Gå til innhold

Tips til sommer poleringen?

eriksen76
 Share

Anbefalte innlegg

Swissvax sier selv 15-18. Har nå skjønt at en del av trikset er å oppbevare poleringssvampen i lukket pose og ikke ta ny/ren hver gang.

Du må bruke Cleaner Fluid for å få ordentlig heft og ønsket varighet. Bytt ut S30 med CF Pro så er du der :) Jeg gjør det og vil trygt si de er MYE bedre enn mye annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 48
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Swissvax sier selv 15-18. Har nå skjønt at en del av trikset er å oppbevare poleringssvampen i lukket pose og ikke ta ny/ren hver gang.

Du må bruke Cleaner Fluid for å få ordentlig heft og ønsket varighet. Bytt ut S30 med CF Pro så er du der :) Jeg gjør det og vil trygt si de er MYE bedre enn mye annet.

Ingen tvil om at markedsføringen har fungert på deg :lol:

Haha! Men nå er jeg spent på hvordan du skal forklare hva som skal bli forskjellig! ;) Same shit, different name.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen tvil om at jeg har skjønt hvordan det fungerer og ikke du. Polerer to ganger i året og har rikelig beskyttelse igjen hver gang. Og markedsføringen er veldig beskjeden, kun noen diskret annonser i noen blad, så skjønner ikke hva du mener med det. Fordi du har en annen opplevelse enn andre betyr ikke at du har rett bestandig. Bruk Cleaner Fluid så voksen får heft så får du varigheten. Har overraska flere ved å legge Swissvax på ett panel og godt annet fludium på et annet for å vise hvordan den framhever fargen og får fram dybde og glans. Undres på hvordan det er mulig å gjøre så stor effekt med en voks.

ZhilleN: bruker gjerne Scholl o.l. som grovere hvis nødvendig og avslutter med Regular som tilsvarer Scholl S30/S40 i grovhet for å ta evt siste kjørespor og rense for heft.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen tvil om at jeg har skjønt hvordan det fungerer og ikke du. Polerer to ganger i året og har rikelig beskyttelse igjen hver gang. Og markedsføringen er veldig beskjeden, kun noen diskret annonser i noen blad, så skjønner ikke hva du mener med det. Fordi du har en annen opplevelse enn andre betyr ikke at du har rett bestandig. Bruk Cleaner Fluid så voksen får heft så får du varigheten. Har overraska flere ved å legge Swissvax på ett panel og godt annet fludium på et annet for å vise hvordan den framhever fargen og får fram dybde og glans. Undres på hvordan det er mulig å gjøre så stor effekt med en voks.

ZhilleN: bruker gjerne Scholl o.l. som grovere hvis nødvendig og avslutter med Regular som tilsvarer Scholl S30/S40 i grovhet for å ta evt siste kjørespor og rense for heft.

Så nå er det 2 ganger i året ja, altså langt unna 12-18mnd varighet som du nevnte tidligere.

Du klarte ikke å svare på spørsmålet mitt, så det bekrefter bare poenget mitt :) Du vet altså ikke bedre\forskjellen.

Det er greit du har din mening, men det er ingen sannhet. Det finnes flere produkter som gjør en like god jobb, men til en billigere penge. Det kan du ikke benekte. Det betales mye for merkenavnet Swissvax, og enkelte av tilhengerne minner veldig om Apple tilhengere. Ligeså med produktbeskrivelsene.

Det er forøvrig hovedsaklig grunnarbeidet som avgjør farge og glans.

I en oppstartsfase med begrenset budsjett, så er det mindre smart å velge disse Swissvax produktene. Nettopp pga du betaler veldig mye for merkevaren, uten at produktet nødvendigvis er bedre. For prisen av en "Entry Collection" fra Swissvax, får du en startpakke med DA maskin med pads,polish og microfiber. Noe som vil gi en HELT annen finish, en vanlige håndprodukter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan produktet virker er hvordan du gjør det til selv og hvor mye arbeid du legger ned i poleringen, shield kan vare i 4 mnd, men da er det dårlig utført arbeide, mange misforstår og kjører hurtig over bilen, men det er ikke sånn det fungere.

Mange som ikke har erfaring rundt dette feltet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan produktet virker er hvordan du gjør det til selv og hvor mye arbeid du legger ned i poleringen, shield kan vare i 4 mnd, men da er det dårlig utført arbeide, mange misforstår og kjører hurtig over bilen, men det er ikke sånn det fungere.

Mange som ikke har erfaring rundt dette feltet.

"Med arbeid i poleringen" regner jeg med du mener grunnarbeidet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så nå er det 2 ganger i året ja, altså langt unna 12-18mnd varighet som du nevnte tidligere.

Du klarte ikke å svare på spørsmålet mitt, så det bekrefter bare poenget mitt :) Du vet altså ikke bedre\forskjellen.

Det er greit du har din mening, men det er ingen sannhet. Det finnes flere produkter som gjør en like god jobb, men til en billigere penge. Det kan du ikke benekte. Det betales mye for merkenavnet Swissvax, og enkelte av tilhengerne minner veldig om Apple tilhengere. Ligeså med produktbeskrivelsene.

Det er forøvrig hovedsaklig grunnarbeidet som avgjør farge og glans.

I en oppstartsfase med begrenset budsjett, så er det mindre smart å velge disse Swissvax produktene. Nettopp pga du betaler veldig mye for merkevaren, uten at produktet nødvendigvis er bedre. For prisen av en "Entry Collection" fra Swissvax, får du en startpakke med DA maskin med pads,polish og microfiber. Noe som vil gi en HELT annen finish, en vanlige håndprodukter.

Les det jeg skriver. Swissvax garanterer Shield i 12 mnd når de legger selv. Jeg bruker ikke Shield og liker å polere så gjør det vår og høst.

Hvilket spørsmål besvarte jeg ikke? Hvorfor forventer du resultater som du gjør når du gjør behandlingen feil? Når du er inne på det : Swissvax er like genialt som Apple! Altså produktene, ikke markedsføringen. Du burde ikke slenge negativitet når du ikke gjør ting riktig ihht. beskrivelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor er det mulig å få tak i Swissvax produkter? Bare mulig å bestille via hjemmesiden deres? Og hvordan er det i forhold til Meguiars? Swissvax koster en god del mer hvertfall, hehe.

du kan få fra utlandet, men son som ebay er navnet på tysk (Swizöl)

http://www.ebay.de/sch/i.html?_trksid=p ... &_from=R40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor er det mulig å få tak i Swissvax produkter? Bare mulig å bestille via hjemmesiden deres? Og hvordan er det i forhold til Meguiars? Swissvax koster en god del mer hvertfall, hehe.

Scandicshine selger det også i Norge, de har mye forskjellig. Slik at du får tak i det du trenger fra samme butikk. BMWCCN har rabattavtale med de også.

Les det jeg skriver. Swissvax garanterer Shield i 12 mnd når de legger selv. Jeg bruker ikke Shield og liker å polere så gjør det vår og høst.

Hvilket spørsmål besvarte jeg ikke? Hvorfor forventer du resultater som du gjør når du gjør behandlingen feil? Når du er inne på det : Swissvax er like genialt som Apple! Altså produktene, ikke markedsføringen. Du burde ikke slenge negativitet når du ikke gjør ting riktig ihht. beskrivelse.

Jeg leser det du skriver, og du bekrefter bare nok en gang at du egentlig ikke har peiling. Og har slukt fine ord fra markedsføringen rått, uten å prøve å tenke selv. Cleanerfluid er ikke noe spesielt lurium produkt, det gjør just det same som annen lakkrens\slipende polish.

Når SV'en holder dårligere en annen voks på SAMME grunnarbeid, da leverer den også dårligere holdbarhet. Dette er ikke high-tec, men nokså lavteknologi produkter vi snakker om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg tenkte egentlig på crzywiz i og med at han nevnte begge produktene :) men spørsmålet står til hvem som helst hvis det er noen som har testet det :P

Jeg har en storbestilling på gang fra utlandet og vurderer å legge til nettopp disse produktene.

Jeg har jo lest meg frem til at begge gir knall beskyttelse. Det jeg i hovedsak tenker på er om jeg skal bruke collinite 845 som vinterbeskyttelse og HD wax sommerstid. Eller om jeg skal kjøre HD wax året rundt..

Årsak: Har det for meg at HD wax'n gir bedre glans/wet look enn collinite.

Jeg har ikke testet de sånn side by side. Men erfaringene på DCN er at Collinite 845 er noe av det mer holdbare du får tak i.

Jeg bruker dog Collinite 845, en flytende sak. Mens den Odd nevner er i paste form, slik som AG HD Wax og Swissvax.

1'eren fikk Collinite i vinter, og den beader enda veldig bra. Ergo bra beskyttelse enda! Det som imponerte meg mest med den, var hvor lett snø forsvant fra bilen i vinter.

Jeg blir nok å bruke AG HD Wax til sommerbruk, og Collinite til vinter. Samt på biler der holdbarhet er første pri.

Ja det er slikt jeg og har forstått det. Da er vi inne på samme tankegang,er den flytende saken jeg og tenker på.

Jeg var også imponert hvor lett snøen falt av på min bil,samt holdbarheten på arbeidet mitt :) Jeg testet ut et rimeligere alternativ, men absolutt noe jeg blir å bruke igjen,nemlig poorboy's natty blue voksen.

Og den SV diskusjonen gidder jeg ikke å blande meg i engang :mrgreen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leser det du skriver, og du bekrefter bare nok en gang at du egentlig ikke har peiling. Og har slukt fine ord fra markedsføringen rått, uten å prøve å tenke selv. Cleanerfluid er ikke noe spesielt lurium produkt, det gjør just det same som annen lakkrens\slipende polish.

Når SV'en holder dårligere en annen voks på SAMME grunnarbeid, da leverer den også dårligere holdbarhet. Dette er ikke high-tec, men nokså lavteknologi produkter vi snakker om.

Slutt å vær ufin og vær enig om å være uenig. Jeg har helt motsatt erfaring enn deg med Swissvax og synes ikke noe annet er i nærheten på resultat og varighet. Så må du ha din mening. Du må likevel tåle at jeg påpeker at du ikke bruker det slik produsent beskriver utførelse. Erfaringene hos de absolutt fleste bilpleieinteresserte harmonerer med det jeg sier, du er en av få som er skuffet over Swissvax.

Avslutter mitt bidrag i tråden med å opprettholde min anbefaling av SwissVax og å si at det er fantastiske greier. Krukkene varer lenge og behandlingen per bil er derfor ikke vesentlig dyrere enn andre produkter. I tillegg bør du absolutt vurdere det jeg sa om roterende. Det var et råd jeg satte stor pris på da jeg begynte med bilpleie og er glad jeg gikk for roterende maskin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At Swissvax sier man bør bruke cleaner fluid før voks for å oppnå best resultat er det samme som når en matprodusent sier man bør bruke deres eget smør når man tilbereder deres eget produkt, for å oppnå best resultat. Mange andre smørtyper ville fungert akkurat like godt.

Swissvax gjør dette for å tjene mere penger, ikke veldig overraskende.

At folk bruker Swissvax av ytelsesmessige årsaker, kan jeg ikke forstå. Her finnes det langt billigere produkter som gir samme resultat.

At folk bruker Swissvax på grunn av følelsen og totalpakken, det kan jeg forstå. Produktene er ofte gode å jobbe med, og man får godfølelsen av å legge Swissvax på bilen.

Er du i oppstartsfasen, og vil ha mye for pengene, er ikke Swissvax veien å gå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...