lasseln Skrevet Mai 13, 2013 Skrevet Mai 13, 2013 Blir sagt at man kan gjøre dette ved å vri nøkkelen til hakk 2, deretter trykke gasspedalen i bunn (inkl. kickdown) i 30 sek. Deretter slippe gasspedalen, tråkke inn bremsen og starte bilen. Om dette fungerer eller er en myte, det har jeg ingen kunnskap om.
m520 Skrevet Mai 13, 2013 Forfatter Skrevet Mai 13, 2013 Okey. takk for tipset. er noe av det samme jeg har hørt. men skal jeg holde bremsen inne til den har starta eller er poenget å bare trykke på den en gang etter jeg har holdt gassen ikke i 30 sec?
lasseln Skrevet Mai 13, 2013 Skrevet Mai 13, 2013 Er usikker, men vil tro at den skal holdes inne mens man starter
Hpi Skrevet Mai 13, 2013 Skrevet Mai 13, 2013 Det er en myte, du resetter ingenting men velger et program som heter "sport", det må ikke forveksles med å vippe girspaken mot deg, da velger du XS=extreme sport. Mange "føler" at noe er annerledes og tror derfor at kassen er resatt, det er den ikke men istedenfor å sette bilen i "Drive" og loffe avgårde i et economy program slik du pleier så kjører du altså i "sport" Dette er dog en forferdelig seiglivet myte her på Bimmers på linje med mange andre løgner og myter her inne som f.eks at E39 530D har en svak turbo eller at automatkassen knekker sammen med en gang du nevner ordet chipping og selv om jeg har dokumentert mine påstander så har jeg blitt beskyldt for å lyve av folk som ikke kan dokumentere sine påstander. Du kan lese om denne myten her: http://www.bimmerfest.com/forums/showpo ... tcount=162
nimitz Skrevet Mai 13, 2013 Skrevet Mai 13, 2013 Regner med at tråstarter er like klok etter disse tilbakemld Men finnes det noen måte for å resette/nullstille automatkassen da?
Hpi Skrevet Mai 13, 2013 Skrevet Mai 13, 2013 En automatkasse lærer seg og tilpasser seg din kjørestil men alle disse verdiene blir nullstilt når bilen blir parkert så du starter med blanke ark hver gang. Det er dog mulig å nullstille adapsjonsverdier med hjelp av diagnoseapparat. Dette skal normalt bare gjøres etter reperasjon av kassen og lignende. Det ble også gjort på min kasse etter flushing. Hva dette egentlig betyr i praksis er jeg litt i tvil om men tror bl.a at det har med trykket på clutchene å gjøre da dette justerer seg etterhvert som clutchene blir slitte.
m520 Skrevet Mai 13, 2013 Forfatter Skrevet Mai 13, 2013 men om jeg klarer å sette kassa i ekstrem sport, hvordan får jeg den ut av det igjen og tilbake til vanlig?
Hpi Skrevet Mai 14, 2013 Skrevet Mai 14, 2013 Xs= Extreme sport er når du vipper spaken over i Manuell. Dette "Trikset" med å holde kickdown inne i 30 sek aktiverer sport. Det innebærer mer turtall før den girer bl.a. Dette vil uansett gå tilbake til normalen idet du stopper bilen og neste gang du skal ut å kjøre er den som før helt til du gjentar prosedyren med å holde kickdown i 30 sek.
Alpejohn Skrevet Mai 14, 2013 Skrevet Mai 14, 2013 Det er en myte, du resetter ingenting men velger et program som heter "sport", det må ikke forveksles med å vippe girspaken mot deg, da velger du XS=extreme sport. Mange "føler" at noe er annerledes og tror derfor at kassen er resatt, det er den ikke men istedenfor å sette bilen i "Drive" og loffe avgårde i et economy program slik du pleier så kjører du altså i "sport" Dette er dog en forferdelig seiglivet myte her på Bimmers på linje med mange andre løgner og myter her inne som f.eks at E39 530D har en svak turbo eller at automatkassen knekker sammen med en gang du nevner ordet chipping og selv om jeg har dokumentert mine påstander så har jeg blitt beskyldt for å lyve av folk som ikke kan dokumentere sine påstander. Du kan lese om denne myten her: http://www.bimmerfest.com/forums/showpo ... tcount=162 Klokt sagt! Svirrer mange usannheter om diverse rundt her.. Ang det med styrke på girkassa, så har jeg lest mange som sier den som heter 390R tåler 390 nm, tror dette er den som står på 530d, og den har jo rundt 400 orginalt. Dessuten er det ikke slik at kassa knekker når den bikker 390nm heller..
PenguiN- Skrevet Mai 14, 2013 Skrevet Mai 14, 2013 Det meste med automatkasser har vel mer med hvordan man bruker effekten i motor og ikke om en har 600 eller 500 NM. Klart, riverstarter man hver gang og er mye på bane med økt effekt i motor så er det ikke helt 100% heldig i det lange løp.
m520 Skrevet Mai 14, 2013 Forfatter Skrevet Mai 14, 2013 men hvis jeg sier at jeg driter i hele jævla 530 kassa å ber noen svare på det jeg spørr om da?!
PenguiN- Skrevet Mai 14, 2013 Skrevet Mai 14, 2013 Via diagnose som noen sier lengere opp. Det vil si, raderer adapteringsverdiene på girkassen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå