miata Skrevet Mai 4, 2013 Share Skrevet Mai 4, 2013 Noen som har prøvd dette ? Funker det ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Mai 4, 2013 Share Skrevet Mai 4, 2013 Skal funke fint det. Har hatt planer om å gjøre det en stund, men har ikke fått somlet meg til det. Saltkjelen her inne har gjort det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet Mai 4, 2013 Share Skrevet Mai 4, 2013 Av nysgjerrighet, hva er den faktiske funksjonen utover "huge difference" "much better" "slightly different, but much better" bla bla Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjell Z3 Skrevet Mai 4, 2013 Share Skrevet Mai 4, 2013 Av nysgjerrighet, hva er den faktiske funksjonen utover "huge difference" "much better" "slightly different, but much better" bla bla Lurer jeg også, hva er forkjellen i forhold til å vippe girspaken over i sport? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Mai 4, 2013 Share Skrevet Mai 4, 2013 Den største forskjellen er nok at det står "sport" i instrumentpanelet. Utover det blir visstnok styringen litt strammet opp, samt at gasspedalen gir "mer" gass på samme vandring (likt som de dingsene man får kjøpt til et par tusenlapper). Når det kommer til girkassen har jeg ikke satt meg inn i dette, da jeg ikke har automat. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Xavi0n Skrevet Mai 4, 2013 Share Skrevet Mai 4, 2013 Blir sikkert litt som om man setter girkassen i "S" Girer senere fortere og hardere. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ogis Skrevet Mai 4, 2013 Share Skrevet Mai 4, 2013 hmm, er det noen forskjell i fra sport mode på kassen? virker vel ikke på diesel dette? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet Mai 4, 2013 Share Skrevet Mai 4, 2013 Min teori var jo at dette var litt det samme som på z4 med "sport knapp", altså som awt sier. Den justerer pedalmappet. Dog må du vel har servotronic eller el styring for å kunne gjøre noe med styrefølelse. Kassa har jo allerede sport modus når man vipper spaken eller trør til med kickdown. og da skjønner jeg ikke hva som er så fantastisk.....skulle jo tro bilen ble m5 utifra karen på videon. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ogis Skrevet Mai 4, 2013 Share Skrevet Mai 4, 2013 du merker knapt forskjellen ved å sette kassa i sport, men om den får bedre gass respons er det jo en god ting ? funker vel ikke på diesel alikavell? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Xavi0n Skrevet Mai 4, 2013 Share Skrevet Mai 4, 2013 Jeg merker godt på min e39 om man setter kassa i sport, om det er like stor forskjell på e60 er en annen ting. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
miata Skrevet Mai 4, 2013 Forfatter Share Skrevet Mai 4, 2013 Hvorfor funker det ikke på diesel ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjell Z3 Skrevet Mai 4, 2013 Share Skrevet Mai 4, 2013 Den største forskjellen er nok at det står "sport" i instrumentpanelet. Utover det blir visstnok styringen litt strammet opp, samt at gasspedalen gir "mer" gass på samme vandring (likt som de dingsene man får kjøpt til et par tusenlapper). Når det kommer til girkassen har jeg ikke satt meg inn i dette, da jeg ikke har automat. Selv på min gamle E39 blir endrer gassresponsen seg og det står S i displayet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Mai 4, 2013 Share Skrevet Mai 4, 2013 Jeg har liten og ingen erfaring med automat, men holder den ikke stort sett bare turtallet lengre før den girer når den står i sport på girkassen? Uansett så har jeg forstått det slik at gasspedalen endrer tydelig karakteristikk med denne "modifikasjonen", og det er igrunn her mesteparten av forskjellen her. Som sagt så har jeg selv planer om å montere denne knappen, men jeg kommer nok neppe til å få noen sportsbil for det. Liker bare å prøve ut slike ting, spesielt når det er såpass enkelt som her. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Odd-M Skrevet Mai 4, 2013 Share Skrevet Mai 4, 2013 I sportmodus ligger som regel bare kassen ett gir lavere til enhver tid. Den tilpasser seg også om man kjører svært friskt og vil holde på giret selv om man slipper gassen, i stedet for å gire opp. Like greit å vippe på spaken selv da etter min erfaring. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
miata Skrevet Mai 4, 2013 Forfatter Share Skrevet Mai 4, 2013 Noen har link til "sportsknapp" og slike pinner til kontakten ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå