Gå til innhold

Innpris ved bruktimport og juksing

eirikbg
 Share

Anbefalte innlegg

Ved import av gammel bruktbil fra privatkunde. Hvordan kan tollvesenet vite hva bilen faktisk ble solgt for? Er det ikke store muligheter for å jukse med "kvittering" her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du ta ut mer enn 25000kr ut av landet, må kontantene deklareres i tollen. Denne summen regner jeg med at de lett kan sjekke, når du innfører kjøretøyet ved grensen. Om du ikke skal fly ut av landet så gidder man kanskje ikke å deklarere pengene på vei ut da :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om man fks tar med 200 000 ,- å skal se på bil i utlandet, så må det da vel være lov å ha pruta bilen litt eller fks kblpt en annen billigere enn 200 000 ,-. :P

Eller drekki opp 50 av di ! ;p

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vil vel være ganske vanskelig å stramme inn reglene utover sånn det er i dag. Når det gjelder privatsalg vil det alltid være mulig å jukse med prisen hvis man vil (med mindre myndighetene i landene krever å ha en finger med i spillet, et scenario som i beste fall er urealistisk). Risikoen for å bli anmeldt for dokumentforfalskning gjør nok den potensielle innsparelsen uinteressant for de aller fleste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo på ingen måte så enkelt. Holdt på å få pes fordi de fant ei eldre annonse av bilen enn når jeg kjøpte den (den var lettere skada etter dette), og at beløpet jeg tok ut var oppimot dette (vi hadde kombinert bilkjøp/guttetur, der jeg spanta alt pga hjelp jeg mottok tidligere). Jeg stod på mitt, og sa bli med ut og se bilen da. Det ville de ikke, for de hadde ikke teknisk innsikt nok til dette. Etter mye om og men ble de nå med da, og det ordna seg. Ikke lurt å gjøre seg til kjeltring for så lite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo bare småpeng det er snakk om siden det er moms av beløpet såfremt at man ikke deiver å skriver 15.000 sek på en 3år gammel bil. Toll kan hvis de vil som tidligere nevnt sjekke uttak og din bank hvis de vil.. Blir du tatt er det greie bøter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...