ducatiboy72 Skrevet April 15, 2013 Share Skrevet April 15, 2013 Hei! La om fra vinterdekk til sommerdekk på min F31 i helga. Hadde forventet at de skulle føles ganske like å kjøre med som vinterdekkene ettersom jeg har 18" felger M-Sport felger på begge deler. Må vel egentlig si at jeg ble litt negativt overrasket. Med vinterdekkene har jeg følt at bilen har gått på skinner og vært superbehagelig å kjøre, mens jeg med sommerdekkene må holde i rattet hele tiden og føler at jeg ikke kan slappe av... Har Bridgestone Potenza dekk med 18" og 225 bredde foran og 255 bredde bak. Hva slags dekk har du på din F31/F30, hvor mye dekktrykk har du og hvor bra synes du de er? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KireS Skrevet April 15, 2013 Share Skrevet April 15, 2013 Har samme dekk og dim som deg og la over på de i helgen. Ble merkbart mer veistøy, så sjelglad for at jeg ikke gikk for 19 tommerne for er vel enda værre der. Var bekymret for at det skulle spore men har ikke merket noe til det, men ble endel stivere kjente jeg. Fyllte 2.4 foran og 2.6 bak, det som står i døra. Men man må vel ofre litt for utseende Så lenge det ikke sporer så er jeg forsåvidt fornøyd. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
papertiger Skrevet April 15, 2013 Share Skrevet April 15, 2013 Jeg har samme dekk på min F20 (bridgestone potenza s001) på 18", men med 225/40 framme og 245/35 bak. De sporer naturlig nok mer enn piggdekka, som var 205 bredde på 16". Men ikke mer enn at det går greit, må bare være obs av og til. Til gjengjeld går det mer på skinner i svinger og ved aktiv kjøring. Føles som om den har uendelig med grep, noe jeg ikke følte med supermyke piggdekk på høy profil som vred seg i alle retninger. Skal sjekke lufttrykket, ettersom dette visstnok har en del å si for sporingen på disse dekka. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ellingsen B. Skrevet April 15, 2013 Share Skrevet April 15, 2013 Run flat støyer mye og bridgestone dekka er veldig harde. Ødelegger komforten syns jeg.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
badsha Skrevet April 15, 2013 Share Skrevet April 15, 2013 jeg har 19" på min F30 328I med Pirelli run flat dekk super behaglig å kjøre med uten at dette sporer:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FritzP Skrevet April 15, 2013 Share Skrevet April 15, 2013 Dette er ikke uvanlig ved omlegging fra vinter- til sommerdekk. Bruker dere felger med riktig innpress. En annen ting man skal tenke på når det gjelder dekkstøy er at sommerdekkene er en god del hardere i gummien enn et vinterdekk og vil derfor støye mer spesiellt når det er lave temperaturer, det er iallefall min erfaring. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ducatiboy72 Skrevet April 15, 2013 Forfatter Share Skrevet April 15, 2013 En F30 jeg prøvekjørte i sommer med 18" felger (Sportline) var mye bedre, så har en mistanke om at Bridgestone dekkene er dårligere enn andre. Skal prøve å øke lufttrykket til maks anbefalt og se om det blir bedre Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KireS Skrevet April 24, 2013 Share Skrevet April 24, 2013 Da var jeg og sjekket lufta en gang til på en annen bensinstasjon og jaggu hjalp ikke det:) Fyllte første gang etter det som sto i døra men syntes den var kødden å kjøre, sjekka på en annen stasjon og i følge den målern var det alt for mye luft i dekka så etter å ha tatt ut endel luft ble den mye bedre å kjøre Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kevin1982 Skrevet April 28, 2013 Share Skrevet April 28, 2013 Jeg skal bytte ut de run flatt dekk ganske raskt. Var innom vianor og fikk priser på noen michelin og nokian. Og han hos vianor, fortalte at jeg ikke var den eneste som byttet run flatt.. De sporer helt jævlig og syns det kunne vært mye mindere dekkstøy. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
papertiger Skrevet April 30, 2013 Share Skrevet April 30, 2013 Kommer til å kjøre Michelin Pilot Super Sport når jeg en gang kjøper nye dekk (gidder ikke gjøre det på denne, da det er leasing). Disse blir levert fra fabrikk på M135i, M5 og M6, og er ikke RFT. Muligens litt overkill, men på M135i har de fått uhemmet mye skryt for støy, kjørekomfort og spesielt veigrepet, som visstnok skal være helt hinsides med disse dekkene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hansh Skrevet April 30, 2013 Share Skrevet April 30, 2013 Da var jeg og sjekket lufta en gang til på en annen bensinstasjon og jaggu hjalp ikke det:) Fyllte første gang etter det som sto i døra men syntes den var kødden å kjøre, sjekka på en annen stasjon og i følge den målern var det alt for mye luft i dekka så etter å ha tatt ut endel luft ble den mye bedre å kjøre Er atlfor vanlig at lufttrykksmåleren på bensinstasjoner viser feil, så ofte sjekker jeg to forskjellige steder for å være sikker. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kortstokk Skrevet April 30, 2013 Share Skrevet April 30, 2013 Jeg har 18" Bridgestone på min F31 xDrive. Utover dekkstøyen som jeg forventer fra en Touring syns jeg dekkene oppfører seg pent, og sporer mindre enn 17" på min gamle E91 LCI. Run-flat alt sammen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
yngve_bmw Skrevet April 30, 2013 Share Skrevet April 30, 2013 Kommer til å kjøre Michelin Pilot Super Sport når jeg en gang kjøper nye dekk (gidder ikke gjøre det på denne, da det er leasing). Disse blir levert fra fabrikk på M135i, M5 og M6, og er ikke RFT. Muligens litt overkill, men på M135i har de fått uhemmet mye skryt for støy, kjørekomfort og spesielt veigrepet, som visstnok skal være helt hinsides med disse dekkene. Ser at Pilot Super Sport dekka skrytes opp i skyene som all-round dekk mange steder. Visst nok behagelige til familiebilen, og gode på bane samtidig . Har ikke prøvd dem selv da.. Men de er vel vanskelige å få tak i her til lands i fornuftige dimmensjoner blir jeg fortalt, må vel til tirerack.com, men det er vel generelt sett billigere en Norge uansett Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
yngve_bmw Skrevet April 30, 2013 Share Skrevet April 30, 2013 Kommer til å kjøre Michelin Pilot Super Sport når jeg en gang kjøper nye dekk (gidder ikke gjøre det på denne, da det er leasing). Disse blir levert fra fabrikk på M135i, M5 og M6, og er ikke RFT. Muligens litt overkill, men på M135i har de fått uhemmet mye skryt for støy, kjørekomfort og spesielt veigrepet, som visstnok skal være helt hinsides med disse dekkene. Ser at Pilot Super Sport dekka skrytes opp i skyene som all-round dekk mange steder. Visst nok behagelige til familiebilen, og gode på bane samtidig . Har ikke prøvd dem selv da.. Men de er vel vanskelige å få tak i her til lands i fornuftige dimmensjoner blir jeg fortalt, må vel til tirerack.com, men det er vel generelt sett billigere en Norge uansett PS: Luftmålerene på slangene på bensinstasjoner, eller på påfylleren din er helt på tur (stort sett uten unntak). Innvester i en skikkelig dekktrykkmåler, får en god analog en (Goldspeed) for rundt 500-lappen og det er verdt hver krone - i alle fall når du ser hvor forskjellig trykket er fra hva påfylleren viste Edit: ikke meningen å sitere meg selv, bomma på "endre"-knappen og skjekka ikke html-koden Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KireS Skrevet April 30, 2013 Share Skrevet April 30, 2013 Ja skal få kjøpt en måler. Er jo tydelig at det er noen ville forskjeller ute og går! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå