Gå til innhold

BMW e34 525 TDS VS Audi S4! Hjelp


Razer9
 Share

Anbefalte innlegg

Hei! Har lenge hatt lyst på en turbo bil (bensin turbo)

Har prøvd Volvo 940 turbo (ca 200hk), men syntes ikke det sleit pølsen av skinnet for å si det slik.. Så tenkte eg skulle prøve en Audi S4/S6 (2,2t).. Disse har jo 230 hk orginalt

, men når lett 300 uten for mye om og men!

Greien er at jeg allerede har en nokså flott '95 BMW 525 TDS touring.

Så trenger litt råd og hjelp om hva jeg skal gjøre!

Skal jeg selge BMW'n og kjøpe Audi, eller skal jeg kjøpe Audien og beholde begge bilene ?

Andre som har 2 biler? Blir vel litt penger når man skal kjøre rundt i turbo bil hver dag,

men har man 2 biler så blir det jo 2 forsikringer og betale..

Planen var jo å ha en Diesel gjerring bil og en turbo bil (søndagsbil)

Noen forslag? :)

Kom gjerne med andre bil forslag også (Bensin + turbo)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Audi S 4/6 er kjempe biler, er utrolig bra på vinteren.

Som det blir nevnt her så er ikke det noe vanvittig rask bil med 300hk men de går da helt greit med så mye hk.

Gode og kjøre er de også.

Men finn deg et bra eksemplar som ikke er mye feil på, da det kan koste noen kr og fikse de opp. Og forsikring kan koste noen kr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isteden for å bruke pengar på ein S4 så tar du dei pengane å reiser til TRF-racing med tds'en din. Da kan du kjøre ifrå S4 med tds'en din. Det må da være mykje bedre?:)

Dèt der skulle jeg likt å se ; )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Modifisert dieselpumpe med motorstyring som er mappa skikkeleg, større turbo IC og eksos så er det gjort. Gamlebilen min er dette gjort på, bare med mekanisk pumpe, og den holder følge med Audi a6 2.7 biturbo quattro så eg veit at dette funker:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Årsmodellen og 0-100 veit eg ikkje men det var snakk om rundt 270hk i den audien. Uansett, poenget mitt var at det er fullt mulig å få ein tds til å gå veldig bra. Hadde for ein del år siden ein e28 med tds motor. Mekanisk pumpe som var stilt opp og 1.7 bar ladetrykk men ellers original. Den holdt følge med e36 325i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Årsmodellen og 0-100 veit eg ikkje men det var snakk om rundt 270hk i den audien. Uansett, poenget mitt var at det er fullt mulig å få ein tds til å gå veldig bra. Hadde for ein del år siden ein e28 med tds motor. Mekanisk pumpe som var stilt opp og 1.7 bar ladetrykk men ellers original. Den holdt følge med e36 325i.

Men en 325i blir frakjørt av en S4....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Audi C4 er fabelaktige biler, hadde selv en 100 2,6 som jeg var veldig glad i :) S4 har jeg kjørt flere ganger, absolutt en veldig artig bil men den føles ikke så sprek som en skulle tro en 300 hesters bil er. Den er sinnsykt rå på vinterføre, særlig om man vil leke seg litt 8)

Om valget hadde stått mellom en blodtuna 525TDS med en hale av svartrøyk etter seg eller en S4 så hadde jeg nok valgt Audien. Er igjen vanskelig å finne S4er som ikke er søppel, disse bilene har som regel levd ett hardt liv og det er vanskeligst finne gode eksemplarer og dem koster. Tilsvarende motoriserte E34 (540I) kjører vesentlig bedre enn S4 sommer både framtidig og seig i kjøreegenskapene...

Er litt enten eller med disse to bilene vil jeg mene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, nå er jo ikke S4 en 300hesters bil. Jeg har gode kompiser som har hatt en del forskjellige varianter av S4. Både originale og oppjassa eksemplarer. Man merker good forskjell på en som har nyoverhalt topp, chip og litt større snurre ( da er man vel brått oppe i 300 +/- ) og en original med 230HK for å si det slik :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...