Razer9 Skrevet April 18, 2013 Share Skrevet April 18, 2013 Hei! Har lenge hatt lyst på en turbo bil (bensin turbo) Har prøvd Volvo 940 turbo (ca 200hk), men syntes ikke det sleit pølsen av skinnet for å si det slik.. Så tenkte eg skulle prøve en Audi S4/S6 (2,2t).. Disse har jo 230 hk orginalt , men når lett 300 uten for mye om og men! Greien er at jeg allerede har en nokså flott '95 BMW 525 TDS touring. Så trenger litt råd og hjelp om hva jeg skal gjøre! Skal jeg selge BMW'n og kjøpe Audi, eller skal jeg kjøpe Audien og beholde begge bilene ? Andre som har 2 biler? Blir vel litt penger når man skal kjøre rundt i turbo bil hver dag, men har man 2 biler så blir det jo 2 forsikringer og betale.. Planen var jo å ha en Diesel gjerring bil og en turbo bil (søndagsbil) Noen forslag? Kom gjerne med andre bil forslag også (Bensin + turbo) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Forbiss Skrevet April 18, 2013 Share Skrevet April 18, 2013 Isteden for å bruke pengar på ein S4 så tar du dei pengane å reiser til TRF-racing med tds'en din. Da kan du kjøre ifrå S4 med tds'en din. Det må da være mykje bedre? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hagenisse Skrevet April 18, 2013 Share Skrevet April 18, 2013 Hva er det du prøver oppnå med dette? En S4/S6 med 300hk er ingen rask bil, og man blir fort vant. Skal det bare gå fort rett frem... kjøp sykkel. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwtussan Skrevet April 18, 2013 Share Skrevet April 18, 2013 Audi S 4/6 er kjempe biler, er utrolig bra på vinteren. Som det blir nevnt her så er ikke det noe vanvittig rask bil med 300hk men de går da helt greit med så mye hk. Gode og kjøre er de også. Men finn deg et bra eksemplar som ikke er mye feil på, da det kan koste noen kr og fikse de opp. Og forsikring kan koste noen kr. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
scoot Skrevet April 18, 2013 Share Skrevet April 18, 2013 Isteden for å bruke pengar på ein S4 så tar du dei pengane å reiser til TRF-racing med tds'en din. Da kan du kjøre ifrå S4 med tds'en din. Det må da være mykje bedre? Dèt der skulle jeg likt å se ; ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Forbiss Skrevet April 18, 2013 Share Skrevet April 18, 2013 Modifisert dieselpumpe med motorstyring som er mappa skikkeleg, større turbo IC og eksos så er det gjort. Gamlebilen min er dette gjort på, bare med mekanisk pumpe, og den holder følge med Audi a6 2.7 biturbo quattro så eg veit at dette funker:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hagenisse Skrevet April 18, 2013 Share Skrevet April 18, 2013 ..den holder følge med Audi a6 2.7 biturbo quattro så eg veit at dette funker:) Er det de gamle med rundt 240hk og 0-100 på godt over 8 sekunder? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Forbiss Skrevet April 18, 2013 Share Skrevet April 18, 2013 Årsmodellen og 0-100 veit eg ikkje men det var snakk om rundt 270hk i den audien. Uansett, poenget mitt var at det er fullt mulig å få ein tds til å gå veldig bra. Hadde for ein del år siden ein e28 med tds motor. Mekanisk pumpe som var stilt opp og 1.7 bar ladetrykk men ellers original. Den holdt følge med e36 325i. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hagenisse Skrevet April 18, 2013 Share Skrevet April 18, 2013 Holdt følge som hvordan da? Full gass i 4. gir på motorveien? Visst kan man få tds-ene til å gå bra, men å henge på en 300hk-bil skal det litt mer til enn en chip.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Forbiss Skrevet April 18, 2013 Share Skrevet April 18, 2013 Da bør du lese det eg har skrivd ein gong til. Har aldri nevnt chip. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
scoot Skrevet April 18, 2013 Share Skrevet April 18, 2013 Årsmodellen og 0-100 veit eg ikkje men det var snakk om rundt 270hk i den audien. Uansett, poenget mitt var at det er fullt mulig å få ein tds til å gå veldig bra. Hadde for ein del år siden ein e28 med tds motor. Mekanisk pumpe som var stilt opp og 1.7 bar ladetrykk men ellers original. Den holdt følge med e36 325i. Men en 325i blir frakjørt av en S4.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet April 18, 2013 Share Skrevet April 18, 2013 Audi C4 er fabelaktige biler, hadde selv en 100 2,6 som jeg var veldig glad i S4 har jeg kjørt flere ganger, absolutt en veldig artig bil men den føles ikke så sprek som en skulle tro en 300 hesters bil er. Den er sinnsykt rå på vinterføre, særlig om man vil leke seg litt Om valget hadde stått mellom en blodtuna 525TDS med en hale av svartrøyk etter seg eller en S4 så hadde jeg nok valgt Audien. Er igjen vanskelig å finne S4er som ikke er søppel, disse bilene har som regel levd ett hardt liv og det er vanskeligst finne gode eksemplarer og dem koster. Tilsvarende motoriserte E34 (540I) kjører vesentlig bedre enn S4 sommer både framtidig og seig i kjøreegenskapene... Er litt enten eller med disse to bilene vil jeg mene Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
scoot Skrevet April 18, 2013 Share Skrevet April 18, 2013 Vel, nå er jo ikke S4 en 300hesters bil. Jeg har gode kompiser som har hatt en del forskjellige varianter av S4. Både originale og oppjassa eksemplarer. Man merker good forskjell på en som har nyoverhalt topp, chip og litt større snurre ( da er man vel brått oppe i 300 +/- ) og en original med 230HK for å si det slik Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet April 18, 2013 Share Skrevet April 18, 2013 Årsaken til at jeg sier 300 hesters bil er at 90 prosent av alle S4 på markedet er chippa eller jassa opp til der omkring Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Razer9 Skrevet April 19, 2013 Forfatter Share Skrevet April 19, 2013 Mye artig å lese her, keep it up! Ser uansett ut som eg selger Bmw'n og prøver meg på en Audi s4 til bruksbil Har prøvekjørt en med ca 300 hk (303 MTM) og mener å huske at det gikk ganske greit. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå