Clevion Posted July 27, 2013 Share Posted July 27, 2013 Heisann. Ettersom jeg faktisk fant ut hvordan man fikk av speilglassene, så har jeg mest sannsynelig ødelagt den som justerer speilglasset med elektronikken inni speilet. Den hvite plastikk biten som går på tvers over er sprekt på venstre siden, men den er hel på høyresiden. Legger ved noen bilder under. Noen som aner hvor jeg kan få tak i det og få bytta ut? Jeg skal bestille nye glass, og da kan jeg bytte den samtidig så det ikke blir en halvferdig jobb. Vil at ting skal funke som det skal. Venstre side, der plastikk er ødelagt. Sikkert den for og bevege til høre/venstre. Sånn ser speilet mitt ut, med den guffedriten lekkende. Høyresiden der alt ser bra ut. Slenger også med en film. Link to comment Share on other sites More sharing options...
rindegut Posted July 27, 2013 Share Posted July 27, 2013 speil glassa på sidespeila er bare klipsa inni platen på motoren, skal være bare og ta tak på baksiden av plastplata som glasset sitter i og bikke de ut Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alpejohn Posted July 27, 2013 Share Posted July 27, 2013 Det er jo en spake under der du flytter til siden, da løsner hele glasset.. Vipper det ut i nedkant, da skal du se en tapp som stikker ned, stikk inn et lite skrujern og dytt tappen høyre/venstre, husket ikke retningen, men skal ikke være tungt og flytte den. Da løsner det og skal bare være og plukke ut. Var vertfall slik på min 03 modell. Edit: SLik som dette: http://forums.bimmerforums.com/forum/sh ... st17202776 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Clevion Posted July 27, 2013 Author Share Posted July 27, 2013 Det er jo en spake under der du flytter til siden, da løsner hele glasset.. Vipper det ut i nedkant, da skal du se en tapp som stikker ned, stikk inn et lite skrujern og dytt tappen høyre/venstre, husket ikke retningen, men skal ikke være tungt og flytte den. Da løsner det og skal bare være og plukke ut. Var vertfall slik på min 03 modell. Edit: SLik som dette: http://forums.bimmerforums.com/forum/sh ... st17202776 Fant ut dette, men for seint, da jeg mest sannsynelig har ødelagt mekanismen i speilet på førersiden (se bilder i første post, endret den mens du skreiv), så da er spørsmålet hvor kan jeg få tak i en sånn og bytte den ut Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alpejohn Posted July 27, 2013 Share Posted July 27, 2013 Hm.. Er ikke sikkert det er mulig og kjøpe disse delene nye.. Har du sjekket realoem? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Clevion Posted July 27, 2013 Author Share Posted July 27, 2013 Hm.. Er ikke sikkert det er mulig og kjøpe disse delene nye.. Har du sjekket realoem? Ja har sjekket der, er snakk om en "Memory Repair Kit" som koster tusenlappen Faen at jeg fulgte det han fyren på YouTube gjorde, er så utrolig flott, koste på nye speil, så skal jeg BARE sjekke hvordan speil jeg må ha, så må jeg ha nytt memory greier også! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alpejohn Posted July 27, 2013 Share Posted July 27, 2013 Såpass ja, men er vel billigere en et nytt speil.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Clevion Posted July 27, 2013 Author Share Posted July 27, 2013 Såpass ja, men er vel billigere en et nytt speil.. Det er godt mulig, skal sjekke ut dette! GS har dem til to lapper, og det er ikke akkurat aktuelt engang, evt så bare gir jeg faen selvom jeg vil ha det i orden, går jo an og dytte på speilet så det står i orden, men det drar jo såklart ned prisen når det kommer til salg. Faen så surt! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alpejohn Posted July 27, 2013 Share Posted July 27, 2013 Men hva er det som blir påvirket av dette? Får du ikke justert speilet? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Clevion Posted July 27, 2013 Author Share Posted July 27, 2013 Men hva er det som blir påvirket av dette? Får du ikke justert speilet? Eneste som er, er at jeg ikke får justert speilet til venstre, altså "vekk" fra bilen, jeg får justert det opp og ned, og inn mot bilen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alpejohn Posted July 27, 2013 Share Posted July 27, 2013 Åå, det er jo kipt.. :/ Kanskje du kan finne brukte på ebay Link to comment Share on other sites More sharing options...
Clevion Posted July 27, 2013 Author Share Posted July 27, 2013 Åå, det er jo kipt.. :/ Kanskje du kan finne brukte på ebay Skal se på det senere, kan hende fattern klarer og fikse det, den har jo sprekt, så kan vel hende det hjelper om man limer den sammen igjen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
awt Posted July 27, 2013 Share Posted July 27, 2013 Jeg har muligens en slik motor liggende om det er av interesse. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Clevion Posted July 27, 2013 Author Share Posted July 27, 2013 Jeg har muligens en slik motor liggende om det er av interesse. Gidder du sjekke om du har? Vet ikke om det er forskjell når det kommer til folding av speil, med varme i speil og auto dimming, men går utifra at det sikkert er et fett? Fatter skal se på det i morra og se hva vi finner ut, viser det seg at jeg trenger ny, så er jeg mer enn interessert Link to comment Share on other sites More sharing options...
awt Posted July 27, 2013 Share Posted July 27, 2013 Jeg vet jeg ha liggende, men jeg klarer ikke å se om den er lik utifra bildene. Autofold har ingenting å si auto dimming er jeg usikker på, varme tror jeg alle har, men memory teller tror jeg teller. Jeg vet min har memory ihvertfall. De andre funksjonene blir mest sannsynlig koblet utenom. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts