Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Det der er et godt kjøp!!!!

Kan du utdype deg, hvorfor tror du det er et godt kjøp? :)

Var ute nå nettopp og kika i topplokk lokket (hvis det er noe som heter det).

Det var et tykt lag med hvitt belegg innenom. hadde en venn med meg som sa at det var vann/kondens. hva skal dette bety og hvordan får jeg fikset det? :?

Jeg har to måter og få den hjem på. jeg må enten fikse BMW'en her som den står og så kjøre den 45 mil hjem. Eller dra hjemmefra med trekkbil og biltilhenger.

hva tror dere blir rett både økonomisk og for bilen?

Det er ikke uvanlig med hvitt i oljelokket på en bil som har stått lenge osv osv. Bare skift vann og olje :)

Siden jeg nå har fått bilen hjem (som blir en lang update post) så er dette ordnet, majonesen er dratt med rundt i oljekretsen så får nok ut det meste med olja og oljefilteret som nå skal byttes på nytt igjen :)

• Svar 174
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Her skal jeg følge med!

Begynner selv på vgs nå i August(selvom jeg er født i 1993 :oops: ) , og har tenkt mye på å drive med bilen min der.

Jeg har drevet i utrolig mange timer under bilen min, så det skal bli godt å få tilgang på bukk osv.

Men jeg har spart mye på det, og lært utrolig masse.

Du får komme med en update så fort bilen har blitt vasket!

:applause: til deg :D

Skrevet
Her skal jeg følge med!

Begynner selv på vgs nå i August(selvom jeg er født i 1993 :oops: ) , og har tenkt mye på å drive med bilen min der.

Jeg har drevet i utrolig mange timer under bilen min, så det skal bli godt å få tilgang på bukk osv.

Tusen takk for flott innlegg :D

Det er vel bedre og starte sent enn aldri?

Kommer update i morgen med en dong med bilder :wink:

Skrevet

Kan det stemme at jeg så deg på statoil eller shell i Mjøndalen? :)

Jeg kjørte en svart E46 coupe.

Skrevet
Det er bedre med sånne redneck løsninger enn bare å ha jekk under, stol ALDRI på en jekk!

Du vet aldri når de finner på å kollapse eller skli slik at bilen faller, i verste fall med deg under.

Jeg grøsser bare ved tanken, kjenner jeg får klaus av å være under dårlig sikrede biler..

Samme som meg det...jekken gikk gjennom rusta kanal...og bilen datt....

Skrevet
Her skal jeg følge med!

Tusen takk for flott innlegg :D

Det er vel bedre og starte sent enn aldri?

Kommer update i morgen med en dong med bilder :wink:

Joda, det er det jo. Og jeg har jo gått 1 og 1/2 år på vgs før, men da hadde jeg jo ikke bil, så jeg ante ikke at det var så artig å skru. Også ble det ett år i militæret, før jeg faktisk bestemte meg for å søke på nytt. Og vips; I en alder av 20 fant jeg endelig hva jeg vil bli :D

Skrevet

Da kommer stor updaten!

Jeg ble vekt tidlig søndag morgen, jeg skulle rekke ferja.

Jeg var litt vemodig, ville bilen som jeg hadde betalt 1000kr for streike underveis og utøve vold over min bror, meg eller andre bilister?

Jeg satte meg inn i den tungt(!) lastede bilen med 4 bildekk og 2 bagger etc som bagasje.

Den var lavere enn lavest...

Jeg var nervøs allerede når vi kom til fergeleiet, for at bilen skulle ta ned med fronten fordi det er jo en litt bratt vinkel når man skal kjøre på ferja.

Det gikk fint og vi fikk plass fremst i ferja (vi var alene :lol:)

Når vi da kom fram til Stokkvågen, var tiden inne.

Bilen kom opp i fart og ingen ulyder tredde fram!

bortsett fra når det var på tide og sette bilen i femte gir, da kom det en gnissende lyd, vi fant fort ut at det ikke virket som noe alvorlig og at det ikke endret utartingnen til kjøre-egenskapene.

distansen mellom stokkvågen og mo i rana tar 1 time og kjøre, og det er vrakemuligheter i mo i rana, så jeg tenkte -hvis den streiker på denne strekningen så blir det vraking!

Den fungerte godt og lå nydelig på veien, det var heller ikke noe ubalanse i dekk eller noe, rattet ristet like mye i 20km/t som i 100km/t! :D

Stoppet for og fylle bensin rett før Mo i Rana:

IMG_2372_zps5c2f9dcd.jpg

IMG_2373_zps250359a9.jpg

tok en mat-pause, alltid en wiener for en tier på statoil (det var tross alt søndag) :)

Her har vi passert Mosjøen:

IMG_2374_zps90c7e2f0.jpg

Her nærmer vi oss Verdal, fra Verdal og hjem er det bare 1 mil!: IMG_2375_zpse17c76c6.jpg

IMG_2376_zpsa76e19ed.jpg

Av en eller annen grunn så ble det utrolig varmt og dette er resultatet: IMG_2379_zps379356ee.jpg

Verdal!: IMG_2380_zpsa899e0ef.jpg

Da er vi kommet hjem og er i gang med uttagning av bagasje!:IMG_2381_zps0b813593.jpg

IMG_2382_zpsfc44ef03.jpg

Jeg la merke til at det kom røyk ut nyrene og ble med en gang redd for at noe fryktelig galt hadde skjedd

Dette var synet som møtte meg: IMG_2383_zps4ee2371a.jpg

IMG_2385_zpscff72519.jpg

Det du skal sette slangen på, har knekt hos den gamle eieren, så han har tatt et rør med gjenger og skrudd det litt inn i ekspansjonstanken..

I tillegg så viste det seg at jeg garantert har kjørt med masse luft i systemet og temperatur-måleren har løyet til meg hele turen :/

Jeg lot bilen kjøle seg ned og så festet jeg slangen ordentlig med den improviserte løsningen :)

Da var det tid for den første modifiseringen!

Bare så dere vet det så faller ikke øyelokk i smak hos meg.

IMG_2386_zps6fbf2aac.jpg

den som satte øyelokkene på brukte silikon for og feste de #-o

så nå har jeg svart klebrig gugge på lyktene mine...

Oppfinnsome meg :^o prøver og få det bort med skrubb og zalo...

IMG_2387_zpse821aa6e.jpg

IMG_2388_zps844603d5.jpg

Fikk vel bort litt drit osv men silikonet holdt fortsatt fast :x

IMG_2389_zps31d03fd3.jpg

IMG_2390_zps7e58f266.jpg

IMG_2393_zpsaebef558.jpg

Ser allerede mye bedre ut!

IMG_2396_zps899c4d8e.jpg

Fant fram ei skrape, funket 1000x ganger bedre :D

IMG_2400_zpsca823727.jpg

IMG_2401_zpsefd8bbdd.jpg

Jeg gikk så fram og vasket hele bilen utvendig, mest for og fjerne grønske og mose osv...

Synes det allerede begynner og ligne noe!

IMG_2402_zps75af6b47.jpg

IMG_2403_zps4aa766b9.jpg

Det neste blir og bytte olje og oljefilter på nytt igjen for og få ut majones blant annet :)

Skrevet

Hehehe... en artig historie og det er første gangen at jeg har hørt at folk tar høyde for hvorvidt en by på veien hjem har vrakemuligheter når de skal hente en bruktbil. Gratulerer med en forhåpentlig helt grei førstebil... :)

Skrevet
Hehehe... en artig historie og det er første gangen at jeg har hørt at folk tar høyde for hvorvidt en by på veien hjem har vrakemuligheter når de skal hente en bruktbil. Gratulerer med en forhåpentlig helt grei førstebil... :)

Takk skal du ha :D

Skrevet

Synes denne ser utrolig bra ut til kun en 1 høvding! grattis med vel gjennomført reise hjem, skal følge med her :)

Skrevet

Ser bra ut dette :-) Det du kan gjøre for å få lyktene fine igjen er å rubbe de samtidig som du sikkert skal rubbe lakken på bilen. Da forsvinner siste limrester og plasten får igjen glansen sin :-)

Du får ta den med på BMWCCN sitt treff på Lånke 25. august og vise den fram :-)

Skrevet
Ser bra ut dette :-) Det du kan gjøre for å få lyktene fine igjen er å rubbe de samtidig som du sikkert skal rubbe lakken på bilen. Da forsvinner siste limrester og plasten får igjen glansen sin :-)

Du får ta den med på BMWCCN sitt treff på Lånke 25. august og vise den fram :-)

Synes denne ser utrolig bra ut til kun en 1 høvding! grattis med vel gjennomført reise hjem, skal følge med her :)

Hvis dere ser på side 1, så får dere se hvordan den så ut når jeg var og så på den for første gang, eneste jeg har gjort er og vaske den og fjerne øyelokk.

Er en del rust som skal bort :(

Hvis jeg skal få den på lånke så må jeg kjøre den på prøveskilt, og den er ikke akkurat noe og vise fram, enda :)

Skrevet

Førstebil er alltid spesielt, blir nok ett kjekt prosjekt det her!

Minner meg veldig om en bil jeg kjøpte for 7000 en gang :) Denne hadde stått en stund, og trengte pleie.. Var faktisk en 91 modell 4-dørs 318i som var Alpinhvit :P

Slenger ved ett par før og etter bilder, si ifra om du vil ha de fjerna!

24541_10150153765830077_1118156_n.jpg

562197_10150872467137950_314991797_n.jpg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...