Gå til innhold

Haakjin`s E28 528

Haakjin
 Share

Anbefalte innlegg

Velkommen til min E28 tråd!

2013

mrs7j3k8et53e95b6181.jpg

2012

koryifma7lwjvmhtz0o7.jpg

Nylig kjøpt

jlz8h9ywvjlj16rxahaf.jpg

Hei!

Etter en nesten tre år gammel tråd her tidligere med forskjellige biler gjennom tidene

, synes jeg det er på tide med en litt mere oversiktlig tråd om mitt hoved- og eneste prosjekt fortiden,

en sent registrert E28 528 1989-modell, men jeg kommer også til å legge ut bilder av andre ting jeg holder på med.

Litt info om bilen

Bilen ble kjøpt av reset her inne på forumet våren 2012, når jeg henta den hadde den gåen topp,

ikke noe interiør og ellers var den en orginal E28 uten noe som helst ekstrautstyr.

Hovedgrunnen til at jeg valgte denne var fordi den var overraskende grei for rust,

greit utgangspunkt i mine øyne, relativt god pris og den fantastiske orginal farga som jeg må innrømme jeg elsker.

Jeg fikk bilen hjem, og begynte montering av ny topp, fikk starta den, men den var aldri som den skulle,

så etter mye frem og tilbake, ble valget til at jeg overhalte en M30B34.

Dette er noe som kanskje ikke er så interessant for alle sammen, men jeg kommer til å legge ut noen bilder fra Våren 2012, og til idag, Juni 2013.

Her er rett før E30Meet ifjor, vi var klare til å dra

zo0tpvsqgdgr6gyv3i6z.jpg

Men som kanskje mange vet kræsja jeg bilen på tur til E30Meet

xvic7cb1gqlc5qnf7ief.jpg

Skadene ble fikset og dette er fra sesongen sålangt i 2013:

Fikk tak i noen nye felger etter RS felgene mine ble stjelt ifjor

bh0mnxkenxvhznyxq6g9.jpg

Her er felgene på bilen, og dette bildet ble tatt på tur hjem fra Frøya BMWCCN-treff 1-juni 2013.

xf5gbl8p2ogoc90v2syq.jpg

Jørgen Lie står for bilde ovenfor, samme med denne photoshooten av en gammel shabby E28 også!

Takk til Jørgen for fine bilder.

9ebatuju.jpg

ruta2upe.jpg

ugyjevy2.jpg

unyjagap.jpg

ume5a6ug.jpg

Bilen er ikke noe prakteksemplar, men jeg håper med tiden at jeg får til en E28 som jeg selv er fornøyd med.

Her er ting som er blitt gjort i mitt eie fra jeg kjøpte den Våren 2012, og til nå Juni 2013.

- Nyoverhalt M30B34 (Lager,stempelringer,simmeringer, pakninger etc)

- Shortshift

- Nyoverhalt og shimsa 188-sperrediff med 3.64utv

- Powerflex i bakstilling

- Nye lenkestag, casterstag

- Svart dashbord, hanskerom, midtkonsoll, gulvteppe etc

- Shadowline baklykter

- Shadowlinelister rundt vindu fram og bak

- Shine av plastikk rundt om bilen

- K-sport coilovers

- Oz Futura 8.5" og 10" x 17"

- Montert elektrisk takluke

- Beige sportskinn stoler og baksete

++

Og om noen er interssert i historien om den nye motoren, kræsjen og hvordan mine felger ble stjelt, så kan dere se min gamle tråd side 25-58.

Link: http://bimmers.no/forum/viewtopic.php?f=11&t=166413&start=360

Mvh

Håkon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 50
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Herlig og original E28 :D Alt for lav etter min mening (jeg er meeeget konservativ :wink: ) men ellers så den strålende ut, både utvendig og innvendig. Leit med smellen du fikk men godt dere begge fikk fiksa bilene igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble en fin og oversiktig tråd, blitt virkelig bra bilen din:-D, bra du retta den etter kræsjen!

håper jeg får sett den live i sommer!:-)

Fantastisk fin bil! Rett høyde rett felger og rett farge! :D
Se her ja, ble det ny tråd.

Hold fokuset nå, så blir dette en krutte god skyss!

Interiøret ble knall, samme med felgene:D

Herlig med ny tråd! Herlig å se at denne blir så godt tatt vare på, til tross for de 2 kjipe hendelsene i fjor..! Nydelig interiør og felger! :D
Så pent og så riktig, Håkon! :)

Eneste er baklyktene dine, de mangler chrome :P

flott e28 du har her :)

Takk for det dere :) Angående baklyktene må jeg desverre si meg litt uenig, synes de kræsjer for mye med chrome bakfanger, hvertfall på denne farga :P

Herlig og original E28 :D Alt for lav etter min mening (jeg er meeeget konservativ :wink: ) men ellers så den strålende ut, både utvendig og innvendig. Leit med smellen du fikk men godt dere begge fikk fiska bilene igjen :)

Takk for det, ja det er vell gjerne smak og behag, i mine øyne er den en god del for høy enda :)

Mvh

Håkon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange av "kids`a" med M-tech har jo ORGINAL M-tech bil da... I alle fall av E28.. Så det må de jo få lov til å beholde, om de ønsker det. At du liker en E28 bedre uten (og kanskje andre BMW`er også) blir jo din smak, og din mening, men det er jo ikke noe fasit på hva resten av verden vil ha ;) Forøvrig støtter jeg meningen din med å beholde chrome`en.. Synes denne kler det, i alle fall i mine øyne!

Godt du fikk ordna en ryddig tråd Håkon :) Nydelige bilder du legger ut også :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...