BMWBølla Skrevet August 10, 2013 Share Skrevet August 10, 2013 ER det en 7-serie..? Skjerpings Var forøvrig å tittet på Teslaen på fredag, videoen din fristet meg litt. Fin bil, men ble skuffet over materialkvaliteten i interiøret! Virket veldig billig mange steder, og syntes det så litt snodig ut uten midtkonsoll mellom forsetene, kanskje en vanesak..? Også gøy at rattet, alle hendeler rundt det og diverse brytere til vinduer osv er fra Mercedes God tur videre, digg med roadtrip! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bb79 Skrevet August 11, 2013 Forfatter Share Skrevet August 11, 2013 Og igår var det bare kaos å kjøre "rundt rush tider!" Kollisjon retning sandvika (ved stabekk) i begge retninger, samt ikke-gående tog = flere tok bilen, og kollisjoner overalt på ring 3 og e6 nordover gjorde at køene i oslo var ekstreme.. En av våre biler brukte 45min fra Rikshospitalet til Bryn.... Såpass, ja. Det var en liten trøst å høre at i går var ganske ekstremt. Jeg trodde nemlig jeg hadde tatt nok forhåndsregler og gått ekstra tidlig hjem fra jobb. Turen kostet meg ca. 1000 kr mer nå på grunn av køene. Og jeg er nok ikke den eneste som tapte penger den dagen. Lurer på hvem som skal ta regninga? Statens vegvesen eller NSB? Var forøvrig å tittet på Teslaen på fredag, videoen din fristet meg litt.Fin bil, men ble skuffet over materialkvaliteten i interiøret! Virket veldig billig mange steder, og syntes det så litt snodig ut uten midtkonsoll mellom forsetene, kanskje en vanesak..? Ja, interiøret kunne vært bedre. Solskjermen er knøttliten. Den mangler belysning for sminkespeil (mangler sminkespeil også eller?). Nakkestøttene både foran og bak kan ikke justeres. Lista er i grunnen lang når man først begynner. Men dette er jo tross alt en elbil som er utrolig billig i drift i Norge. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bb79 Skrevet August 11, 2013 Forfatter Share Skrevet August 11, 2013 Jeg glemte forresten å nevne noe om kjøringen fra Oslo til Amsterdam. Fra Moss og sørover gikk det relativt greit med lite trafikk. Fra Sverige og sørover gikk det ganske radig. Det var kveld og lite trafikk, så jeg kunne fint holde 130-140 på cruise control. I Sverige var det ikke noe vegarbeid. I Danmark gikk det i 130-150 på cruise store deler av turen. Her var det også lite biler og få vegarbeid. Da vi kom til Tyskland var klokka allerede 8 på morgenen. Jeg fikk tatt noen sprinter opp i 220. Men det var mye trafikk. Mange av bilene var lastet opp med klær, etc så det var tydelig at turistsesongen fortsatt ikke var over. Turen gjennom Tyskland var i grunnen ganske langsom. Enten så var det lusekjørere i venstre fil som gjorde at jeg måtte bremse ned til 80-100. Eller så var det vegarbeid med fartsgrenser på 60-80. Sprintene oppe i 200+ klarte jeg kun å holde i 10-20 sekunder før en eller annen gjøk slengte seg foran meg eller at det dannet seg kø. Så det var i grunnen bare waste of fuel. Men litt moro var det i begynnelsen Jeg trodde først at dama skulle klage over at jeg kjørte fort. Men neida. Hun synes det var spennende og morsomt at jeg dro opp i 200+ Hun begynte også etter hvert å kommentere folkene som slengte seg foran oss slik at jeg måtte bremse hardt ned. Så tilbake til Amsterdam... Hotellet lå 15 minutter unna Amsterdam sentrum. Vi vurderte å ta T-banen dit, men bestemte oss for å kjøre i stedet. Jeg var usikker på hvor sent T-banen går. Dessuten hadde jeg med litt ekstra kamerautstyr i bilen som kunne vært kjekt å ha i tilfelle. Vi ankom Amsterdam litt sent, og siden vi måtte dusje og årne oss så ble hele greia forskyvet. Den dagen rakk vi ikke aktiviteter som må gjøres på dagtid som f.eks. båttur. Det var utrolig mange sykler og syklister i Amsterdam. Byen har godt utbygde sykkelfelt og signallys. Dette skulle Oslo hatt mer av! Bare tenk hvordan Amsterdam ville sett ut hvis alle syklene var byttet ut med biler. Denne gågata har mange spisesteder og småbutikker. Det var ca. 15 grader på kvelden. Selv om jeg er nordlending så ble det litt for kjølig med bare T-skjorte. Så med min signalgule Stormberg-jakke så var det ingen tvil om at nordmenn er ute på tur. Dama er sulten og venter på mat. Benken og veggen var faktisk kledd med ekte kuskinn. Denne gangen gikk jeg for snitzel. Ikke helt fancy tradisjonell nederlandsk mat da. Dam metrostasjon. Vi prøvde å ta noen bilder i mørket. Det ble såpass mørkt at jeg måtte peise ISOen opp til 4000, noe som ga en del støy. Dama ville på sexmuseum, så da ble det en tur dit. Kondomeri og slike sexmuseum er visstnok forbudt i Thailand. Peniskake Her var det nok peniser å velge i Stor penis og liten dame En asiaters våte drøm. Getting down... Inngangen kostet forresten 4 € og skulle visstnok inkludere gratis wifi. Wifien var helt ubrukelig. Mobilen min fikk ikke tildelt IP-adresse. Men dassen der inne var gratis da. Dama syntes at norske og europeiske katter var så søte. De thailandske kattene har smalere ansikt og tynnere pels. Kveldens dessert; belgiske vafler med digg tilbehør. Vaflene var i grunnen litt tørre. I overmorgen skal vi til Brussel for å spise rykende nystekte vafler. Det blir digg! Amsterdam by night. Dette tok jeg på stativ, med tre eksponeringer og lagde HDR-bilde i Photomatix Pro. Vi bestemte oss for å lage et slikt bilde for hver by vi besøker. Det kan bli en kul serie Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMWBølla Skrevet August 11, 2013 Share Skrevet August 11, 2013 Haha, mye intr. bilder Og dette er bildene vi FÅR se, hehe... Følger spent med videre! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nytern Skrevet August 11, 2013 Share Skrevet August 11, 2013 Hei! Kjempefin turtråd, koser meg virkelig med både tekst og bilder! Teit med høyt forbruk, har du hatt den inne for avlesning av evt feilkoder? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bb79 Skrevet August 11, 2013 Forfatter Share Skrevet August 11, 2013 Haha, mye intr. bilder Og dette er bildene vi FÅR se, hehe... Følger spent med videre! X-rated pics ligger på min harddisk Hei!Kjempefin turtråd, koser meg virkelig med både tekst og bilder! Teit med høyt forbruk, har du hatt den inne for avlesning av evt feilkoder? Jeg har hatt den inne og lest av feilkoder og sjekket den hos Furulund. De har god peiling der, men fant ikke noe. Dette er E61en som kom rett etter E60 i 2004. Motoren er nok fra den generasjonen. E61 LCI 525d fra 2007 har betydelig bedre forbruk til tross for at det er en 3-liter. Bilen veier tross alt 1750 kg med fører. Med passasjer (42 kg) og bagasje (100 kg) blir det jo rundt 1,9 tonn. Og på highwayene har jeg holdt 120-150 km/t. Men det har vært mye rykk og napp-kjøring i Tyskland, Nederland og Belgia. Der måtte jeg ofte bremse ned for folk som slengte seg ut foran meg. Jevneste fart hadde jeg i Sverige og Danmark. Tilbake til turen vår... I dag skulle vi tilbringe formiddagen i Amsterdam. Vi bestemte oss for å ta en 1-timers boat tour gjennom kanalene. Billettene kostet 15 € per pers. Mer klining Der ankom The Enterprise Båten hadde glasstak som kunne åpnes, men den var ikke åpen. Under turen begynte solen å titte fram. Det ble etter hvert litt småvarmt der inne. Og det var kun en sjåfør og ingen andre ansatte i båten. Så båten forble lukket som et drivhus. Andre båter hadde taket åpent. Litt nedtur for oss. Vi ankom også køen litt sent og kom derfor ombord helt til slutt. Derfor måtte vi sitte imot kjøreretningen. Det lønner seg å stille seg i kø tidlig for å få de beste plassene. Dette tror jeg var et båtmuseum. Jeg fulgte dessverre ikke så godt med på guidene som ble fortalt først på nederlandsk, så engelsk, deretter fransk og muligens et annet språk. Etter hvert begynte jeg å ignorere det som ble sagt. Denne broen skulle vi vært på, men fikk ikke tid. Dama klagde over at jeg kun tok sånne oppsatte bilder. Så da ba jeg sidemannen om å ta et naturlig bilde av oss. Dette motivet er obligatorisk for de som drar til Amsterdam. Det er rett utenfor Rijksmuseum. En tradisjonell vindmølle. Det er ganske få av dem igjen i Nederland. Og hvis vi dro kl. 14:00 burde vi vært på Nürburgring 17:30. Men vi somlet i byen og rakk ikke å komme dit før de stengte kl 19:00. Så derfor bestemte vi oss for å kjøre til Brussel i stedet. Fine brede veier med mange felt Vel framme i Brussel. Dama fikk øye på en kemboschwær marengs! Grand Place rett ved solnedgang Vi måtte ta en 10-20 bilder før vi ble fornøyde. Men selv da var vi egentlig ikke helt fornøyd, men det var det beste vi fikk til. Det var noen som så rart på oss da vi lagde bildene Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KireS Skrevet August 12, 2013 Share Skrevet August 12, 2013 Gratulerer med en fantastisk drømmebil i bestilling! Sikler hardt på Tesla om dagen og håper avgiftene holder seg unna til vi får sett hva Model X har å tilby og til hvilken pris. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Spiff Skrevet August 13, 2013 Share Skrevet August 13, 2013 artig lesing det her, får ikke mindre lyst og ta en roadtrip av dette selv, men får vel se når unga blir større da Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ellingsen B. Skrevet August 13, 2013 Share Skrevet August 13, 2013 Artig lesing..Får lyst på ny roadtrip når man leser dette! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bb79 Skrevet August 14, 2013 Forfatter Share Skrevet August 14, 2013 Gratulerer med en fantastisk drømmebil i bestilling! Sikler hardt på Tesla om dagen og håper avgiftene holder seg unna til vi får sett hva Model X har å tilby og til hvilken pris.Elbilgodene burde holde seg et par år til. Det er bare å løpe og kjøpe Back to the trip... Vi startet dagen i Brussel med å besøke Atomium. Men på grunn av trangt budsjett og tid så dro vi ikke opp dit. Slike bilder var det visstnok flere turister som drev og tok. I've got balls in my hands. Dama grabber appelsiner. To store appelsiner får holde En eller annen kirke i bakgrunnen. Dama var litt lei av chips og fastfood og ville spise ris og asiatisk mat i dag. Men alle stedene vi besøkte var ikke åpnet ennå. Vi endte derfor opp på en gresk restaurant. Det ble noe scampi med salat. Smakte i grunnen ganske godt Her er vi på vei til å se Manneken Pis. Dama var overrasket over at han (eller noe annet) var så liten. Er man innom Brussel er ferske belgiske vafler obligatorisk. Disse koster bare 1 € for en plain uten noe som helst. Det er disse jeg foretrekker. Man kan også få diverse tilbehør på vaflene, men da blir prisen fort 5-6 €. Denne har jordbær, bananer, krem og sjokoladesaus på. Den kostet 5,5 €. Litt dyrt IMO. Grand Place var ganske folksomt på dagtid. Tidligere på dagen hadde vi brukt to timer på å prøve å finne en asiatisk restaurant. Så ga vi opp og parkerte et sted og gikk til Grand Place. Da vi kom tilbake innså vi at det var to asiatiske restauranter like ved der vi parkerte Disse store blomsterpottene var festlige. Etter tre timers kjøring fra Brussel til Paris rakk vi å se på Eiffeltårnet. Da var klokken 23:30 og vi var ikke så gira på å finne på noe. Vi hadde ikke satt opp fotoutstyret riktig, så belysningen ble ikke helt optimal. Men neste dag skulle vi forhåpentligvis få bedre bilder av Eiffeltårnet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
codex Skrevet August 14, 2013 Share Skrevet August 14, 2013 Kos med road trip Brussel og grand place ef en veldig fin plass, er en en koselig pub der rett ved den pissende gutten. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bb79 Skrevet August 14, 2013 Forfatter Share Skrevet August 14, 2013 Vi booket hotell ca. 20 minutter unna byen. Denne kostet bare 300 kr per natt. Rommene var litt små, men internett var rask og gratis. Parkering kostet 9,5 € per døgn. Jeg har stresset før med å parkere i gatene i sentrum. Det har jeg gitt opp nå og parkerer heller i parkeringshus. Dette er Notre Dame parkeringshus som koster ca. 4 € per time. Jeg tok ingen sjanser og parkerte så tett stolpen som mulig slik at folk på siden ikke lager bulker i bimmeren. Notre Dame har 850 års jubileum i år. I anledningen hadde de bygd en stor provisorisk tribune og oppgang på den store plassen foran katedralen. Jeg ga denne gatemusikanten 5 € og tok meg friheten til å spille inn trekkspillmusikken hans i tre minutter. Denne skal jeg muligens bruke i videoen min senere. På grunn av sprengt budsjett og tid fikk vi ikke anledning til å besøke Louvre. Men vi kommer garantert tilbake til Paris neste år - i en knallrød Tesla. På formiddagen var det skyet, men utpå kvelden ble det blå himmel og over 20 grader i lufta. Her nyter vi en is i Tuileries-parken mellom Louvre og Place de la Concorde. I det fjerne skimtes vår destinasjon, Arc de Triomphe. Fin utsikt mot Eiffel. Det pleier å stå noen rå sportsbilder ved Place de la Concorde. Disse kan man få kjøre for 80-90 €. Jeg tror det bare er for 10-15 minutter ellerno. Dyr fornøyelse. Jeg får sette Teslaen min der neste år og kreve 50 € Fra Place de la Concorde er det 1 km til Arc de Triomphe. Fontaine des Fleues er et obligatorisk stoppested. Siden vi hadde labbet 3,5 km fra Notre Dame til Place de la Concorde så trengte beina våre å slappe av. Vi tok en sykkel for 10 € per pers. Føreren påstod at det var 2 km dit. Det er bare 1 km. Jeg trodde jo på han helt til jeg sjekket Google dagen etter. Arc de Triomphe i solnedgang. Vi hadde egentlig tenkt å gå opp der, men måtte droppe det i dag. Dama hadde lenge snakket om at hun vil spise Escargots (snegler). Det fikk vi anledning til i kveld. Her var de. Jeg smakte en av dem, og resten fikk hun nyte helt alene! Hovedretten var and. Den var veldig digg og så mør at jeg ikke trengte kniv. Creme brulee til dessert. Restauranten vi spiste på lå rett ved La Seine og hadde greie priser. Vi betalte 60 € + 10 € tips for treretters for to personer. På hver hele time om kvelden blinker 20 000 strobelykter på eiffeltårnet. Men de lyser samtidig som det gulaktige lyset. Klokken 01:00 (02:00 i de tre sommermånedene) slukkes hovedlyset. Deretter blinker strobene for siste gang om kvelden. Lysshovet varer i fem minutter. Vi ankom Eiffel rundt midnatt og fikk god tid til å sette opp kamera og gjøre noen testshots. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bb79 Skrevet August 15, 2013 Forfatter Share Skrevet August 15, 2013 Kvelden før så hadde vi kjøpt matchende T-skjorter vi skulle ha på oss når vi var i Disneyland. Vi ankom Disneyland 14:30 og trodde først at vi vår litt sent ute. Men det viste seg at Disney Studio park stengte 19:00 og Disneyland park stengte 23:00. Jeg hadde på forhånd googlet at det lønte seg å parkere i parkeringshuset til Disney Village. Den var både billigere og nærmere. I ettertid fant vi ut at det var en liten ulempe. Køene ved de beste berg-og-dalbanene og andre attraksjoner var ofte på 30-60 minutter. Men med Fast Pass kunne man gå forbi den vanlige køen. Dette kunne man få hvis man parkerte på den vanlige parkeringsplassen til Disneyland. Siden Disney Studios stengte først dro vi dit. Det var mye godsaker å spise. Vi gikk inn i en schwær hall der de solgte masse fastfood. Køen for å få mat var en halvtime. Burgeren smakte faktisk ganske godt. Den hadde grillsmak og var saftig. Etter maten kom vi til et bilshow som akkurat startet. Disse bilene var visstnok sterkt modifiserte. De hadde byttet ut motoren med MC-motorer og installert rollbar og tatt ut seter og annet unødvendig for å få vekten ned. Bensintanken rommet bare et par liter som var nok til 20 minutters kjøring. Cars var også der! Balansering på to hjul synes jeg var imponerende. Det ble utført diverse hoppstunts. Hele showet skulle forestille noe skyting og biljakt. Flammer var også et morsomt element i showet. Stuntmannen hadde på seg beskyttelsesdrakt. Ingen ble skadd under showet. Hollywood Tower Hotel var en bra ride. Vi måtte vente en halvtime for å komme inn. Så satt vi fastspent mens vi ble kastet opp og ned med over 1 G kraft. Den følelsen av akselerasjon var faktisk ganske lik når jeg tråkket på med Teslaen Kl 19 stengte Disney Studios. Kl 19:15 samlet folk seg rundt hovedinngangen i Disneyland park for å se på parade. Siden den andre parken nå ble stengt kom alle folkene hit. Det ble folksomt. Vi kjøpte popcorn og slush. Dama var ikke så gira på de heftigste berg-og-dalbanene. Og køene var 45 minutter. Det var flott landskap der da. Vi fant en morsom labyrinth å gå i. Stor kjele og liten mann! Det begynte å bli mørkt rundt 21. Omtrent samme tid som i Norge faktisk. Jeg hadde først regnet med at det skulle bli mørkt tidligere, men da tror jeg nok vi må lenger sør. X-fighter fra Star Wars. Det var et eget område for Star Wars der. Jeg må si vi var heldige med været. Mens vi har vært i Paris har vi hatt sol og 22-25 grader hver dag. Rundt 22 samlet folk seg rundt slottet ved hovedinngangen. De ventet på showet som startet 23:00. Hele showet varte i 20 minutter. Jeg fikk tatt noen bilder og filmet hele greia. Fyrverkeri må til! Vi kom tilbake til Paris sentrum rundt 01:00. Planen var å spise middag kl. 23:00 på Montmartre. Men det rakk vi ikke. Så da ble det tyrkisk mat et eller annet sted i nærheten. Det siste vi rakk for kvelden var å besøke Moulin Rogue. Der finnes det en luftekanal man kan stå oppå. Damer som har på seg skjørt vil få en fin opplevelse. Og gutta som står og ser på også Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet August 15, 2013 Share Skrevet August 15, 2013 Flott update Jeg likte også parkeingshuset ved Notre Dame, synes det lå greit og sentralt til. Angerer litt på at vi ikke var i Disney land, greit nok så har vi ikke barn men for opplevelsen sin skyld så hadde det vært artig. Får bli neste gang Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Spiff Skrevet August 15, 2013 Share Skrevet August 15, 2013 imponerende hovr mye bilder du klarer og legge ut hver dag, følger spent med her! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå