SigurdE36 Skrevet Juni 28, 2013 Share Skrevet Juni 28, 2013 Litt dumt spørsmål kanskje, men hva gjør folk med spilloljen? Begynner å bli en del biler å bytte olje på hvert år, og da blir det jo mye gammel olje. Hva gjør folka her inne? Lagrer på store fat og leverer eller heller over på kanner? Hvor kan man eventuelt få tak i ett oljefat? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KennethW Skrevet Juni 28, 2013 Share Skrevet Juni 28, 2013 Noen brenner det og andre leverer inn på stasjoner som tar imot spesialavfall. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mattae Skrevet Juni 28, 2013 Share Skrevet Juni 28, 2013 er vell kommunen som har ansvar for å ta imot slikt? selv har vi begynt å fylle en ipc(1000l) hehe. men er vell ei stund til den er full så tar det når det nærmer seg oljefat kan du vell tå tak i ved å spør nede på industri områder sikkert? gjør værtfall det her. tror en del transport terminaler og har stående. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reset Skrevet Juni 29, 2013 Share Skrevet Juni 29, 2013 Jeg tar vare på spylervæske kanner o.l Fyller bare spilloljen over dit, og frakter dem til innlevering av spesialavfall Enkelt og håndtere også, kontra IBC containere og oljefat. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rublings Skrevet Juni 29, 2013 Share Skrevet Juni 29, 2013 Kan vel nevnes kjapt at alle som selger olje er pliktig til å ta imot gammel olje. Det gjelder iallefall bensinstasjoner. Kjapt og greit å hive over på gamle oljedunker og spylervæskekanner og levere på nærmeste bensinstasjon Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Juni 29, 2013 Share Skrevet Juni 29, 2013 Her går spillolja rett i bekken på siden av huset Neida, heller den på kanner og leverer den som spesialavfall på dynga Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PenguiN- Skrevet Juni 29, 2013 Share Skrevet Juni 29, 2013 Det eneste naturlige: Fyll det på kanner og selg dem til kompissene som har Mercedes Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Juni 29, 2013 Share Skrevet Juni 29, 2013 Fyll det på kanner og selg dem til kompissene som har Mercedes Hahaha Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PenguiN- Skrevet Juni 29, 2013 Share Skrevet Juni 29, 2013 Du av alle Fredrik90 burde da vite det Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///FredriK.S Skrevet Juni 29, 2013 Share Skrevet Juni 29, 2013 Er det ikke en regel, at alle som selger olje. Må kunne ta imot spillolje. f,eks bensinstasjoner, bilrekvisitta butikker osv. Mener det var en regel på dette for et par år siden ihvertfall. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sjøbuse Skrevet Juni 29, 2013 Share Skrevet Juni 29, 2013 Pleier og helle det på playstation jeg. Når jeg spiller mye der trenger jeg ny spillolje. Leverer på søpplefyllinga. De tar spesialavfall. Eller så kan man vel hive det i den røde miljøboksen. Har ikke alle en sånn da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///MoePower Skrevet Juni 30, 2013 Share Skrevet Juni 30, 2013 Leverer på søppelfyllinga eller heller ut på jobb når jeg er der. (jobber på bilverksted) Det som er mer interessant å vite er jo hva som skjer med oljen videre etter at den er levert til godkjent mottak.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RS-Heggem Skrevet Juni 30, 2013 Share Skrevet Juni 30, 2013 Jeg hellte det bare på dieseltanken på min 1982 mb 300tdt. Gikk som bare faen det. Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Spankus Skrevet Juni 30, 2013 Share Skrevet Juni 30, 2013 Hvis det er noen som trenger spillolje fat på 1000l i nærheten av holmestrand så er det bare og sende en pm til meg, har ståanes vldig mye på jobb! bare og komme hente. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SigurdE36 Skrevet Juni 30, 2013 Forfatter Share Skrevet Juni 30, 2013 Mye bra forslag her ja Det jeg lurte på var heller på hvordan folk lagrer/frakter det til leveringssted eventuelt heller det på en gammel merce Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå