Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Da er vi tilbake til de eg spurte om i første spørsmål... Kan eg reklamere på dette?

Ja, det kan du. Jeg vet at f.eks. min lokale BMW-forhandler prøver å bidra til at kundene blir fornøyde med dekkutrustningen på bilene som selges.

Hvor lite sporete man kan få runflat-dekk til å bli på norske veier er et annet spørsmål.

Skrevet

Runflatdekkene er rent søppel hvis man ser på komfort. De støyer og sporer. Hadde bridgestone potenza RE050 runflats på min E92. Byttet de til vanlige Dunlop Sportmaxx, og fikk en ny bil. Null sporing, og da snakker vi 225/35-19".

Forøvrig er det høysesong for klaging på sporing nå, etter en hel vinter med smale vinterhjul. Samme greien hvert år. E36'en min sporer ikke med 185 vinterhjul, men sporer litt med 205 sommerhjul. Sånn er det bare.

Skrevet

Akkurat.. man venner seg..

Forøvrig føles det som man må sitte å niholde i rattet. min erfaring er at lar man bilen gå så finner den ofte sin plass i veien, dog ikke på veier som ligner mest på en brio togbane, for der er det som nevnt over her ikke mulig å unngå grunnet bredde og sporvidde.

Kjører man som om det er mye regn i veibanen så er ikke problemet der.

Skrevet

For morro prøvde jeg nå på vei hjem fra jobb å kjøre med kun 1 fingertupp på rattet alle 5 milene. Gikk som en drøm :)

Eneste var jo i rundkjøringer og denslags selvfølgelig, og ved svinger hvor det ble for tungt å svinge med bare fingertuppen ;)

Det er da snakk om f31 med 18" runflat 225 foran. Vil ikke kalle det for ett problem med sporing ihvertfall :)

Enkelte steder ser man tydelig sporene, til og med så det går igjennom til annen asfalt under i sporene, ikke noe problem med en fingertupp :)

Skrevet

min svoger hadde ingen problemer med å få forhandler til å skifte dekk på sin nye 3-serie da han klagde på sporing, så det er nok muligheter for å få ordnet det.

Skrevet
Vi snakker om dekkene som står på bilen når den er ny,Brigdestone dekk..

Har hørt mange ganger at Brigdestone sporer mye.

Jeg tror ikke det er noe på det som en nevner her at de dekkene som sporer mest bråker minst......

Skrevet
Det er sjeldent dekkene som gjør at bilen sporer det er dimensjonen du kjører.

Antar at du har breie dekk om sommeren og smalere på vinter.

Der har du problemet

Typen dekk har enormt mye å si for sporing, akkurat som for dekkstøy, grep osv.

Har selv ingen sporing med 225/35-19 og 265/30-19. -Med samme bil og dekk som Cosmo.

Runflat sliter som andre er inne på mer med sporing, selv om det og varierer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...