mjo101 Skrevet Desember 26, 2013 Skrevet Desember 26, 2013 Skrev meg på listen for ca 1 mnd siden =) Men den bilen kommer nok ikke før om en stund. Den jeg har nå kjøpte jeg kontrakten til en kollega som skrev kontrakt for ca 1 år siden, han valgte 1 mnd før bilen kom å kvitte seg med kontrakten og heller kjøpe tesla. Bilen er sølv og svart 20 tommere Største stereo Hurtiglader Ull seter Osv. På den som kommer skal jeg ha skinn seter og det gjenbruk treverket i, da setene er bedre å sitte i, og får et litt mer bilpreg. Den er nå litt "kjip" i mine øyne. Så blir heller å ligge de ekstra kronene på den som er i bestilling og selge denne. Ellers er det en bil du er nødt til å bli vant til å kjøre, bruker så og si ikke bremsepedalen siden bilen bremser noe helt sinnsykt når du slipper gassen, så krever litt tilvenning. Ellers er den sinnsykt artig å kjøre når du står ved siden av bier i lyskryss og rett å slett parkerer de med en eggformet bil som ser ut som den kommer rett ut fra en transformers film. Skal se om jeg får tatt et bilde når madammen kommer tilbake med den, ( grunnen til at jeg nesten ikke har prøvd den )
mjo101 Skrevet Desember 26, 2013 Skrevet Desember 26, 2013 Her er noe bilder, beklager dårlig kvalitet, tatt med iPad. RNJ reagerte på dette 1
DieselVegard Skrevet Desember 26, 2013 Skrevet Desember 26, 2013 Jeg sparer pengene fordi de betaler ned en mye dyrere bil, og jeg måtte jo hatt samme beløpet et annet sted fra om jeg skulle kjøpt noe annet til 274.000,-. Så, nei, det er ikke feil å si det. Jo, det er helt feil, fordi du glemmer avskrivingen. E39en din og E46en min vi bytter ut kan maksimalt synke i verdi med la oss si 50k de neste årene. En ny i3 og Leaf kan i verste fall være nesten verdiløst om fem-sju år. Det du da nedbetaler på en nyere bil, er da bortkastede penger fordi objektet du har betalt ned på i fem-sju år er verdiløst....
wicky124 Skrevet Desember 26, 2013 Skrevet Desember 26, 2013 Hvordan kan en leaf være verdiløs!? En E39 til 50k idag er vel verdiløs om 5år om den går ned 50k de neste årene... El bil haterne har rare skylapper as....En leaf er bedre enn en gammal e39. Verden har gått videre!!!
DieselVegard Skrevet Desember 26, 2013 Skrevet Desember 26, 2013 Hvordan kan en leaf være verdiløs!? En E39 til 50k idag er vel verdiløs om 5år om den går ned 50k de neste årene... El bil haterne har rare skylapper as....En leaf er bedre enn en gammal e39. Verden har gått videre!!! Tror du misforstår diskusjonen. Jeg snakker økonomi her, og som jeg sier, "i verste fall" er dagens elbiler verdt 0,- om sju år. Det kan teknologi sørge fir. Min samboer bestilte seg en i3 før jul, så jeg er ingen elbilhater. Det jeg sier er at i mitt økonomiske regnestykke så har jeg tatt høyde for dette. Om dette ikke er tilfelle, kjempebra!!!! Men jeg sparer 0,- ved å kjøre elbil i forhold til E46. Vår månedlige økonomi blir ca den samme, men vi får dn splitter ny bil istedet for en 9 år gammel en. Det er jo fint
wicky124 Skrevet Desember 26, 2013 Skrevet Desember 26, 2013 Sant nok... Elbil i 200kr pluss klassen er vel lønnsomt om man allerede har ett billån... Jeg har 100k i lån på E klassen... om jeg skulle kjøpt meg elbil til 300 så hadde det vært dyrere pr mnd å ha elbilen... men om jeg kjøper meg en elbil til 50k kun for å bruke til å fra jobben, så sparer jeg mye penger... Lense Lars reagerte på dette 1
Kattlikzm Skrevet Desember 26, 2013 Skrevet Desember 26, 2013 Her er noe bilder, beklager dårlig kvalitet, tatt med iPad. Gratulerer ! Kjøpte du den med bensin+elmotor?
Haukefer Skrevet Desember 26, 2013 Skrevet Desember 26, 2013 Finst det og? Av i3? Det har ikke jeg fått med meg.. Sent from my GT-I9505 using Tapatalk
Saltkjelen Skrevet Desember 26, 2013 Skrevet Desember 26, 2013 Ja, det fins, men denne modellen blir ikke tatt inn til Norge. Den beskjedne elektromotoren sørger for at i3 får en "premium" pris her i Norge og den er derfor utelukket.
Kjell Z3 Skrevet Desember 26, 2013 Skrevet Desember 26, 2013 Jo, det er helt feil, fordi du glemmer avskrivingen. E39en din og E46en min vi bytter ut kan maksimalt synke i verdi med la oss si 50k de neste årene. En ny i3 og Leaf kan i verste fall være nesten verdiløst om fem-sju år. Det du da nedbetaler på en nyere bil, er da bortkastede penger fordi objektet du har betalt ned på i fem-sju år er verdiløst.... Feil Wicky, På 5 år bruker jeg 235.800 kr mindre på drivstoff, bompenger, forsikring og vegavgift (20.000 km/år) enn jeg gjør på Leafen. Verdifallet på min tidligere 523i vil være 40-50.000 kr. Det betyr at verdien på Leaf må være så lav at jeg må betale for¨å bli kvitt den etter 5 år for å gå i minus . Jeg har ikke tatt med renter her, men heller ikke dyre reperasjoner som dukker opp på en gammel BMW i løpet av 5 år, de går nok nesten opp i opp tenker jeg . Kjører jeg Leaf det 6 året også sparer jeg inn kr 47.600 bare på det sjette året. Jeg kan faktisk regne og vet utmerket godt hva jeg gjør, økonomi er heldigvis ikke min svakeste side. (selv om jeg liker å bruke opp pengene på kjøretøy)
Haukefer Skrevet Desember 26, 2013 Skrevet Desember 26, 2013 Ja, det fins, men denne modellen blir ikke tatt inn til Norge. Den beskjedne elektromotoren sørger for at i3 får en "premium" pris her i Norge og den er derfor utelukket. Ahaa! Lærer stadig noe nytt Sent from my iPad using Tapatalk HD
gallay Skrevet Desember 26, 2013 Skrevet Desember 26, 2013 Var ikke det snakk om en liten forbrenningsmotor på 0,5l som øker rekkeviden til 30mil?
Saltkjelen Skrevet Desember 27, 2013 Skrevet Desember 27, 2013 Naturligvis. Det gikk litt fort i svingene. Det var vel en to sylindret forbrenningsmotor om jeg ikke husker helt feil.
gallay Skrevet Desember 27, 2013 Skrevet Desember 27, 2013 Stemmer det Er visst litt over halvliter den har. Bmw hevder bilen klarer maks 34mil(sikkert på en fin sommerdag med 18-20 grader ute)
Kattlikzm Skrevet Desember 27, 2013 Skrevet Desember 27, 2013 Naturligvis. Det gikk litt fort i svingene. Det var vel en to sylindret forbrenningsmotor om jeg ikke husker helt feil. Stemmer det. Er en to sylindret motor som blir brukt til å lade batteriene fremfor å bruke de på hjula. Slik vil du få litt mer rekkevidde. Smart, men trist at vi ikke får denne modellen her i Norge hvis det er sant. Er sikker på at noen kommer til å importere en slik en i fremtiden
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå