Kjell Z3 Skrevet Mai 1, 2013 Share Skrevet Mai 1, 2013 Nei men så ta deg en tur ut på gata da å spør folk flest hva de forbinder med Toyota Det kommer faktisk an på hvem du spør og ikke minst hvor. I USA tenker folk Lexus og Scion (spesielt Scion FR-S... altså GT86). Eldre personer tenker umiddelbart på 2000GT, MR2, Celica og Supra. Andre igjen tenker rally i relasjon til Celica GT-Four og Corolla WRC. Andre igjen tenker F1 og NASCAR, men kanskje mest kjent er Toyota for fantastisk holdbarhet og pålitelighet i forbindelse med modellene Land Cruiser og Camry. I tillegg er Toyota kjent for deres innovative produksjonsmetoder (Lean Production) som praktisk talt alle andre bilprodusenter i hele verden har adoptert i løpet av 90 og 2000-tallet... inkl. BMW... Å dra hele USA over en kam er det liten vits i. Det innlegget ditt motsier seg selv. (Les: Det kommer faktisk an på hvem du spør og ikke minst hvor. I USA tenker folk Lexus og Scion (spesielt Scion FR-S... altså GT86). Eldre personer tenker umiddelbart på 2000GT, MR2, Celica og Supra. Andre igjen tenker rally i relasjon til Celica GT-Four og Corolla WRC.) Mitt inntrykk er av Toyota i USA er; enten stor pickup, minivans eller Hybridbiler. For å svare på topic, så har avstanden mellom bilmerker blitt en evighet mindre. Skulle jeg kjøpt meg ny BMW i dag, hadde det vært på grunnlag av design. Så du mener at man ikke merker forskjell på ny Toyota og ny BMW ? Da er kanskje du litt lite følsom når du kjører? Bare designet som skiller bilene... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Mai 1, 2013 Share Skrevet Mai 1, 2013 Å dra hele USA over en kam er det liten vits i. Det innlegget ditt motsier seg selv. Mitt inntrykk er av Toyota i USA er; enten stor pickup, minivans eller Hybridbiler. Javel, men iht. USA´s største forbrukerorganisasjon, J. D. Power and Associates, som omfatter over 100 millioner forbrukere i USA og Canada er Toyota uten sidestykke den bilfabrikanten folk har det mest positive inntrykket av. Toyota er med deres modeller ledende i 7 av 18 bilklasser/kategorier når det gjelder driftsikkerhet/pålitelighet. Ergo har svært mange mennesker et forhold til Toyota´s modeller og i denne sammenhengen skiller Lexus og Scion seg klart mest positivt ut... http://autos.jdpower.com/ratings/dependability.htm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Mai 1, 2013 Share Skrevet Mai 1, 2013 Ja men det er ikke driftsikkerhet vi diskuterer akkurat nå, men om folk flest vil oppfatte den gjennomsnittlige Toyotaen som en bil med sjel. Glem USA, de har ett totalt annet marked enn vi har her i Norge og kan ikke sammenliknes i denne sammenheng. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gustav C. Skrevet Mai 1, 2013 Share Skrevet Mai 1, 2013 Hvem dro frem Toyota i denne tråden? Jeg er med på at 2000 GT og Lexus LFA er biler med sjel, men som tidligere poengtert så har ikke Toyota levert mest av disse. Det jeg forbinder med Toyota er Prius og Hiace! Toyota skal ha at de lager praktiske og holdbare biler, men noe mye mer enn det er det ikke. Lexus derimot er litt nærmere "lyset" i mine øyne, men jeg er av de som liker det nye designspråket deres. Blant andre biler fra Alfa Romeo, Citroen, Jaguar og Porsche er/var kjent for å være biler med sjel. Fellesnevner for mange av disse modellene var innovativ teknikk, fokus på design, og kjøreglede. Dette er noe strengt talt noe alle vet, men poenget mitt er at fellestrekkene for mange av disse bilene er ikke praktisk utforming, kjedelig design og problemfritt bilhold (hederlige unntak finnes sikkert). Jeg mener BMW har generelt utmerker seg med nettopp fokus på moderne tekniske løsninger, design og kjøreglede i både i samtlige nye og gamle modeller siste 30 åra. Ergo BMW er best Hadde forresten vært allright om folk ikke dro inn KIA her også.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Mai 1, 2013 Share Skrevet Mai 1, 2013 Ja men det er ikke driftsikkerhet vi diskuterer akkurat nå, men om folk flest vil oppfatte den gjennomsnittlige Toyotaen som en bil med sjel. Glem USA, de har ett totalt annet marked enn vi har her i Norge og kan ikke sammenliknes i denne sammenheng. Nå var det ikke jeg som dro Toyota inn i diskusjonen, men avhengig av hvem du spør og ikke minst hvor du spør har folk en oppfatning av Toyota som minner om den man har om BMW i Norge. Altså en produsent av interessante kvalitetsbiler... som avhengig av hvem du spør... kanskje også har sjel. Det kan godt være at man i Norge idag generelt har en oppfatning av Toyota som en produsent som tilbyr kjedelige familie/arbeidsbiler, men dette gjelder bestemt ikke over alt i verden. Hvem har forøvrig sagt at arbeidsbiler ikke kan ha sjel. Jeg har hatt to stk. Serie III Land Rovere og få biler har mer sjel enn denne bilen... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
John Kr Skrevet Mai 2, 2013 Forfatter Share Skrevet Mai 2, 2013 Ny test på markede, her er Lexus som er den bestebilen med BMW som nr to... http://www.klikk.no/motor/bil/article834495.ece Lexus er jo bare en oppsprita Toyota, men BMW er best... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Mai 2, 2013 Share Skrevet Mai 2, 2013 Ny test på markede, her er Lexus som er den bestebilen med BMW som nr to...http://www.klikk.no/motor/bil/article834495.ece Lexus er jo bare en oppsprita Toyota, men BMW er best... Ja så kommer det en ny test å da er det BMW som er best igjen, også kommer enda en test å da er Lexus best igjen Sånn går det fram og tilbake fra de ulike testene, var ikke lenger for en uke siden at jeg leste en vei at BMW hadde de mest fornøyde kundene. Sånt blir man aldri klok på Selvsagt er BMW best! Bare se på bilene, motorene, kjøreegenskapene, historien, verdien av merkevaren, de tekniske nyvinningene og imaget Bare så på M5 opp igjennom tidene, se på M1, med E32 sparka de bena under Mercedes, 524TD verdens raskeste dieselbil i 1983, populariteten til M3 som er blitt en målestokk for hele klassen, E34 Alpina B10 4,0 med toppfart på over 300 km/t i en sedan fra 1989, se på alle seierene i WTCC, Audi skrøyt at de innførte diesel i 24 timersløp men ikke faen om de gjorde for det var det BMW som gjorde i 1997 med en E36 320d (ja det er kun er racer bil og ikke en gatebil) Så som BMW entusiaster så har vi litt å være stolt av.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FredrikE24 Skrevet Mai 2, 2013 Share Skrevet Mai 2, 2013 Så det var noe prat om sjel i starten av tråden.. Prøv å sett dere bak rattet på feks. min E24, det er definisjon på bil med sjel.. Snart 40 år med vei bak seg, har sine vaner og uvaner, kommer stadigvekk med noen primadonnanykker. Den er noe spesiell å kjøre, særlig om man kommer fra en nyere bil og setter seg på plass, bare det å justere sittestilling og speil... Ta på seg beltet.. Gire, clutche og ratte.. Alt er helt annerledes enn feks. E36n til Mor. E28n til Brodern merkes å være 10 år for ny Man må nok tilbake til senest starten av 80 tallet for å finne biler med sjel. For min del kan dette være alle slags merker sålenge bilen er tysk! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gustav C. Skrevet Mai 3, 2013 Share Skrevet Mai 3, 2013 Lexus har alltid vært sterilt og kjedelig i mine øyne. Med F-sport er de ikke direkte stygge lengre, men interiøret klarer jeg ikke helt å bli fan av. Jeg tror Lexus og Toyota generelt tiltrekker seg kunder som kjører lite og er max fornøyd viss de ikke opplever feil på bilen i løpet av garanti tiden. I tillegg så bruker de lengre tid på å introdusere det nyeste og hippeste utstyret i bilene sine. Har de egentlig introdusert noe nytt med unntak av hybriddriften? Den som forøvrig blir sent til hjulene gjennom en scooterclutch.. Hovedsaklig fordi en dust ikke følte for å bruke blinklyset sitt mens han rattet Sportagen sin ut av rundkjøringen i dag, føler jeg for å påpeke at KIA lever av å produsere sjelløse biler! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå