Gå til innhold

unlock sports mode, e60/e61

miata
 Share

Anbefalte innlegg

• Svar 45
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Av nysgjerrighet, hva er den faktiske funksjonen utover "huge difference" "much better" "slightly different, but much better" bla bla

Lurer jeg også, hva er forkjellen i forhold til å vippe girspaken over i sport?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den største forskjellen er nok at det står "sport" i instrumentpanelet. :)

Utover det blir visstnok styringen litt strammet opp, samt at gasspedalen gir "mer" gass på samme vandring (likt som de dingsene man får kjøpt til et par tusenlapper).

Når det kommer til girkassen har jeg ikke satt meg inn i dette, da jeg ikke har automat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min teori var jo at dette var litt det samme som på z4 med "sport knapp", altså som awt sier. Den justerer pedalmappet. Dog må du vel har servotronic eller el styring for å kunne gjøre noe med styrefølelse.

Kassa har jo allerede sport modus når man vipper spaken eller trør til med kickdown.

og da skjønner jeg ikke hva som er så fantastisk.....skulle jo tro bilen ble m5 utifra karen på videon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den største forskjellen er nok at det står "sport" i instrumentpanelet. :)

Utover det blir visstnok styringen litt strammet opp, samt at gasspedalen gir "mer" gass på samme vandring (likt som de dingsene man får kjøpt til et par tusenlapper).

Når det kommer til girkassen har jeg ikke satt meg inn i dette, da jeg ikke har automat.

Selv på min gamle E39 blir endrer gassresponsen seg og det står S i displayet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har liten og ingen erfaring med automat, men holder den ikke stort sett bare turtallet lengre før den girer når den står i sport på girkassen? Uansett så har jeg forstått det slik at gasspedalen endrer tydelig karakteristikk med denne "modifikasjonen", og det er igrunn her mesteparten av forskjellen her.

Som sagt så har jeg selv planer om å montere denne knappen, men jeg kommer nok neppe til å få noen sportsbil for det. :) Liker bare å prøve ut slike ting, spesielt når det er såpass enkelt som her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I sportmodus ligger som regel bare kassen ett gir lavere til enhver tid. Den tilpasser seg også om man kjører svært friskt og vil holde på giret selv om man slipper gassen, i stedet for å gire opp. Like greit å vippe på spaken selv da etter min erfaring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...