Gå til innhold

Min Aegean Blå 330Ci ESS TS2 is BACK!


 Share

Anbefalte innlegg

  • 2 weeks later...

Da var nye felger hentet. Litt kantsår mm. Men skal pusse de ned, sparkle og lakke opp igjen selv og se hvordan det blir, hvis ikke så leverer jeg det inn og får det gjort :)

Nå står bytting av bunnpanne pakning, simmring til motoren og valsing på planen, så kommer de nye felgene på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Testet den ene framfelgen i dag :)

Så nå skal de pusses ned og lakkes på nytt så er de snart på bil :D

Ser ut til og bli som jeg ønsket, fortsatt litt poke, men veldig lite.

post-67996-0-63870900-1405625432_thumb.j

post-67996-0-05923900-1405625440_thumb.j

post-67996-0-62459900-1405625447_thumb.j

 

Hadde bare mobil med deg, så beklager kvaliteten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

E36 diffen blir alt for mye jobb, så den selges igjen. Vurderte også komplett M3 bakstilling, men den bygger ut 4,5cm på sidene, så da hadde jeg ikke hatt plass til Felgene lengre. Quife eller GS sin har vært vurdert, men fant her om dagen noen i USA via E46Fanatics som tar 1400 dollar for diff og montering, + frakt av diffen til USA og gratis frakt tilbake. og 200 dollar rabatt om det gjøres via en group buy, så skal jeg ha så tar jeg den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kul bil :D. Digger spesielt fronten. Får jeg spørre hvordan du fikk kun de to innerste ringene til å lyse? Er det bare å koble av de to ytterste? Eller kjøpte du et spesielt kitt?

Angel eyesa jeg har på bmwen min er ganske lik den til høyre på bildet, bortsett fra at min er en 2000 modell.

Edit: Har du montert us blinkers? eller er det bare oransje glass?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker :)

Det er et vanlig kitt fra Umnitza, men har bare satt i 2 av ringene.

Har oransje blinklys ja, men har også lys i dem siden Angel Eyesa mine eg koblet til Always on og ikke parklys.
Så når den står i park så har jeg AE og lys i blinklys, og når jeg har den på Auto så er blinklysa av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aha så kult :grin: Er det LED eller CCFL?

 

jeg regner med at jeg kan koble av de to ytterste ringene uten å få problemer i fremtiden? Eller kan det hende at systemet klikker? Vet bare at Angel eyesa jeg har er 6000k LED (fra ebay). Hatt dem i snart 1år og 6mnd og har opplevd ingen problemer hittil.

Vet at dem er koblet til en slags boks (relee?) som videre er koblet til hjernen og til interiørlyset.

Hvordan monterte du blinklyset slik at den bare er på når den står i park? Det er jo genialt! ;-)

Og en ting til! Har du koblet av de originale parklys pærene? Kan man gjøre dette uten å få feilkoder i dash?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine er LED. Tror nok det skal gå fint med og bare koble ut to ja, men greit og isolere kontaker som ikke er i bruk etterpå.

Det er et relee på ledningsnettet til Angel Eyesa, ikke noe mer enn det.

Mine er ikke koblet til interiøret, men bare på always on i ECU boksen.

 

Jeg har ikke gjort noe som helst med parklys annet enn og ta ut pærene og kode bort pæresjekk.

Grunnen til at de kun kommer på når jeg setter på parklys er at i Auto modus så slår ikke parklys seg på, og derfor så går heller ikke lys i blinklys på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så om jeg forstod deg rett nå så vil blinklysene automatisk brukes som parklys om man napper ut de originale parklyspærene? Høres genialt ut, men vil blinklysene fungere normalt? Og vil ikke feilkoden poppe opp igjen for hver gang du setter på parklys? Eller fjernes denne permanent ved å kode bort pæresjekken? Jeg kan svært lite om koding og slikt, men er dette vanskelig å gjøre?

 

Kan pærene bli glovarme og eventuelt sprekke om jeg har på blinklyset konstant i flere timer?  Mange spørsmål på en gang, fant ikke svar på spørsmålene mine på forumet :P.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blinklys lyser om du bare napper ut pærene fra parklys ja, og blinklys funker som normalt.

Feilmelingen kommer ikke tilbake om man koder bort pæresjekken. Det er en 2 min jobb med BMW Scanner 1.4 hvertfall.

 

Vet ikke om det er noe problem å kjøre med de på, men jeg har hvertfall kjørt med de lysende i flere timer i strekk uten problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nappet ut parkpærene på min egen e46. Har kjørt med dette siden april og pærene i blinklysene fungerer enda. Dette er en nødmodus lagt inn fra fabrikk, så dem lyser bare 50%(som et vanlig kjørelys bak), hvorfor vet jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Stawky changed the title to Min Aegean Blå 330Ci ESS TS2 is BACK!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...