Gå til innhold

Leie sportsbil i Tyskland

skiern
 Share

Anbefalte innlegg

En kamerat og jeg vurderer å ta en tur til Tyskland til høsten og leie et par sportsbiler, feks. Porsche 911/BMW M3.

Hvor i Tyskland lønner det seg da å reise mtp best mulig veier og minst trafikk? Hvilke utleiefirma anbefales? Jeg ser de fleste har kun 250km inkludert i leien pr dag. Finnes det noen som har mer enn dette?

Noen som har noen erfaringer å dele? :)

Vi har foreløpig kikket hos disse utleiefirmaene:

http://europeluxurycarhire.com/

http://www.eliterent.com/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 30
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Flere av utleifirmaene har aldersbegrensning på enkelte av bilmodellene. Sixt i Tyskland har en minimumsalder på 25 år og minst 3 år gammelt førerkort ved leie av f.eks BMW M3. Er du under 23 år har de også et risikotillegg på 10 Euro (ca. 80 kroner) pr. dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har litt dårlig erfaring med Sixt fra tidligere. Jeg var var i München i 2010, hvor jeg på forhånd hadde bestilt en 335i, men når jeg ankom kunne de kun tilby meg en 316... Litt av problemet med Sixt er vel som over at man risikerer å få en helt annen bil, da de stort sett opererer med "sample cars" og at man fort får noe "tilsvarende" det man har bestilt.

Er forøvrig over 30 og hatt lappen i mer enn 3 år ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kamerat og jeg vurderer å ta en tur til Tyskland til høsten og leie et par sportsbiler, feks. Porsche 911/BMW M3.

Hvor i Tyskland lønner det seg da å reise mtp best mulig veier og minst trafikk? Hvilke utleiefirma anbefales? Jeg ser de fleste har kun 250km inkludert i leien pr dag. Finnes det noen som har mer enn dette?

Noen som har noen erfaringer å dele? :)

Vi har foreløpig kikket hos disse utleiefirmaene:

http://europeluxurycarhire.com/

http://www.eliterent.com/

Hva med Z4 SDrive 35i ? M3 er for forøvrig ikke en sportsbil, men en bil med stor motor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med Z4 SDrive 35i ? M3 er for forøvrig ikke en sportsbil, men en bil med stor motor.

Z4 kan være et alternativ, men vil gjerne forsøke å få tak i en M-bil. Planen er å ha en dag med en grom BMW og en dag med Porsche el.l.

M3 ligger forøvrig i kategorien "sportscar" hos utleiefirmaene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Z4 kan være et alternativ, men vil gjerne forsøke å få tak i en M-bil. Planen er å ha en dag med en grom BMW og en dag med Porsche el.l.

M3 ligger forøvrig i kategorien "sportscar" hos utleiefirmaene :)

Men i sportsbilklassen deres ligger også Porsche Cayenne, det er jo en traktor :lol::lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor i Tyskland lønner det seg da å reise mtp best mulig veier og minst trafikk? Hvilke utleiefirma anbefales? Jeg ser de fleste har kun 250km inkludert i leien pr dag. Finnes det noen som har mer enn dette?Noen som har noen erfaringer å dele? :)

Sør-Tyskland er det beste stedet å leie, da de har fine veier, flere kulturelle tilbud, koseligere byer med finere arkitektur og nærhet til Alpene-Sveits-Østerrike og Italia. Da får du mer variasjon i kjøringen mtp omgivelser, veier og natur.

Har vært og leid bil hos http://www.special-cars.de ved to tilfeller - en del år siden nå dog. Men hyggelige folk! Han hadde til og med en Ferrari 288GTO stående innendørs ved kontoret, samt en F40.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor i Tyskland lønner det seg da å reise mtp best mulig veier og minst trafikk? Hvilke utleiefirma anbefales? Jeg ser de fleste har kun 250km inkludert i leien pr dag. Finnes det noen som har mer enn dette?Noen som har noen erfaringer å dele? :)

Sør-Tyskland er det beste stedet å leie, da de har fine veier, flere kulturelle tilbud, koseligere byer med finere arkitektur og nærhet til Alpene-Sveits-Østerrike og Italia. Da får du mer variasjon i kjøringen mtp omgivelser, veier og natur.

Har vært og leid bil hos http://www.special-cars.de ved to tilfeller - en del år siden nå dog. Men hyggelige folk! Han hadde til og med en Ferrari 288GTO stående innendørs ved kontoret, samt en F40.

Har du vært i byene på østsiden fra Dresden og nordover ? Der er det mange byer med nydelig og velholdt arkitektur som er flere hundre år gammel, Jeg kjører mye på fri fart veier i øverste halvdel av Tyskland hvert år. Hvis man har tenkt seg i alpene er det jo greit, men hvis ikke betyr det ikke noe at de er i nærheten. Det regner litt mer i Sør Tyskland også, f.eks Munchen.

Dresden, Schwerin og Celle er tre vakre byer som er mye koseligere enn f.eks Munchen (som også er ok) og ikke minst Berlin som ikke er noe særlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kjørt mindre i øst- og nordøst enn vest- og syd. Litt fordi jeg synes det kan være litt grått og trist, men mest av gammel vane :wink:

Har alltid likt meg i Alpe-områdene, spesielt Liechtenstein, hele Sveits, Innsbruck, Brennerdalen, Gardasjøen og videre nedover mot Toscana. Varmere temperaturer er også en liten faktor.

Vært i Berlin to ganger, og enig i at byen ikke er så fascinerende.

Har kjørt gjennom Tsjekkia en gang og synes det var et fint land til tider - burde kanskje sette av litt tid til det neste gang man er nedover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har i de siste 30 årene stort sett holdt meg til den vestlige delen av det tidligere Vesttyskland. Altså aksen Hamburg-Köln/Bonn-Frankfurt am Main-Stuttgart-Sveits. Jeg elsker Rhindalen rundt Heidelberg ned mot Baden-Baden. På vår siste roadtrip kjørte vi imidlertid østover fra Heidelberg mot Rothenburg og Augsburg via Stuttgart og jeg må si at dette området også var utrolig fint med store skoger og et bølgende landlig landskap. Tilsvarende også ned mot Sveits og Østerrike, men selvfølgelig mer dramatisk etterhvert som vi kom nærmere Alpene. Vi kjørte mest på landeveier og det var en helt ny og mye finere opplevelse for oss. Denne delen av Tyskland er virkelig vakkert bare man kommer seg litt vekk fra Autobahn.

Den delen av Tyskland som faktisk imponerte meg mest var området mot den nordlige delen av Böhmerwald på grensen mot Tsjekkia (på høyde med Nürnberg/Regensburg). Fjelltopper opp mot 800-1000 meter, bølgende landskap, enorme skoger samt en fantastisk utsikt selv fra Autobahn... som er av god kvalitet og skikkelig svingete mellom fjelltoppene ... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...