*MrB* Skrevet Juli 25, 2013 Share Skrevet Juli 25, 2013 Du har fått masse god info i denne tråden. Motoralternativene du ser for deg har sine styrker og svakheter, og nå koker det egentlig bare ned til at du må prøve selv, og vurdere hva som passer deg best. Objektive forskjeller er en ting, men hva som fenger/passer den enkelte er noe annet. Grovt sagt vil jeg si det slik: Sekserne er mest driftssikre, og har finest lyd/karakteristikk. Diesel går billig, men kan koste mer å drifte ellers, og har en helt annen karakterestikk. Bensinfirer (318i N42B20) befinner seg ca midt i mellom. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Super1 Skrevet Juli 25, 2013 Forfatter Share Skrevet Juli 25, 2013 Jeg skjønner nå skal jeg først få solgt bilen jeg har nå og dermed prøvekjøre alternativene Takker for alle som har bidratt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dal-z Skrevet Juli 25, 2013 Share Skrevet Juli 25, 2013 Dal-z: riktig som du nevner over... Jeg finner nok sikkert en til mitt budsjett. Akkurat nå er det jo ikke stort utvalg, men det kommer nok sikkert etter hvert som korte sommeren forsvinner. Hva synes du om bilen din da? Flyr den som rakkern eller har du noe å kritisere den for Jeg er kjempefornøyd med bilen min så langt, har bare eid den siden april og kjørt rundt 4000 km, hvorav ~2000 av de på en ukes ferie. Det negative jeg har oppdaga hittil er det at den har noe lett for å spore, så den kunne kanskje hatt pittelitt bredere sporvidde.. Men dette har vel også mye med dekka som står på sommerfelgene som er av billigste sort Den kunne også hatt et 6. gir, syns den ligger noe høyt på turtall dersom man ligger i 100sona, men det er vel bare bagateller. Ellers har jeg bare gode ord å si om den, ihvertfall motoren! Den går silkemykt og har et kjempefint register. Relativt sterk på bunn med en jevn effektkurve toppet med flott sekserlyd. Funka fint til å dra båthenger på rundt tonnet med den også Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå