Gå til innhold

Fått mangellapp fra BT.

Jonas_S
 Share

Anbefalte innlegg

Lappen SKAL vel også være merket med at de skal ta en full visning?

Hvis det er punkter skal vel disse sjekkes og i utgangspunktet ikke noe annet

Jeg husker ikke detaljene på denne lappen, da det var i 2004. Utrolig nok slapp jeg unna fysisk visning inne i hallen - og godt var det.

Jeg tror nok biltilsynet kan se etter feil på bilen din når og hvor de måtte ønske det.

En kamerat fikk mangellapp på en E30 325, og måtte på BT for visning. Fikk "bonus" på to visninger til fordi de ikke likte bilen - Dvs tre visninger på samme bil (!). Så BT gjør mao som de vil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

Jess, som mange sier her, så er det opp til kontrolløren.

Ingen er så subjektive som SVV, så trå veldig varsomt. Du slipper ikke unna liket i baksetet bare fordi politiet egentlig stoppa deg for å kjøre for fort ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan bekrefte at biltilsynet dessverre har fått makt fra høyere makter om at de kan ta deg med inn på tekninskontroll når som helst, hvor som helst:/ spiller absolutt INGEN rolle hva som står på papirer eller annet, de kan ta stikkprøver på bilen din når du ska få ut skilt også, evt bytte eier. Dette har en kompis opplevd bare for et par uker siden.

Beste er å holde seg unna med !:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på biltilsynet for og godkjenne senkesett og det første kontrollør gjorde når jeg kjørte in i hallen var og skrive mangellap på hjulene som sto på. Han godkjente senkesettet men måtte vise bilen igjen med andre hjul

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel ikke så rart, det er jo ulovelig..

Syns egentlig det er bra at dem sjekker slikt, faen meg mye rart som farer langs veiene som aldri burde vært montert hjul på.

Før ferien kjørte dama til en kompis av veien i passe høy fart, bilen fløy rundt er par ganger og landa baklengs nedi ei bratt skråning ned mot sjøen. 2 små unger i bilen + lillesøstra. Utrolig at det gikk bra. Etter nærmere undersøkelse av bilen, hadde bærebrua svikta pga rust. Og da skal den jammen være rusta! Bilen hadde vært på EU 3 mnd tidligere.... Sikkert en "kompis" tjeneste. Håper de mister sertifiseringa til og ta EU.

Men dem kan selvsagt være trangsynt, de er jo kjent for det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter nærmere undersøkelse av bilen, hadde bærebrua svikta pga rust. Og da skal den jammen være rusta! Bilen hadde vært på EU 3 mnd tidligere.... Sikkert en "kompis" tjeneste.

Da er man ikke mye til kompis! Går ann å bruke hodet litt i slike sammenhenger også, er ikke bilen trafikksikker skal man heller ikke godkjenne den uansett hvor "kompis" man er (uten at jeg skal trekke beslutninger om at det er det som er grunnen i dette tilfellet). På den annen side, her ser vi jo et glimrende eksempel på hvor "bra" den saltinga av veiene er, når biler som er snaue 10-20 år gamle knekker sammen av rust bare fordi de har vært i daglig bruk og for at folk flest ikke er så nøye med å vaske/understellsbehandle de. Det er også mye man ikke ser som befinner seg godt gjemt under tykke lag med understellsmasse, ofte gjort av eierene selv for å få bilene en siste gang (eller to..) gjennom eu-kontroll.. Så man skal ikke gi kontrolløren skylden i enhver situasjon selv om han/hun burde legge merke til slikt. Også heter det seg jo gjerne slik at man ikke godkjenner bilen for 2 nye år på veien, det er det eieren av bilen sitt ansvar å følge opp. Kontrolløren kan selvfølgelig gi beskjed om ting som bør utbedres i nær fremtid men han kan ikke sette mangel på noe som er "godt nok" der og da. Men igjen, en rustskade så omfattende at bilen knekker sammen 3mnd senere burde så absolutt tas alvorlig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...