Gå til innhold

GS Felger kvalitet??


///frank
 Share

Anbefalte innlegg

Har nå ett sett med 20" Gs silver som jeg har hatt et år nå. Hadde solgt dem til en her på forumet men når jeg skulle sende dem så merket jeg en av felgan flasser av lakken. Tar kontakt med GS og får til beskjed at " På silvertrack felgene dine så er det tydelige spor fra pipa som er klemt inntil hullet i felgen og som har startet avskallig av felgens lakk .

Dette er ytre påkjenning noe som ikke dekkes av fabrikk garantien dessverre .

Avskalling mot senterlokket er fra avballansering"

Har hatt mye kina/italia felger som er mye billiger og tålte mye mer.

Skal det ikke tåle mer disse GS felgane som er blodpris på??

0mlunhg40kcdmqaklr5s.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt silvertrack eg og. Der flassa klarlakken på kanten og skruene rundt flassa som bare det. Men nå er ikkje dette dyre felger da så viss du har betalt blodpris så har du blitt lurt:) Man får som regel det man betaler for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt silvertrack eg og. Der flassa klarlakken på kanten og skruene rundt flassa som bare det. Men nå er ikkje dette dyre felger da så viss du har betalt blodpris så har du blitt lurt:) Man får som regel det man betaler for.

Før nesten 3000,- før felgen så synst jeg det burde holde mer. Eller kansje det jeg er sunnmøring :mrgreen: hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Intet nytt at GS felgene er tøffe i design, men av dårlig kvalitet, bly tunge og problemer med flassing/klarlakken er noe du får med på kjøpet.

Noe annet er jo dette med "kampanje pris"...det har vært kampanje pris i hvertfall 2 år nå på Hypertrack felgene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har hatt 2 silvertrack og 4 goldtrack felger. silvertrack har sølvlakken flassa, alt detter rett av. goldtrackene har det begynt å flasse klarlakk på kanten.

fikk mine veldig billig så bryr meg ikke :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt to sett med GS Concave, like møkk begge settene. Den ene flasset like mye som en mann med tørr hodebunn, det andre settet var like mykt som smør og fikk kast kort tid etter montering.

Så min anbefaling til deg, hold deg unna GS felger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine GS GoldTrack er så og si like fine som da de lå nye i eska. Nå har de stått på bilen i over ett år. Kun en bitteliten steinsprut på den ene kanten. Klarlakken flasser ikke noe mer enn akkurat nugget der steinen traff. Og så har jeg vært uheldig i et av bolthullet med pipa som ha slitt et lite merke i lakken. Ingen videre flassing der heller. Så jeg vil si at kvaliteten på min er verdt mer enn det de kostet :)

Hva bruker dere til å vaske med? Sterke felgsyrer etc? Jeg bruker konsekvent P21S og Bilthamber Surfex HD, Felgbørste og vaskevott og såpevann.

På felgen i bildet over her så ser man jo tydelig at her er det lakkslipp grunnet dårlig heft til underlaget. Akkurat slik som dette skjedde på den ene felgen jeg har på Z4en. Denne fant jeg ut at hadde ekstra lag med lakk i forhold til de tre andre. Hadde nok fått en liten skade på fabrikken og bare blitt lakket på ny. Tror jeg telte 7-8 lag med lakk. Målte også tykkelsen på lakken. Ca. 200my var normalen på de som var fine mens den med skade hadde opptil 700my.

Jeg tok bilder, reklamerte og fikk ny felg.

Jeg hadde aldri godtatt at GS fraskriver seg ansvaret på felger som de har tatt full pris på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
Mine GS GoldTrack er så og si like fine som da de lå nye i eska. Nå har de stått på bilen i over ett år. Kun en bitteliten steinsprut på den ene kanten. Klarlakken flasser ikke noe mer enn akkurat nugget der steinen traff. Og så har jeg vært uheldig i et av bolthullet med pipa som ha slitt et lite merke i lakken. Ingen videre flassing der heller. Så jeg vil si at kvaliteten på min er verdt mer enn det de kostet :)

Hva bruker dere til å vaske med? Sterke felgsyrer etc? Jeg bruker konsekvent P21S og Bilthamber Surfex HD, Felgbørste og vaskevott og såpevann.

På felgen i bildet over her så ser man jo tydelig at her er det lakkslipp grunnet dårlig heft til underlaget. Akkurat slik som dette skjedde på den ene felgen jeg har på Z4en. Denne fant jeg ut at hadde ekstra lag med lakk i forhold til de tre andre. Hadde nok fått en liten skade på fabrikken og bare blitt lakket på ny. Tror jeg telte 7-8 lag med lakk. Målte også tykkelsen på lakken. Ca. 200my var normalen på de som var fine mens den med skade hadde opptil 700my.

Jeg tok bilder, reklamerte og fikk ny felg.

Jeg hadde aldri godtatt at GS fraskriver seg ansvaret på felger som de har tatt full pris på.

Møkka av GS/Morgan svar ikke meg på Mail lenger...Hestkuker som men sier her i Nord ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 years later...

Har GS raptor på vintersettet. Der er lakken skikkelig robust. Har kjørt i salt og helvete hele vinter, og ingenting biter på de enda. Ser for meg at GS kanskje kan være litt rammet av kvalitetsavvik i ny og né.

Dekk1 pleier å ha gode tilbud på ulike merker. Hvis du vet hva du ser etter, så kan det være mange kupp å gjøre:

http://www.dekk1.no/felgpakker

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjøl har eg vore heldige eigar av to sett frå GS. Eine settet var Silvertrack, mens det andre er Retro som står på E30'en no. Begge desse setta har fått massevis av klarlakk-slepp. Spesielt Retro'ane på kanten der det er lagt klarlakk rett på aluminiumen (og ekstra spesielt rundt boltane som går rundt kanten). I tillegg har to av kompisane mine hatt 20" GS Concave på E60'ane sine, og der sprakk felgane rett som det var. 

TL;DR: Du får det du betalar for. Ikkje forvent deg felgar som er lette, strøkne etter eit års bruk, utan kast og har all lakken sin i behold heilt til du selge dei :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...