Gå til innhold

Håndbrekk vil ikke holde bilen. Hva er galt? EU neste tor

Anbefalte innlegg

Skrevet

Håndbrekke vil ikke holde bilen i bakker! Har bytta bremsesko, justert dem ut slik at de tar litt borti skiva med håndbrekket nede. Har også stramma det max framme, til og med med 2 muttere på hver side. Det er jævli stramt, men enda vil ikke bilen stå i bakker.

Hva kan være galt? Trenger hjelp fort da jeg har eu-kontroll neste torsdag

Skrevet
wirer som henger?

Henger?

Kan også nevne at den bremser bak, men ikke særlig godt.

Skrevet

ta av skivene bak og sjekk hvordan brekkskoene ser ut. går ut ifra at det er en e36 det er snakk om etter å ha sett signaturen din.

Skrevet

første du kan gjøre er å slakke opp ALT inni bilen, så stramme bånda ut til skiva. så virker det nok.

stramme inni bilen skal man gjøre minst mulig.

Skrevet
første du kan gjøre er å slakke opp ALT inni bilen, så stramme bånda ut til skiva. så virker det nok.

stramme inni bilen skal man gjøre minst mulig.

Ja, alt er jo stramma sier jeg :P bremseskoene er ny og justert helt ut til skiva når brekke står nede, så er det strammet mere enn max inni bilen og. Alt føles ut som normalt og man forventer at bilen burde stå, men neida, den triller som f.

Noe galt med vaierne?

Skrevet

Er elendig brekk uansett på biler med bremsesko inni skiva, men ta av skiva og se om ting beveger seg når du drar i brekket. Kan være at vaiere og/eller overføring fra vaier til sko sitter fast.

Skrevet

Ny bånd til handbrekk må slites til for å få effekt. Mange ganger kan man pusse over båndene for å øke friksjon på overflaten, dog så vil de slites til over tid å bli bedre.

Skrevet

To tips

- Sjekk at wiren ligger korrekt i halvmånen sin på håndbrekket. Dersom den har glippet ut av sporet og ligger ved siden av vil ikke håndbrekket fungere særlig bra.

- Sjekk at strømpen på wiren er i god stand. Dersom denne er dårlig kan du stramme så mye du vil på håndbrekket og bare komprimere strømpen.

Du svarer også dårlig på Morty999s kommentar, har du slakket wiren inni bilen før du justerte ut båndene bak, eller har du ikke det?

Skrevet
To tips

- Sjekk at wiren ligger korrekt i halvmånen sin på håndbrekket. Dersom den har glippet ut av sporet og ligger ved siden av vil ikke håndbrekket fungere særlig bra.

- Sjekk at strømpen på wiren er i god stand. Dersom denne er dårlig kan du stramme så mye du vil på håndbrekket og bare komprimere strømpen.

Du svarer også dårlig på Morty999s kommentar, har du slakket wiren inni bilen før du justerte ut båndene bak, eller har du ikke det?

Halvmånen? hvor er det? er totalt noob på dette område.

Ja, brekke var helt slakket da jeg strammet skoene bak

Skrevet

Fant ut hva halvmånen er, men hvordan finner jeg ut om wiren ligger rett der? kommer ikke til gjør jeg?

Og en annen ting er at skivene er muligens noe gamle, kanskje ikke bremseskoene vil ta tak i de?

Skrevet

Nå har jeg bytta skiver til helt flunke nye skiver.

Så da har jeg bytta til nye bremseskiver, nye bremsesko, stramma skoene bak, og stramma wire framme med 2 extra muttere på hver side. Håndbrekke er stramt, og kjennes helt normalt ut, MEN den vil ikke holde bilen i det hele tatt!

Da kan det vel bare være 1 ting igjen? dårlig wire? anyone?

Skrevet

sjekk den delen som vaieren sitter i, i mellom bremseskoene, denne skal være løs å "vri" ut og inn, er denne ikke helt inne så vil ikke vaieren få slakket seg skikkelig og da blir det sånn.

Skrevet
sjekk den delen som vaieren sitter i, i mellom bremseskoene, denne skal være løs å "vri" ut og inn, er denne ikke helt inne så vil ikke vaieren få slakket seg skikkelig og da blir det sånn.

Problemet er ikke at den ikke vil slakke seg, problemet er at den ikke vil stramme seg :/

Den virket løs og fin uansett

Skrevet

nei, da har du en rar bil. så da vet jeg ikke. du merker om vaierne henger.

brekk på disse er latterlig enkelt i grunn og er det som du sier nå er det i orden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...