eilefsen Skrevet Juli 29, 2013 Skrevet Juli 29, 2013 Du har nok en sterk sak for å få dette dekt av forhandler ja! Kan ikke tenke meg at de kommer til å sette seg på bakbeina og være vanskelig Sent from my iPhone using Tapatalk 2 Nei syntes dette er en utrolig kjip Situasjon for min del. Ny bil til 300 000kr som bare står på verksted. Hvilke regler er det ved heving av kjøp osv? Må jeg kjøre/levere bilen fra nord norge og til oslo der hvor den blei kjøpt ? Eller er det forhandler sin oppgave? Skal avente og se hva som skjer. Er mye rot og kluss nå me garanti eller ikke garanti. Og det værste av alt så mente han at jeg sku bruke motor og gir forsikringa mi på dette ! 2011 modell har jo 5år/200 000 km garanti (det som måtte intreffe først) så jeg ser ingen grunn til at dette ikke skal gå på garanti. Er jo ikke akkuratt bremseskiver det er snakk om her, og en turbo forventes jo lenger levetid enn 5 år. Så jeg tror ikke du har så mye å frykte ang. garanti Om verkstedet/forhandleren du har med å gjøre er vanskelige, så ta kontakt med bmw norge direkte, sånn kan man jo ikke ha det. en garanti er en garanti...
MariusW Skrevet Juli 29, 2013 Skrevet Juli 29, 2013 Ikke om den er importert. Spiller ingen rolle. Har han kjøpt en brukt bil fra en forhandler for under en måned siden er det ingen tvil om at han har reklamasjonsrett mot forhandleren Sent from my iPhone using Tapatalk 2
awt Skrevet Juli 29, 2013 Skrevet Juli 29, 2013 Om du ser i innlegget over mitt så skrev eilefsen at han hadde 5år/200K km-garanti, og dette har man IKKE om bilen er importert. Reklamasjonsrett er noe annet, selv om de i mange tilfeller fungerer relativt likt.
eilefsen Skrevet Juli 29, 2013 Skrevet Juli 29, 2013 Om du ser i innlegget over mitt så skrev eilefsen at han hadde 5år/200K km-garanti, og dette har man IKKE om bilen er importert.Reklamasjonsrett er noe annet, selv om de i mange tilfeller fungerer relativt likt. Står ingenting om den er importert, så da går jeg ut ifra at den er solgt ny i norge Jeg ser ikke helt poenget med å importere en så ny bil, da man mister den garantien, den er verdt mer en de få tusenlappene man sparer Og som sagt over her, når den er køpt av forhandler for så kort tid siden, så er det forhandler sitt problem uansett hvordan man vrir og vender på det. Nå må du ikke være så vanskelig
awt Skrevet Juli 29, 2013 Skrevet Juli 29, 2013 Nei, det står ingen steder, men med tanke på årsmodell og forhandler er nok sannsynligheten stor for det. Man har nok også en mye enklere sak om man har garanti og kan gå direkte mot BMW, kontra om man må gå via en liten(?) forhandler som aller aller helst absolutt ikke vil ha noe med denne bilen å gjøre etter at den er solgt.
eilefsen Skrevet Juli 29, 2013 Skrevet Juli 29, 2013 Uansett så skal ikke dette være noe problem for en såpass ny bil, da det er enten garanti eller reklamasjon mot forhandler, siden man har eid bilen i ca 1 mnd. Er det 2 års fabrikk garanti på BMW?
bmwespendn Skrevet Juli 29, 2013 Forfatter Skrevet Juli 29, 2013 Faren min er selges hos Volvo lastebiler. Så har hjelp om lover & regler Bilen er Tyskimport ja. S.Bilformidling importerer mye av disse 3 seriene. Men uansett så kan jeg heve kjøpet på bilen. Men når det er sagt så har dem vært sammerbeidsvillig og hjelpsom. Og vil dekke kostnadene. Så vi får vente og se
Thundercoil Skrevet Juli 29, 2013 Skrevet Juli 29, 2013 Høres bra ut! Får håpe det ordner seg uten stress.
bmwespendn Skrevet Juli 29, 2013 Forfatter Skrevet Juli 29, 2013 Høres bra ut! Får håpe det ordner seg uten stress. Jepp Men måtte flire når han sa at jeg sku bruke motor og driverk forsikringen min på en bil som hadde feilen i det jeg tok den ut av butikken.
eilefsen Skrevet Juli 30, 2013 Skrevet Juli 30, 2013 Men hvorfor kjøpte du bilen med feilen i utgangspunktet? dette er vel noe de burde reparert før de solgte/overleverte bilen? Syntes det er ganske dårlig service å bare sende en bil med feil ut døra og tro at det ordner seg av seg selv....
bmwespendn Skrevet Juli 30, 2013 Forfatter Skrevet Juli 30, 2013 Men hvorfor kjøpte du bilen med feilen i utgangspunktet? dette er vel noe de burde reparert før de solgte/overleverte bilen? Syntes det er ganske dårlig service å bare sende en bil med feil ut døra og tro at det ordner seg av seg selv.... Ja, du har et stort poeng der. Nei det blei slik at jeg kom fra Nord norge og helt ned til Hønefoss (Bonde på tur) for og hente ny bil og gleda meg! Passerte kongsvinger og fikk opp feilkoder. Jeg hadde ikke noe lyst og snu heller. Han ba meg og svinge innom et bmw verksted en plass. Jeg er jo faen ikke så kjent der nede heller. Så endte me at jeg kjørte helt hjem. Og nå har prossesen gådd utrolig sakte! Har ventet i 2-3 uker på svar fra verksted og forhandler på om dem godtar prisforslaget på bytte av turbo. Kjenne at eg blir kok forbanna som vi sir her i nord..
eilefsen Skrevet Juli 30, 2013 Skrevet Juli 30, 2013 skjønner den ja. får håpe det ordner seg raskt nå. ingenting er så irriterende som å ha "ny" bil og den må stå pga. feil. Om ting ikke får fart på seg etterhvert, så er vel det å engasjere forbrukerrådet noe som pleier å få fart på saker.
bmwespendn Skrevet Juli 31, 2013 Forfatter Skrevet Juli 31, 2013 skjønner den ja. får håpe det ordner seg raskt nå. ingenting er så irriterende som å ha "ny" bil og den må stå pga. feil.Om ting ikke får fart på seg etterhvert, så er vel det å engasjere forbrukerrådet noe som pleier å få fart på saker. Jepp Har planer klar. Men forhåpentligvis får jeg en avklaring i morgen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå