Gå til innhold

Superbiler i Norge?


bmwZ
 Share

Anbefalte innlegg

Når man snakker om spotting, ta en tur ned i parkeringsgarsjene på Aker brygge og Tjuvholmen i Oslo. Der må det være Skandinavias største tetthet av grombiler, selv så jeg alt ifra nye Rolls Royce, Lamborghini, Aston Martin, BMW M, Ferrari og enormt med Porsche :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker ikke helt historien, men tror den ble bygget opp fra vrak eller fra å være et ekstremt dårlig utg.pkt, Var endel orginaldeler som ikke var mulig å få tak i, så ble benyttet endel andre ferrarideler fra andre biler fra samme epoke i stedenfor....ellerno' i den dur. Så de mest autentiske Ferrarimenneskene vil kanskje si det er en uorginal 250 California, mens andre anerkjenner den som en 250 California.....

Den infoen jeg sitter på er at denne er en recreation som de kaller det. Bygget på en originalt Ferrari chassi, gjerne 330. Karrossen er håndlaget i alu, men ikke av Ferrari. Motor og det meste er Ferrari. Men dette ødelegger fullstendig verdien av bilen. Kanskje verdt 2 millioner i perfekt stand.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan prøve å oppdatere tråden med noen biler nye bilder av Norske biler:

Ferrari 458 Speciale 1

20140409_104038_zpsgqadqquq.jpg

Speciale 2. Beklager om bildet kan være litt forstyrrende;)

astaubo5745062338363392_zpswjnt6d2x.jpg

Speciale 3. Kuleste komboen:)

20150303_145239_zpsmtsspgji.jpg

20150216_090810_zpshefaowab.jpg

Er nå 6 Norske Specialer

Hvit perlemor 458 Italia

20150202_173440_zps3twdbe9j.jpg

California T

20150306_122557_zpsaho6j193.jpg

Endret av bmwZ
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sant det, den dyreste kommer på 4.7mill...

Ja det er ikke småtterier, men folk blar gjerne opp liknede summer for ett jækla bilde som henger på veggen og støvet ned. En bil kan man i det miste bruke, føle og ta på, se på, glede seg selv og andre med. Og jeg liker at det finnes folk i dette landet som er så entusiaster at de blar opp for både bil og avgifter for å kjøre på norske skilt, berike den ellers så triste bilparken med slike godbiter som dette :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg hatt mulighet hadde jeg gjort det samme selv. Tenk å dra til Italia å spekke opp sin egen bil. De som skal kjøpe disse bilene tar gjerne helt av på ekstra utstyret også. Er så mye kult man kan få og velger man "special request" utstyr blir det skikkelig dyrt også :)

Den siste bilen som ble solgt hadde 1.5mill i ekstra utstyr;)

Endret av bmwZ
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man snakker om spotting, ta en tur ned i parkeringsgarsjene på Aker brygge og Tjuvholmen i Oslo. Der må det være Skandinavias største tetthet av grombiler, selv så jeg alt ifra nye Rolls Royce, Lamborghini, Aston Martin, BMW M, Ferrari og enormt med Porsche :)

@Fredrik 90 er ikke den garasjen privat?? eller er det offentlig?

 

Spotta faktisk en Speciale ved de garasjene her på lørdag :)

 

post-85085-0-82977700-1427119531_thumb.jpost-85085-0-94103400-1427119541_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg hatt mulighet hadde jeg gjort det samme selv. Tenk å dra til Italia å spekke opp sin egen bil. De som skal kjøpe disse bilene tar gjerne helt av på ekstra utstyret også. Er så mye kult man kan få og velger man "special request" utstyr blir det skikkelig dyrt også :)

Den siste bilen som ble solgt hadde 1.5mill i ekstra utstyr;)

 

Denne må være den fjerde Specialen, men hva med de to siste? Trodde det var 4 i Norgepost-85085-0-54061200-1427119644_thumb.jpost-85085-0-87515200-1427119639_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke privat den garasjen, er et p-hus slik som mange steder i Oslo. Det er likevel mulig for privatpersoner å leie lukkede garasjer der nede, har en kompis som har vært vekter der. I følge han står det bortgjemte biler der som ikke har blitt brukt på flere år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...