Gå til innhold

Frodes E92/E90-garasjetråd

Share

Anbefalte innlegg

Snakket med Bag Riders idag og fikk en god pris på én ny belg, så da bestilte jeg en mens jeg venter på Air Lift-kittet. Helt ubrukelig å kjøre med H&R-fjærene da de er altfor myke.

Har også bestemt meg for å gå for 215/40 og 255/35 dekk. Satser på felgene kommer snart!

Du skal Ha 215.40 forran ja... Faen tror jeg må ha di ac hjula... Dekka gjør jo ingen nytte her alene hvertfall!!... Forslag til

Hva jeg kan ha bak isåfall?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal Ha 215.40 forran ja... Faen tror jeg må ha di ac hjula... Dekka gjør jo ingen nytte her alene hvertfall!!... Forslag til

Hva jeg kan ha bak isåfall?

Ja, det blir å prøve det. Må nesten ha en del strekk for å kunne legge skjermen ned på felgkanten. Bak tenker jeg 255/35, vil ha litt grep også. 

Gå for de AC-hjula! Ang. dekk til dine så vet jeg ikke hvordan du vil ha det når du tømmer den for luft. Hvis felgene går på innsiden er det ikke nødvendig med så me strekk som hvis du skal legge skjermene på felgkanten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei skjønner... Felga forran

Går nok innenfor tror jeg ja... Så utfra di bildene jeg fant på tyrestretch så så det litt vilt ut... Men om man hadde spacet ut hadde det sikkert sett bra ut... Tror nok at bak så Mååå hjulbua på kanten å da ville det jo vært best forran også... Litt skeptisk til Bulken men burde gå Ann å rette kanskje ellers må ringen bare byttes men. Ikke så trygg på sånt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må Frode svare på :P Men det svaret jeg fikk

Av Sivert hos Automote var at luft blir mere som orginale dempere, di blir

Lissom Liggende over felgen istedenfor på siden som coilovere? På M5n har jeg 9,5 å pss9 å forran mener jeg det er ganske god plass

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må nok bytte ringen. Men, mtp hvor trangt det er forran med coilovere og 9,5" felg. Er ikke bags ennå mer plasskrevende?

Det må Frode svare på :P Men det svaret jeg fikk

Av Sivert hos Automote var at luft blir mere som orginale dempere, di blir

Lissom Liggende over felgen istedenfor på siden som coilovere? På M5n har jeg 9,5 å pss9 å forran mener jeg det er ganske god plass

Null problem foran hos meg hvertfall, belgen sitter så høyt oppe at felgen og dekket går under. :) hos meg er ikke 9.5 i nærheten av å ta borti fjærbenet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men. Bakfelgene kan du ihvertfall bare glemme å få opp i bakskjermen. Så du må evt valse og legge skjermbue ned på felgkant.

Hvis den var rettet mot meg så skal ikke hjulene oppi, og skjermene er valset. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis den var rettet mot meg så skal ikke hjulene oppi, og skjermene er valset. :)

Jeg kunne sikkert kostet på meg en qoute, så den var egentlig rettet mot mannen med E39. Jeg som driver kun med gamle biler, har ingen anelse om hvordan hjulhus ser ut på en E92. :)

Dog, jeg holder med deg om den tuckinga. Ser bare ut som bilen har hatt et større uhell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kunne sikkert kostet på meg en qoute, så den var egentlig rettet mot mannen med E39. Jeg som driver kun med gamle biler, har ingen anelse om hvordan hjulhus ser ut på en E92. :)

Dog, jeg holder med deg om den tuckinga. Ser bare ut som bilen har hatt et større uhell.

Tenkte kanskje du hadde sett bildet på s.38. :P Ikke sjans å få de innenfor uten karosseriarbeid.

På 3-serie liker jeg det ikke, men F10 og en del Audi syns jeg kler litt tucking. Tror det har noe med at karosseriet ser så langt ut på de bilene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har holdt på å koble opp alt i bagasjerommet idag. Det begynner å bli sykt mye ledninger nå... Skulle egentlig komme med en oppdatering idag, men glemte kameraet i garasjen. :( satser på å bli ferdig med all montering imorgen, så da er endelig bilen på luft igjen. :)

Rå bil du har! Ble sykt med futuras :)

Takk for det du. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var bilen tilbake på luft! Bygde om bagasjerommet igår, og idag sveiste jeg nye braketter til elevel-sensorene og monterte belger. Tok litt bilder underveis, men tror kamera er ødelagt for jeg sliter veldig med å få fokus...

Siden det er sykt trangt under det originale gulvet så måtte jeg snu manifolden opp ned. Her er festet jeg kom frem til:
DSC_0094_zps666fb182.jpg

Prøvemontering:
DSC_0095_zpsebbc1dfb.jpg

DSC_0096_zpsce4b5397.jpg

Trekt med filt og montert:
DSC_0098_zpsbc4349e6.jpg

System i rotet, eller var det rot i systemet?
IMG_0730_zps0e718b10.jpg

Digg å få liv i displayet også:
IMG_0726_zps80f567be.jpg

Nye braketter til elevel (ikke le av sveisene mine, har kanpt nok tatt i et sveiseapparat siden mekanisk). Lakkert sort etterpå:
DSC_0108_zps25f3c94b.jpg

Prøvemonterte felgene igjen med belger, men skjønner ikke helt hvorfor de ikke går lenger opp i hjulbuen. Tror det blir perfekt fitment når bilen kommer ned på bakken.
DSC_0116_zps0954d5d8.jpg

DSC_0119_zps033deead.jpg

Imorgen blir det å montere elevel-sensorene og kalibrere på nytt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...