hermanoo90 Skrevet Juli 28, 2013 Share Skrevet Juli 28, 2013 Tøft! Følger med! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TurboAlven Skrevet Juli 28, 2013 Share Skrevet Juli 28, 2013 dette må vi se mer av, rått! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole M.Haraldstad Skrevet Juli 29, 2013 Forfatter Share Skrevet Juli 29, 2013 Holder på å bytte blokk, da den gamle løsningen jeg hadde med pyramidering aldri ble bra... Så nå blir det å kjøre med original pakning og pianotråd. Det gjør det også mye lettere om man noen gang trenger å ha av toppen igjen. Nå har jeg fått igjen veiv fra avbalansering. Det er justert vekt på svinghjul, trykkplate, reimhjul og på veiv. Så da kunne jeg begynne å montere sammen motoren:-) Slik ser mottorrommet ut nå: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW E30 325 Skrevet Juli 30, 2013 Share Skrevet Juli 30, 2013 bare å pøse på med bilder, har du motor specs ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S:M:G Skrevet Juli 30, 2013 Share Skrevet Juli 30, 2013 Her må det følges med! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole M.Haraldstad Skrevet Juli 31, 2013 Forfatter Share Skrevet Juli 31, 2013 Dagens prosjekt var å sikre oljepumpa mot at drevet faller av... Disse pumpene er kjent for at mutteren på drevet løsner, og det har gjort at jeg har mista oljetrykket 2 ganger før. Første gangen var mutteren sikra med heftig loctite, andre gangen var mutteren sveist fast i akselen, og da gikk splinesen i drevet i steden. Nå derimot, så har jeg satt sammen en miks med 70 tallets patent: drev med tre bolter, og ny oljepumpe. Bilder kommer:-) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JE Skrevet Juli 31, 2013 Share Skrevet Juli 31, 2013 så har jeg satt sammen en miks med 70 tallets patent: drev med tre bolter, og ny oljepumpe. Bra tips eller hva ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole M.Haraldstad Skrevet Juli 31, 2013 Forfatter Share Skrevet Juli 31, 2013 Ja! Må bare få bestilt hd vipper, så føler jeg at det ikke kan bli stort bedre. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
piter Skrevet Juli 31, 2013 Share Skrevet Juli 31, 2013 Gromt! Følger med Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JE Skrevet Juli 31, 2013 Share Skrevet Juli 31, 2013 Ja! Må bare få bestilt hd vipper, så føler jeg at det ikke kan bli stort bedre. Jepp, da nærmer det seg et oppsett man vet at funker Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole M.Haraldstad Skrevet August 1, 2013 Forfatter Share Skrevet August 1, 2013 Her er bildet av oljepumpedrevet, har montert en aksel fra 70 tallspumpe for å få dette. Dette vil etter min mening bli mye mere driftsikkert enn med en enkel mutter som vil skru seg ut! Her er også en liten sniktitt på hva som befinner seg inni motoren: HD Vippearmer er på vei! Blir det kjøring i august tro? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torolav933 Skrevet August 1, 2013 Share Skrevet August 1, 2013 Rått prosjekt! Følger med! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
janerik171187 Skrevet August 1, 2013 Share Skrevet August 1, 2013 nice hakke lyst til å lage det adaptergreiene til e36 m3 deler på e30 fjørbein så folk kan kjøpe vell Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole M.Haraldstad Skrevet August 1, 2013 Forfatter Share Skrevet August 1, 2013 nicehakke lyst til å lage det adaptergreiene til e36 m3 deler på e30 fjørbein så folk kan kjøpe vell Det kunne jeg gjort, men har ikke tilgang på god nok dreiebenk for å få laget hylsa. Med presspasning. Mutteren kan jeg lage. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole M.Haraldstad Skrevet August 1, 2013 Forfatter Share Skrevet August 1, 2013 Jeg var ikke helt fornøyd med det gamle grenrøret + at turboen var litt treg pga størrelsen. Så har fått tak i en mindre turbo med v-band inn og ut:-) Så da laget jeg like greit ett nytt grenrør. Hva synes dere om det? Ingvaldsen reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå