Gå til innhold

BMW e39 lampe i instrumentpanelet lyser heletiden(se bilde)

Eriksen933
 Share

Anbefalte innlegg

Kan vel tyde på at det er noe mer trøbbel her, er vel ikke normalt at lampene for at lyspærene har gått lyser når bryteren er av? Samtidig som at temperaturføleren på utsiden viser -40(så sant du ikke er en plass hvor det er -40 når bildet er tatt? :P), og ASC lampen lyser? Kan kanskje tyde på at du har et større problem med det elektriske systemet i bilen?

Ser forøvrig ut som du har en "tamper dot" i displayet også?

Men får å ikke gå for mye off topic, det med at ASC lampen lyser, kan vel være en av disse hjul sensorene? Men i og med at du ikke fikk noen feilmeldinger når du kjørte en diagnose, og med tanke på det over, så har jeg en følelse av at du kanskje har et større problem med det elektriske systemet i bilen, men det blir bare gjetting fra min side.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er blitt koblet opp xenon i denne bilen så det kan være at det er derfor lysa foran lyser, men jeg tror det noe galt med eelektronikken, har litt lite spenning fram til fjærnlysa mine.. Men skal se på den vaieren Takk for alle svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-40 grader er jo defekt temp sensor på yttersiden, eller ødelagt kabel. Helt vanlig feil på e39.

Ellers er jo den vaieren en kjent feil.

Pluss at du har feil med hovedlys pærene dine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 year later...

om ikke du har håndbrekket på, så tyder det på at abs sensoren har tatt kveld. da bruker asc lyset og håndbrekket lyset å lyse samtidig.

pærene bilen varsler du ikke har, kan være mangel på parklys eller så har du noen pærer/angel eyes i lyktene som ikke har mottsatand, da klarer ikke bilen å registrere at den har noen lys i den utgangen og vil gi "feilkode"

grunnen til at det står "-40" i dashen er nok antaglivis utetemperatur giver som er gåend! (har det problemet) 

om du fikser disse, så skal du ha et feilvarselfritt speedometer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...