Gå til innhold

Har bæsja på leggen, trenger mekaniker!

SST
 Share

Anbefalte innlegg

Da har jeg klart det igjen! Eller rettere sagt, IKKE klart det! Gikk på med friskt mot å skulle bytte dempere og fjærer på min e39 i dag (senkesett, fjærer+dempere). Jeg finner ut av at jeg ikke er i nærheten av å ha tålmodighet til å drive med dette! Fikk løsnet alt, ser tålig greit ut, men så begynner ting å kødde! Da kaster jeg inn håndkle, og skrur driten sammen igjen. Nesten, hvertfall....fikk ikke på "hundebeinet" igjen, da det var et spenn i det som jeg ikke klarte å jukke til.

Problemet er da,- jeg trenger bilen igjen på lørdag ettermiddag og VET at jeg ikke kommer til å gidde å prøve igjen. Å få verkstedtime for dette innen lørdag tror jeg er rimelig nyttesløst. Da er spørsmålet...er det noen her som kan ta på seg jobben, selvsagt mot betaling.

Holder til i Oslo, så bør isåfall være i området. Blir overlykkelig om noen kan ta på seg en slik jobb :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo evt. løsne krengningsstaget som de små stabstagene er festet i. Den sorte stangen som går fra ene forhjul til andre. Da får du vridd det til mer enn nok. Kan ikke se at det skal være nødvendig, men det funker hvertfall. Ikke noe komplisert eller spesielt tidskrevende. Av med et deksel, så er det to foringer som har snitt og bare er tredd rundt stangen. Totalt 4 skruer, så er den helt løs.

Når det kommer til montering av senk, så pleier de å ha kortere dempere enn standard/originalt, så da må du gjerne ha nye stabstag/kyllingbein/hundebein også, og det er det ikke alltid man får med i senkesettet.

Men sånn jeg forsto innlegget ditt, monterte du aldri senk og ville bare ha på igjen det du hadde fra før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo evt. løsne krengningsstaget som de små stabstagene er festet i. Den sorte stangen som går fra ene forhjul til andre. Da får du vridd det til mer enn nok. Kan ikke se at det skal være nødvendig, men det funker hvertfall. Ikke noe komplisert eller spesielt tidskrevende. Av med et deksel, så er det to foringer som har snitt og bare er tredd rundt stangen. Totalt 4 skruer, så er den helt løs.

Joa, er en mulighet det. Å løsne hele stabstaget. Men som du sier, så kan jeg ikke skjønne at dette skal være nødvendig. En ting er å skru på noe når man har tilgang på bukk, men når man står på asfalt med jekk fra Biltema (som forøvrig smeltet ned i asfalten pga. varmen) så blir alt så mye mere klønete....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det kommer til montering av senk, så pleier de å ha kortere dempere enn standard/originalt, så da må du gjerne ha nye stabstag/kyllingbein/hundebein også, og det er det ikke alltid man får med i senkesettet.

Men sånn jeg forsto innlegget ditt, monterte du aldri senk og ville bare ha på igjen det du hadde fra før.

Det er helt korrekt, thundercunt. Ble lei og skrudde ting sammen igjen (nesten)

Jeg har originalt M-sport understell fra før....tror du jeg trenger nye hundebein da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er mulig! Men ikke sikkert. Men det vet leverandøren bedre enn meg :)

F.eks. Supersport dempere og fjærer passet med originale stabstag. Originalt uten M-sport. (E46)

Coiloversettene mine har hvertfall trengt nye stabstag. Kommer an på hvilken senk du har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nesten, hvertfall....fikk ikke på "hundebeinet" igjen, da det var et spenn i det som jeg ikke klarte å jukke til.

Er gjerne det hvis bilen er jekket opp på bare en side..

Det har du helt rett i, hagenisse! Tenkte ikke på dette før jeg snakket med clipictrial på telefonen i dag. Låter jo veldig logisk når man blir fortalt det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nesten, hvertfall....fikk ikke på "hundebeinet" igjen, da det var et spenn i det som jeg ikke klarte å jukke til.

Er gjerne det hvis bilen er jekket opp på bare en side..

Det har du helt rett i, hagenisse! Tenkte ikke på dette før jeg snakket med clipictrial på telefonen i dag. Låter jo veldig logisk når man blir fortalt det :)

Ja det har du jo rett i, bruke å bytte disse mens bilen står på hjulene jeg, bare vrir hjulet ene eller andre veien så jeg kommer lettere til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...