wicky124 Skrevet Desember 16, 2013 Skrevet Desember 16, 2013 hmmm.... http://www.teknofil.no/artikler/tesla-kommer-med-budsjettbil/155189 Siden de fleste i3 ikke blir levert til kunde før slutten av 2014....
Kjell Z3 Skrevet Desember 17, 2013 Skrevet Desember 17, 2013 Hei. Nå har jeg fått min Leaf, har nå kjørt den i 6 dager. Jeg er overbevist om at jeg aldri kommer til å kjøre noe annet enn el-bil i det daglige. Savner ikke motorlyden fra 523'en i det hele tatt, herlig med stillhet . Men også nå kommer jeg selvsagt til å glede meg til våren og turer med Z3'en.
[space] Skrevet Desember 18, 2013 Skrevet Desember 18, 2013 02-Jan: det er vel overhengende fare for at kjøring i kollektivfelt forsvinner ved første anledning, så da hadde jeg nok avventet litt...
Kjell Z3 Skrevet Desember 18, 2013 Skrevet Desember 18, 2013 Jeg syns el-biler skal kjøre der andre biler kjører, det er blitt så mange nå, og flere blir det nå fremover, trenger ikke kollektivfeltet mer enn andre biler. El-bilen er mer behagelig å kjøre i kø med enn andre biler, helt stille og null vibrasjon. Glimrende forhold til å nyte musikk eller ganske enkelt ha det stille.
[space] Skrevet Desember 18, 2013 Skrevet Desember 18, 2013 Helt enig. Før var det "ok" pga liten mengde, og en syntes synd på folka som led seg til jobb i think og annen møkk. Nå er det vel egentlig mest provoserende å bli passert av 10 Teslaer, 15 leaf og andre helt normale komfortable biler. Bompengene tror jeg nok en fortsatt kommer til å slippe. Prisen er et tankekors, i alle andre land enn Norge. I utlandet kunne vel likegjerne BMW solgt 3-serier med livstidsabonnement på gratis bensin, og priset den likt som i3. Prisen på elbil må selvfølgelig ned til prisnivået på tilsvarende bensin/dieselbil FØR avgifter. Da vil vi få fart på salg og utvikling.
Hansh Skrevet Desember 19, 2013 Skrevet Desember 19, 2013 At så mange av de store produsentene nå sastser mer eller mindre helhjertet på el-biler og økende produksjonsvolumer, er et veldig viktig skritt på veien mot konkurransedyktige elbiler. Kan ikke egentlig sammenligne kostnadene til en bilmodell som er utviklet som en volummodell før den faktisk også er en volummodell. Blir spennende å følge utviklingen videre fremover og hvordan utviklingen blir!
DieselVegard Skrevet Desember 23, 2013 Skrevet Desember 23, 2013 Mange syntes e46 compact var stygge biler, men med litt senk og fete hjul så de tøffe ut. Tror det samme gjelder i3'n også, da hvert fall hjulene spinner på riktig plass. Min samboer bestilte seg i3 fredag. Jeg var med, fikk bestemt at det skulle være HK-anlegg og 20" Vi bytter nok ut E46 Compacten, og den har jeg lært meg å like Sånn blir'n: http://4.bp.blogspot.com/-9-LdQtJs0GE/UiT3eOofE8I/AAAAAAAAE8o/kPzz7s0rHk8/s1600/BMW_I3_ARRAVANI_GREY_2014.png Hun pendler 8-9 mil hver dag til og fra jobb, med bomstasjoner ++ Perfekt bil til henne. Det er spesielt to ting som er skikkelig drit. 1. Setene. Forferdelig drit dårlige japsebilseter. 2. Kan ikke skru av antiskrens....( Må jeg beholde Compacten som vinterbil likevel ) Det er jo utelukkende prisen og bom-fordelene som er grunn til kjøpet. Hadde det ikke vært slik hadde vi kjøpt en 116d i stedet. Miljøspektet kommer (desverre) litt for langt ut i resonnementet når det er sin egen lommebok det gjelder gitt.
DieselVegard Skrevet Desember 23, 2013 Skrevet Desember 23, 2013 For min del stopper elbilentusiasmen når jeg kan kjøpe en brukt 1-serie til 100.000,- Da kan jeg bruke 200.000 i drivstoff og verksted, og fortsatt komme ut i pluss. Vi er i akkurat samme situasjon, men med vår "jobbvei" med bom++ så stemmer ikke dette. For oss er det nøyaktig den samme prisen å beholde 10år gammel Compact som å kjøpe denne. Det betyr ny bil for samme penga. Men, dette avhenger veldig på bomkostnader og hvor langt man kjører.
Kjell Z3 Skrevet Desember 25, 2013 Skrevet Desember 25, 2013 Jeg har nå kjørt min Leaf 1000 km, Drivstoffutgifter : kr. 142,-. Det er je ganske billig da. I tillegg kommer billigere forsikringer, lavere vegavgift og ingen bompenger.
DieselVegard Skrevet Desember 25, 2013 Skrevet Desember 25, 2013 Men jeg må låne penger for å kjøpe elbilen, det hadde ikke vært nødvendig om jeg hadde beholdt Compacten til 60.000,- Må ikke glemme kapitalkostnaden heller.... Eventuelt alternativ avkastning om man sitter på cash.
Kjell Z3 Skrevet Desember 25, 2013 Skrevet Desember 25, 2013 Avkastning på pengene spørs jo hvordan og hvor du gjør av de, kan jo bli negativ avkastning også Jeg måtte også låne, og i 5 år betaler jeg like mye i lån som jeg betalte i bensin og bompenger/høyere forsikring på min tidligere BMW 523iA. Fortjenesten min de neste 5 år ligger i eventuelle feil som måtte dukke opp på en bil fra 1997 som jeg nå slipper å betale. På den nye har jeg jo 5 års garanti. Jeg har ikke angret ett sekund på at jeg byttet, og jeg har min el-bil som eneste bil i vinterhalvåret mens Z3'en hviler seg i garasjen.
mjo101 Skrevet Desember 26, 2013 Skrevet Desember 26, 2013 Da har vi hatt vår BMW i3 snart en uke. Bilen er en av de første levert ut til kunde i Norge. Her er våre inntrykk sålangt. Negativt: Dårlige seter Litt hjulstøy, (20 tommere) Får ikke slått av antispinn Positivt: Overraskende presis rekkevidde Går som et skudd Mye høye gadgets Gratis parkering Ikke fast kunde hos Statoil lengre Etter 1 liten uke er det minimalt jeg har fått prøvd bilen, men positivt overrasket over størrelse, kvalitet og aks. Så alt i alt en grei nr 2 bil.
DieselVegard Skrevet Desember 26, 2013 Skrevet Desember 26, 2013 Avkastning på pengene spørs jo hvordan og hvor du gjør av de, kan jo bli negativ avkastning også Jeg måtte også låne, og i 5 år betaler jeg like mye i lån som jeg betalte i bensin og bompenger/høyere forsikring på min tidligere BMW 523iA. Fortjenesten min de neste 5 år ligger i eventuelle feil som måtte dukke opp på en bil fra 1997 som jeg nå slipper å betale. På den nye har jeg jo 5 års garanti. Jeg har ikke angret ett sekund på at jeg byttet, og jeg har min el-bil som eneste bil i vinterhalvåret mens Z3'en hviler seg i garasjen. Det er akkurat det samme resonnementet jeg bruker. Men, da blir det totalt feil å si at man "sparer" 3000,- i mnd. Det gjør ikke jeg. Jeg går i null hver måned, men jeg har en ny elbil for samme pengene istedet for en gammel E46
Kjell Z3 Skrevet Desember 26, 2013 Skrevet Desember 26, 2013 Jeg sparer pengene fordi de betaler ned en mye dyrere bil, og jeg måtte jo hatt samme beløpet et annet sted fra om jeg skulle kjøpt noe annet til 274.000,-. Så, nei, det er ikke feil å si det.
RNJ Skrevet Desember 26, 2013 Skrevet Desember 26, 2013 Da har vi hatt vår BMW i3 snart en uke. Bilen er en av de første levert ut til kunde i Norge. Her er våre inntrykk sålangt. Negativt: Dårlige seter Litt hjulstøy, (20 tommere) Får ikke slått av antispinn Positivt: Overraskende presis rekkevidde Går som et skudd Mye høye gadgets Gratis parkering Ikke fast kunde hos Statoil lengre Etter 1 liten uke er det minimalt jeg har fått prøvd bilen, men positivt overrasket over størrelse, kvalitet og aks. Så alt i alt en grei nr 2 bil. Gratulerer med ny bil! Hvor tidlig var du ute for å skrive deg å liste? Jeg tror jeg er rundt nummer 8-900 og har ikke nørt noe fra BMW enda. Har du noen erfaringer rundt utstyr? Hva har du valgt?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå