Fredrik 90 Skrevet Mars 21, 2015 Share Skrevet Mars 21, 2015 Når man snakker om spotting, ta en tur ned i parkeringsgarsjene på Aker brygge og Tjuvholmen i Oslo. Der må det være Skandinavias største tetthet av grombiler, selv så jeg alt ifra nye Rolls Royce, Lamborghini, Aston Martin, BMW M, Ferrari og enormt med Porsche Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwZ Skrevet Mars 22, 2015 Forfatter Share Skrevet Mars 22, 2015 Husker ikke helt historien, men tror den ble bygget opp fra vrak eller fra å være et ekstremt dårlig utg.pkt, Var endel orginaldeler som ikke var mulig å få tak i, så ble benyttet endel andre ferrarideler fra andre biler fra samme epoke i stedenfor....ellerno' i den dur. Så de mest autentiske Ferrarimenneskene vil kanskje si det er en uorginal 250 California, mens andre anerkjenner den som en 250 California..... Den infoen jeg sitter på er at denne er en recreation som de kaller det. Bygget på en originalt Ferrari chassi, gjerne 330. Karrossen er håndlaget i alu, men ikke av Ferrari. Motor og det meste er Ferrari. Men dette ødelegger fullstendig verdien av bilen. Kanskje verdt 2 millioner i perfekt stand. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwZ Skrevet Mars 22, 2015 Forfatter Share Skrevet Mars 22, 2015 (endret) Kan prøve å oppdatere tråden med noen biler nye bilder av Norske biler: Ferrari 458 Speciale 1 Speciale 2. Beklager om bildet kan være litt forstyrrende;) Speciale 3. Kuleste komboen:) Er nå 6 Norske Specialer Hvit perlemor 458 Italia California T Endret Mars 22, 2015 av bmwZ Skulebollen reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
noekult Skrevet Mars 22, 2015 Share Skrevet Mars 22, 2015 Z, vet du om antall norskregistrerte Challenge Stradale og 430 Scuderia? Den svarte kombofarge Specialen var råå! Mange som har godt med penger i Norge :/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwZ Skrevet Mars 22, 2015 Forfatter Share Skrevet Mars 22, 2015 Er ingen 360CS i Norge. Skulle importert en for 3-4år siden, da kostet dem 100 000 Euro. Nå er de verdt dobbelt... Jeg vet om 7stk Scuderia.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
noekult Skrevet Mars 22, 2015 Share Skrevet Mars 22, 2015 Husker da Challenge Stradale kostet mindre enn F430, det kommer aldri til å skje igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Mars 22, 2015 Share Skrevet Mars 22, 2015 Snakker vi om registrerte biler her eller er det biler som kun "er i landet" på prøveskilt? Tenker i hovedsak på de Specialene og Scuderia som er nevnt over her Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwZ Skrevet Mars 22, 2015 Forfatter Share Skrevet Mars 22, 2015 Alle er eller skal på skilt ja:) TheMaa reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Mars 22, 2015 Share Skrevet Mars 22, 2015 Alle er eller skal på skilt ja:) Imponerende må jeg si, med tanke på hva disse bilene koster Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwZ Skrevet Mars 22, 2015 Forfatter Share Skrevet Mars 22, 2015 Sant det, den dyreste kommer på 4.7mill... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Mars 22, 2015 Share Skrevet Mars 22, 2015 Sant det, den dyreste kommer på 4.7mill... Ja det er ikke småtterier, men folk blar gjerne opp liknede summer for ett jækla bilde som henger på veggen og støvet ned. En bil kan man i det miste bruke, føle og ta på, se på, glede seg selv og andre med. Og jeg liker at det finnes folk i dette landet som er så entusiaster at de blar opp for både bil og avgifter for å kjøre på norske skilt, berike den ellers så triste bilparken med slike godbiter som dette Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwZ Skrevet Mars 22, 2015 Forfatter Share Skrevet Mars 22, 2015 (endret) Hadde jeg hatt mulighet hadde jeg gjort det samme selv. Tenk å dra til Italia å spekke opp sin egen bil. De som skal kjøpe disse bilene tar gjerne helt av på ekstra utstyret også. Er så mye kult man kan få og velger man "special request" utstyr blir det skikkelig dyrt også Den siste bilen som ble solgt hadde 1.5mill i ekstra utstyr;) Endret Mars 22, 2015 av bmwZ Fredrik 90 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TheNorwegianPetrolHead Skrevet Mars 23, 2015 Share Skrevet Mars 23, 2015 Når man snakker om spotting, ta en tur ned i parkeringsgarsjene på Aker brygge og Tjuvholmen i Oslo. Der må det være Skandinavias største tetthet av grombiler, selv så jeg alt ifra nye Rolls Royce, Lamborghini, Aston Martin, BMW M, Ferrari og enormt med Porsche @Fredrik 90 er ikke den garasjen privat?? eller er det offentlig? Spotta faktisk en Speciale ved de garasjene her på lørdag Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TheNorwegianPetrolHead Skrevet Mars 23, 2015 Share Skrevet Mars 23, 2015 Hadde jeg hatt mulighet hadde jeg gjort det samme selv. Tenk å dra til Italia å spekke opp sin egen bil. De som skal kjøpe disse bilene tar gjerne helt av på ekstra utstyret også. Er så mye kult man kan få og velger man "special request" utstyr blir det skikkelig dyrt også Den siste bilen som ble solgt hadde 1.5mill i ekstra utstyr;) Denne må være den fjerde Specialen, men hva med de to siste? Trodde det var 4 i Norge Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Krika Skrevet Mars 23, 2015 Share Skrevet Mars 23, 2015 Er ikke privat den garasjen, er et p-hus slik som mange steder i Oslo. Det er likevel mulig for privatpersoner å leie lukkede garasjer der nede, har en kompis som har vært vekter der. I følge han står det bortgjemte biler der som ikke har blitt brukt på flere år. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå