå er de delt opp i to 10-60 fst å 10-60 fts for M-motorer

men dette kan du faktisk ringe kundeservice på castrol å høre om

men tror ikke den motoren skal ha 10-60 ,castrol sine hjemmesider sier vertfall ikke det :-s ,gikk in på castroll å s38 88-95skal ha 0-40fst står det.sjekk ut denna linken

http://www.castrol.com/castrol/sectionb ... Id=7074859

men jeg vet ikke for sikkert :-) håper noe av detta hjalp

Skrevet
fst olja til castrol en ny utgave av den som før het sport,

å grunnen til at den er bergegna til M motorer er fordi den innholder noen andre tilsetninger som den gammle 10-60 sport ikke hadde

å nå er de delt opp i to 10-60 fst å 10-60 fts for M-motorer

men dette kan du faktisk ringe kundeservice på castrol å høre om

men tror ikke den motoren skal ha 10-60 ,castrol sine hjemmesider sier vertfall ikke det :-s ,gikk in på castroll å s38 88-95skal ha 0-40fst står det.sjekk ut denna linken

http://www.castrol.com/castrol/sectionb ... Id=7074859

men jeg vet ikke for sikkert :-) håper noe av detta hjalp

Vil gjerne høre argumentene dine for å anbefale en så tynn olje til den motoren.

Skrevet
kan jeg bruke denne oljen?

[ Bilde ]

er ikke sikker på om jeg har kjøpt riktig:p

takker for svar :D

Det er helt rett olje! :) kjør på!

Skrevet

KREMT jeg har ingen argumenter for det,du får høre med castrol.........

går du på http://www.castrol.no sine hjemmesider,å slår opp m5 s38 motor fra 88-95 så kommer

0-40 fst opp som beste alternativ.sjekk det ut.

skulle tro at gutta på castrol veit hva de driver med.

men som sagt jeg vet ikke (å av hvis man slår in m5 e34 250kw fra 94-97 kommer 10-60 opp,så castrol folka mener da tydligvis at det er noen ting som er annerledes :-P) la ut begge to nedenfor,les....

Edge (FST) 10W-60

Merke

BMW

Modell

M5 Touring (E34 - 250kW) (M5 Series)

Motor

B

Årsmodell

1994-1997

Nytt søkPrint Anvendelse Anbefaling Volum (l)

Motor (B) Edge (FST) 10W-60 5.8

Manuell girkasse (a, B)

Automattransmisjon (c, d)

Differensial Syntrax Limited Slip 75W-140 (B)

Kjølemiddel (50%) Best Radicool SF (B)

Bedre Radicool NF

God Radicool

Bremsevæske Best React Performance DOT 4

Bedre Brake Fluid DOT 4

Limited slip differensial Syntrax Limited Slip 75W-140 (B)

EDGE (FST) 0W-40 A3/B4

Merke

BMW

Modell

M5, -Touring (S38, E34) (M5 Series)

Motor

B

Årsmodell

1988-1995

Nytt søkPrint Anvendelse Anbefaling Volum (l)

Motor (B) Best EDGE (FST) 0W-40 A3/B4 (a, b, c) 5.8

Bedre Magnatec 5W-40 A3/B4

God GTX A3/B4 10W-40

Manuell girkasse (d, e) 1.3 / 1.7

Automattransmisjon (f, h) (g)

Differensial Syntrax Limited Slip 75W-140 (h) 1.9

Kjølemiddel (50%) Best Radicool SF 13.5

Bedre Radicool NF

God Radicool

Bremsevæske Best React Performance DOT 4

Bedre Brake Fluid DOT 4

Differensialer - foran/bak (med ikke-begrenset glippdifferensial eller med viskøs differensiallås) Syntrax Limited Slip 75W-140

Limited slipdifferensialer - multiplate/lamella/elektro-hydraulisk Syntrax Limited Slip 75W-140

Hjullager Multipurpose Grease

Skrevet

går du på http://www.castrol.no sine hjemmesider,å slår opp m5 s38 motor fra 88-95 så kommer

men som sagt jeg vet ikke (å av hvis man slår in m5 e34 250kw fra 94-97 kommer 10-60 opp,så castrol folka mener da tydligvis at det er noen ting som er annerledes :-P) la ut begge to nedenfor,les....

S38B36 og S38B38 er teknisk sett veldig like, og bruker samme oljeviskositet.

Castrol sine smøretabeller bærer preg av å være masseprodusert, og gir ofte samme svar uansett bil.

Det handler om å være kritisk til det man leser, og tenke seg om det kan stemme med andre kilder.

S38 motoren skal ikke ha så tynn olje som moderne motorer, med hydrauliske ventil løftere.

Tidligere var det TWS 10w-60 som var anbefalt, og den oljen trådstarter har kjøpt er helt riktig.

Skrevet

Castrol sine smøretabeller bærer preg av å være masseprodusert, og gir ofte samme svar uansett bil.

Det handler om å være kritisk til det man leser, og tenke seg om det kan stemme med andre kilder.

S38 motoren skal ikke ha så tynn olje som moderne motorer, med hydrauliske ventil løftere.

Tidligere var det TWS 10w-60 som var anbefalt, og den oljen trådstarter har kjøpt er helt riktig.

da stemmer det sikkert

får sende en sint klage mail til castrol :-P

Skrevet

da stemmer det sikkert

får sende en sint klage mail til castrol :-P

Til vanlig dagligdags kjøring, så gjør man neppe noe galt med å bruke 0w-40 olje. Annet en muligens litt oljeforbruk.

På banekjøring ved høy oljetemperatur derimot, da ønsker man en olje til formålet!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...