Gå til innhold

NAF kjøpstest... Tommel opp! :P Bil solgt!

Ivrig86
 Share

Anbefalte innlegg

Har man reist langt for å se på biler som ikke svarte til forventningene, kan man forsåvidt skjønne at enkelte ønsker en uavhengig test før man igjen reiser ut på langtur. Men en NAF-test for en bil med ettermontert kompressor virker noe spesielt, og tyder for meg på at interessenten kanskje burde gå noen flere runder med seg selv og tenke gjennom det å eie, bruke og vedlikeholde en ombygget, uoriginal bil.

Likevel, en forespørsel om en slik NAF-test kan enkelt avslås på en vennlig, høflig og forklarende måte.

I denne tråden har det derimot nærmest haglet med saftige personkarakteristikker av den potensielle kjøperen. Nå holder det med dette, synes dere ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 40
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hvis man har kjøpt og solgt en del bil, så kjenner man igjen lusa på gangen. Folk som skal ha gull for vekslepenger - sånne timewastere er så utrolig irriterende. Akkurat som med folk som sender email eller sms med idiotiske spørsmål som allerede er opplyst - det er en mangelvare i dagens samfunn med folk som leser teksten og tar ansvar for egne handlinger.

Så den politisk korrektheten kan du legge fra deg....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man har kjøpt og solgt en del bil, så kjenner man igjen lusa på gangen. Folk som skal ha gull for vekslepenger - sånne timewastere er så utrolig irriterende. Akkurat som med folk som sender email eller sms med idiotiske spørsmål som allerede er opplyst - det er en mangelvare i dagens samfunn med folk som leser teksten og tar ansvar for egne handlinger.

Veldig veldig bra sakt.. :applause::applause::applause: Er så himla enig med deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den "politiske korrektheten" gjør jeg akkurat som jeg vil med. Hva andre synes om det engasjerer meg lite.

På samme måte engasjerer det meg lite hver gang jeg får krevende men lite givende henvendelser på annonser jeg plasserer på finn.no. Slike henvendelser er det mange av, de representerer ikke noe nytt, de kommer ikke til å forsvinne med det første - og det er rett og slett ikke vits i å bruke mye tid og energi på dem. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker alle svara her :P Men har pratet med NAF å di sjekker kun hele bilen som vanlig å hat ingen hensikt i å bry seg med hva som er godkjent å ikke. Å kjøper vet veldig godt at presse, understellet som står på å Felga ikke er godkjent på bilen. Å tro meg, jeg har solgt sikkert 60 spessielle biler så skrive skuddsikre salgskontrakter for å styre unna folk som klager på alt mulig rart i ettertid kan jeg ;) Kan også legge til at jeg aldri har hatt en eneste klage på en eneste bil fordi di som regel er tipp topp, å er det noe

Småplukk så gjør jeg kjøperen oppmerksom på alt :) Bilen skal på NAF kjøpstest imorgen tidlig :) Er

Kjøper som betaler, hadde aldri giddi å

Betalt for en sånn test. Å jeg vet at NAF skriver opp alt mulig "piss" som ikke er som

Nytt!! Å di setter også opp masse feil som kanskje ikke er feil, dette er bevist flere ganger med folk som har testet NAF med kliss ny bil. Men jeg vet bilen er veldig veldig bra å utfra dagens priser på nett så er prisen slettes ingen upris :) Dette var kjøper i helt enig i selv men grunnen til at han vill ha test er fordi bilder kan juge veldig mye ;) Fikk også meldingen av en til istad som mulig vill hente bilen til helga... Men da skal jeg til bud så. Men uansett så tror jeg bilen blir borte iløpet av neste helg :) Kan oppdatere imorgen hvordan testen ble :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen skal på NAF kjøpstest imorgen tidlig :)

Høres ut som du har funnet en konstruktiv løsning - tydelig du har solid erfaring fra bilsalg fra før. Tommel opp. :)

Ja har hatt diverse grombiler oppgjennom åra :P

Å jobber i bilbutikk så :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er bilen hentet igjen fra NAF, og jeg har pratet med kjøperen. Å Var ikke noe mere feil utover det jeg allerede hadde sagt til han :P Tommel opp! Han sa han kommer å henter bilen neste lørdag. Så om ingen gir mere enn han eller kommer raskere så blir den hvertfall borte neste helg =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nye speil kommer imorgen :)

[ Bilde ]

Dette er grunnen til at jeg ikke bruker NAF ved salg. Får kjøperne en slik liste i fanget er første inntrykk at "oi, her var det mange punkter" = Masse feil på bilen. De har null peiling på bil og tror at alt er alvorlig og unormalt og styrer unna eller gir skambud. Jeg bruker kun merkeverksted som kjenner bilen til å lage tilstandsrapport.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nye speil kommer imorgen :)

[ Bilde ]

Dette er grunnen til at jeg ikke bruker NAF ved salg. Får kjøperne en slik liste i fanget er første inntrykk at "oi, her var det mange punkter" = Masse feil på bilen. De har null peiling på bil og tror at alt er alvorlig og unormalt og styrer unna eller gir skambud. Jeg bruker kun merkeverksted som kjenner bilen til å lage tilstandsrapport.

Ja men i dette tilfelle var det kun NAF han godtok, å Bilia i Lier hadde ikke vært bedre sånn sett uansett :P Den "lista" her er jo bare helt topp, å alt sa jeg til han på forhånd så :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han Bor i Haugesund, og gidder ikke ta turen til Østlandet når han skal kjøpe seg M3 med presse? #-o

Eg hadde lett kjørt til østlandet for en sånn bil :D

Hentet jo min bil i Molde, fly opp å kjørte him igjen. Hvor bilen står i landet har nesten ingenting å sei når du skal ha en sånn bil..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...