Gå til innhold

Min Aegean Blå 330Ci ESS TS2 is BACK!


 Share

Anbefalte innlegg

Hvordan er det og montere m3 panser på en vanlig e46 coupe ? Er det mye endringer eller er det bolt on? Må spørre siden jeg vurderer kjøp av m3 panser og ser du har gjort det på din. :-) passer de rett inn eller må jeg gjøre noe siden skjermene ikke er m3 skjermer ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok en liten time og montere og tilpasse, men da viste jeg nøyaktig hva som måtte gjøres. Siden skjermene og panseret er litt forskjellig i form fra vanlig Coupe til M3, så må skjermene trekkes litt ut oppe, og trekkes inn helt fremme. Så da må hullene til boltene som holder skjermene files. Skjermene må også spaces opp med ca 3-5mm, det gjorde vi på min ved og bruke 2 skiver under skjermen per bolt.

Ellers så er det også litt forskjellig fasong helt fremme på panseret over blinklys, som vill si at M3 panseren buer nedover mer enn skjermene.
Ikke veldig synlig fra litt avstand eller om man ikke er klar over det. Du klarer og se det litt på noen av bildene mine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok en liten time og montere og tilpasse, men da viste jeg nøyaktig hva som måtte gjøres. Siden skjermene og panseret er litt forskjellig i form fra vanlig Coupe til M3, så må skjermene trekkes litt ut oppe, og trekkes inn helt fremme. Så da må hullene til boltene som holder skjermene files. Skjermene må også spaces opp med ca 3-5mm, det gjorde vi på min ved og bruke 2 skiver under skjermen per bolt.

Ellers så er det også litt forskjellig fasong helt fremme på panseret over blinklys, som vill si at M3 panseren buer nedover mer enn skjermene.

Ikke veldig synlig fra litt avstand eller om man ikke er klar over det. Du klarer og se det litt på noen av bildene mine.

Skjønner. Tusen takk for svar! Må jeg ha skiver mellom alle skruene på skjermene eller hvordan blir det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Fryktelig dårlig å ta bilder mens vi holder på med diverse på bilen. Men er nok påtide med en liten oppdatering :)

Hele bakstillinga er allerede nede, byttet foringer oppe og nede til camberstag og nedre til fjørskålene (øvre var nesten nye).

Powerflex black i svingarm. Tatt ut alle foringer fra traversen og malt den med Hammerrite. Alle nye foringer til travers og diff er også Powerflex Black, og monteres i dag.

Gjenstår bare litt fjerning av overflaterust på traversfester/gulvet så er det Epoxy, forsterkningsplater og et lag med Hammerrite der også.

Tar også bremserør bak nå siden jeg har hele traversen og tanken nede.

 

Har også nå fått alt jeg trenger til manuell konverteringen, ordnet sticky pins til 5 gir og revers, så nå lener ikke girspaken mot 5 gir og er lett og få i revers.

Har også fått hjem riktig mastersylinder med clutchbryter og moduls sånn at Cruise controllen skal virke som om det var en original manuell bil.

 

Og da er det bare nye skiver, klosser og stagstag fremme så er det 4 hjulskontroll og EU.

 

Ila mars skal også alle 4 calipere blåses og lakkeres blå samt nye pakninger.

 

Sist, men ikke minst så fikk jeg Supersprint potta i går. Var litt usikker på om det var det rette valget og har sittet og trippet i spenning siden jeg valgte den ovale 100x75. Sikkert ikke alle som liker det, men jeg synes den var råtøff.
 

post-67996-0-46427600-1423207958_thumb.j

post-67996-0-52883000-1423207970_thumb.j

Endret av Stawky
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Da hadde jeg første prøvetur i kveld etter alle oppgraderingene. Litt tidlig og ta den ut, men jeg hadde både lyst og måtte ut og teste ila helga.

Greit og sjekke at alt er på stell når den skal på hjulstilling og EU kontroll neste uke...

Noe jeg merka ved første sving var både litt uventet og veldig gøy, å det var å finne ut at nye stabstag fremme og bak var verdt hver en krone!

Hadde ikke forventa at det skulle gi så stort utslag (sikkert litt i kombinasjon med alt av powerflex i bakstilinga også da). Må si bilen ble veldig rettningsbestemt :P

Fikk ikke prøvd det fult ut, da de eneste felgene jeg hadde klare til bruk var bane felgene med Federal RSR, kombinert med 2 grader og vått føre så var det ikke mye grep å hente ^^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var bilen EU godkjent uten feil og alt er bare godt :) Så nå fikk den en vask før den ble satt inn for en liten stund til.

Nå skal den få manuell kasse, lakke og overhale calipere, litt mer senk og lakk på framfanger og diffuser.

 

post-67996-0-07828400-1425067173_thumb.j

post-67996-0-75397100-1425067180_thumb.j

Endret av Stawky
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingenting. Jeg fikset bare så møye som mulig sånn at de hadde så få grunner som mulig og åpne panseret :P
Hadde den inne 2 steder ta. Første plassen fant de utav det med en gang, men var så utrolig greie at de faktisk ga beskjed og kanselerte istede for og sende det til BT.
De hadde heller lyst at jeg prøvde et annet sted istedet for og måtte demontere og vise den hos BT :)
Så jeg gikk til et verksted som mainly holder på med Peugeot, Citroen, Midtibushen og sånt, tenkte bare at de får sikkert skjeldent inn en BMW, og klarer hvertfall ikke finne utav det, og det gjorde de ikke ^^ Eldre kar på noe og 50 som tok kontrollen, og han kom inn med smil fra øre til øre og komplementerte bilen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha. Ikke verst. Jeg har pleid å gå på Ford-verksted for EU med snusk på BMWer. Men vet ikke om jeg skal tørre å prøve. Er NAF medlem og har tatt den siste der, men tror ikke jeg går dit med presse på.

Vurderer å forlenge motordeksel, eller kappe toppen på innsugsmanifolden og legge den oppå pressen. Greit å skjule det litt, også mtp kontroller langs veien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hah, aldri i livet om jeg hadde dratt til NAF for EU med presse ^^
Vurderte også en stund og lage et deksel over pressa.
 Usikker på hvor mye kompetanse BT har, men er nok ganske obvious når det går reimhjul på innsuget :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Stawky changed the title to Min Aegean Blå 330Ci ESS TS2 is BACK!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...